سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

در حادثه تیراندازی به نخست‌وزیر اسلواکی، وی به‌شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از تیراندازی در ساختمانی در اسلواکی که نشست عقب نشینی دولت این جمهوری در آن برگزار می شد، خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه، «رابرت فیکو» (Robert Fico) ... سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

ادامه

اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه

واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

جمعی از کارشناسان مصری به اظهارات اخیر «لیندسی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه آمریکایی که با اشاره به جنگ غزه از تصمیم آمریکا برای بمباران اتمی ژاپن در جنگ جهانی دوم مثال آورد و خواستار دادن بمب به اسرائیل برای بمباران نوار غزه شد، واکنش نشان دادند. به گزارش ایسنا، گراهام در مصاحبه‌ای با شبکه «nbc news» ... واکنش کارشناسان مصری به اظهارات جنجالی گراهام/ استفاده از بمب اتمی تروریسم و اعتراف به شکست است

ادامه

آلمان, آمریکا, اسراییل, تبعیض‌نژادی, تروریسم, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, فلسطین, گزارش, لبنان, مصر, هژمونیسم

آمریکا از نیجر خارج شد/ نیجر دردام سیاست فاجعه‌بار ناتو درباره لیبی نیفتاد

نیجر دریافته است تنها دلیل حضور آمریکا در کشور‌های حوزه ساحل آفریقا کنترل منابع استراتژیک این قاره نه پیشبرد ماموریت مقابله با تروریسم است. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ شبکه راشاتودی در مطلبی به بررسی زوایای اخراج آمریکا از نیجر پرداخت و نوشت: لوید آستین، وزیر دفاع ایالات متحده اخیراً تأیید کرد که نیرو‌های روسیه وارد ... آمریکا از نیجر خارج شد/ نیجر دردام سیاست فاجعه‌بار ناتو درباره لیبی نیفتاد

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, امپریالیسم, ایران, بانک جهانی, بورکینافاسو, تروریسم, روسیه, فرانسه, گزارش, لیبی, مالی, ناتو, نیجر

اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

اتحادیه اروپا چهارشنبه اعلام کرد که ماموریت آموزش نظامی خود را در کشور آفریقایی مالی پایان می‌دهد. به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، سرویس دیپلماتیک اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفت که ماموریت آموزشی این اتحادیه ۱۸ می (۲۹ اردیبهشت) به پایان می‌رسد و آن را تمدید نمی‌کند. بر اساس این بیانیه، اتحادیه اروپا به ... اتحادیه اروپا به ماموریت نظامی خود در مالی پایان می‌دهد

ادامه

اتحادیه اروپا, بورکینافاسو, تروریسم, جهان, خبر, غرب آفریقا, مالی, نیجر

مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

سیف‌الدین ناسوشن اسماعیل وزیر کشور مالزی از رد درخواست آمریکا برای تشدید اجرای تحریم‌ها علیه ایران خبر داد و گفت: کوالالامپور فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کند و تحریم‌های اعمال شده از سوی کشورها را به رسمیت نمی‌شناسد. به گزارش بامداد جمعه ایرنا به نقل از تارنمای خبری فری مالزیا تودی، وزیر کشور مالزی ... مالزی با رد درخواست آمریکا اعلام کرد فقط از تحریم‌های سازمان ملل پیروی می‌کنیم

ادامه

آسیای جنوب شرقی, آمریکا, ایران, تحریم, تروریسم, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, سازمان ملل, سنگاپور, غرب, مالزی

وزارت دفاع روسیه؛ کشته‌شدن بیش از ۸۷ هزار تروریست از جمله ۸۳۰ فرمانده در عملیات ضدتروریستی در سوریه

رسانه های روسیه اعلام کردند که شماری از تروریست‌های داعشی در جریان حملات جنگنده‌های روسیه در سوریه به هلاکت رسیدند.

 

 به گزارش ایرنا، تارنمای روسی تاپ وار روز پنجشنبه اعلام کرد که نیروی هوایی روسیه با همکاری نیروی هوایی سوریه مراکز تروریست‌های داعش در استان حمص و نیز مناطقی در تقاطع استانه‌ای حما و رقه را مورد حمله قرار دادند.

 

نیروی هوافضای روسیه در این حملات با استفاده از جنگنده‌های سوخو و پهبادهای تهاجمی و تجسسی اوریون، تلفات سنگینی به تروریست‌های داعش وارد کرد که دست کم ۱۰ نفر از تروریست‌ها در این حملات کشته شدند.

 

در این عملیات، یک مقر پرتاب موشک و ۳۰ خمپاره انداز  و هفت تیربار سنگین داعش نابود شد.

 

تارنمای روسی خاطرنشان کرد که باوجود حملات سنگین به مراکز داعش، هنوز نمی‌توان از قلع و قمع کامل و نابودی گروه داعش در سوریه سخن گفت زیرا برای این منظور به عملیات زمینی گسترده و با پشتیبانی هوایی نیاز وجود دارد.

 

در گزارش گفته شد که نیروهای ائتلاف روسیه و سوریه از نظر ادوات جنگی و شمار نیروهای نظامی بر داعش برتری دارند اما بنظر می‌رسد که این برتری همیشه به نابودی تروریست‌های داعشی کمک نمی‌کند.

 

عملیات نظامی زمینی در مناطق حضور داعش به صورت محدود اجرا می شود زیرا تروریست‌ها توانسته‌اند در مناطق صحرایی که حضور دارند، خطوط دفاعی ایجاد کرده و این احتمال وجود دارد که تونل‌های زیرزمینی برای دفاع در برابر حملات ارتش سوریه و نیروی هوافضای روسیه ایجاد کرده‌اند.

 

نیروهای روسیه که از مهر ماه ۹۴ در عملیات ضدتروریستی در سوریه شرکت کردند در دی ماه ۹۵ به دستور پوتین این کشور را ترک کردند.اکنون تعداد کمی از نظامیان روسی در سوریه حضور دارند.

 

بر اساس اطلاعات وزارت دفاع روسیه، در دوره عملیات ضدتروریستی در سوریه بیش از ۸۷ هزار تروریست از جمله ۸۳۰ تن از فرماندهان آنها کشته شدند.

 

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه به تازگی در مورد عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه با تاکید بر ادامه اقدامات علیه تروریست‌ها تا نابودی کامل آن‌ها در خاک سوریه گفت: در تصمیم گیری در مورد اجرای عملیات نظامی در سوریه، به منافع ملی روسیه توجه کردم.

 

وی افزود: تجربه سال‌های اخیر نشان داد که آن تصمیم‌ها (اجرای عملیات ضدتروریستی روسیه در سوریه) درست بود. ما در آن زمان متوجه شدیم که تهدید تروریستی از سوریه افزایش می‌یابد زیرا گروه‌های مسلح غیرقانونی تقریبا همه خاک سوریه را غصب کرده و موقعیت خود را مستحکم کرده بودند.

 

پوتین گفت: با این وجود مناطقی از سوریه هنوز در کنترل تروریست‌ها است و به این ترتیب آنان مناطق دیگر را تهدید می‌کنند.

تروریست‌های النصره مانع خروج غیرنظامیان از ادلب می‌شوند

برخی منابع محلی در ادلب فاش کردند، تشکیلات تروریستی تحریر الشام (النصره سابق) در تمامی مسیرهای منتهی به گذرگاه انسانی شهر سراقب ایست‌های نظامی برپا کردند.

ادامه

تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

تدارک تروریست‌ها برای حمله شیمیایی ساختگی در ادلب

نایب رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه (حمیمیم) اعلام کرد که تروریست‌های تکفیری در سوریه قصد دارند با شبیه سازی حمله شیمیایی در این شهر مقامات نظام سوریه را به ارتکاب آن متهم کنند.

ادامه

تروریسم, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

مقام عراقی: اردوگاه الهول سوریه مامن هزاران تروریست از ۵۰ کشور است

یک مسئول محلی عراقی هشدار داد که اردوگاه «الهول» در شمال شرقی سوریه که زیر نظر آمریکایی ها می باشد به مامن هزاران تروریست از ۵۰ کشور جهان تبدیل شده است که امنیت عراق و سوریه را تهدید می‌کند.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سوریه, عراق