هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

دیپلمات ارشد روسیه هشدار داد اگر آمریکا در منطقه آسیا-اقیانوسیه موشک مستقر کند، روسیه را وادار خواهد کرد تا به تهدیدهای امنیتی جدید، از جمله در زمینه بازدارندگی هسته‌ای پاسخ دهد. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، گریگوری ماشکوف (Grigory Mashkov) سفیر سیار (کل) روسیه به خبرگزاری اسپوتنیک گفت طرح واشنگتن برای استقرار موشک‌های کوتاه و ... هشدار روسیه به آمریکا نسبت به استقرار موشک در منطقه آسیا-اقیانوسیه

ادامه

آسیا پاسیفیک, آمریکا, امنیتی, جنگ سرد, جنوب شرق آسیا, جهان, خبر, روسیه, فیلیپین

تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

مقامات آمریکایی همزمان با آغاز ماموریت فضایی کاوشگر قمری «چانگ‌ای‌۶» چین به نیمه پنهان ماه نسبت به شتاب پیشرفت‌های فضایی این کشور ابزار نگرانی ‌کردند. به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا ، چین روز جمعه یک فضاپیمای رباتیک برای سفر به نیمه پنهان ماه پرتاب کرد که ماموریتی از جنبه فناورانه (تکنولوژیک) دشوار است ... تاکید چین بر دوری از ذهنیت مسابقه فضایی و دنبال کردن منافع بشریت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلیس, ایتالیا, پاکستان, تایلند, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ژاپن, سوئد, سوئیس, غرب, فرانسه, گزارش, مصر

مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه هدف کشورهای ناتو از رزمایش «مدافع ثابت‌قدم» آمادگی برای تقابل با روسیه است، گفت ادعای ناتو مبنی بر حمله ترکیبی روسیه علیه اعضای این ائتلاف تلاشی است برای توجیه نظامی‌گری اعضای ناتو. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت رزمایش بزرگ «مدافع ثابت‌قدم» ناتو نشان ... مسکو: ناتو برای تقابل احتمالی با روسیه آماده می‌شود

ادامه

آمریکا, اروپا, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, گزارش, ناتو

واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در واکنش به اظهارات دیپلمات ارشد اروپایی گفت تنها راه برقراری صلح در اوکراین، توقف حمایت‌های تسلیحاتی غرب است. به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت هر فرمول صلحی در مناقشه اوکراین به قطع حمایت‌های تسلیحاتی غرب از کی‌یف ختم می‌شود. این سخنگو به اظهارات «جوزپ بورل» مسؤول ... واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین/ بورل: موجودیت اوکراین به غرب وابسته است

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اوکراین, جنایات جنگی, جنگ سرد, روسیه, شرق اروپا, صلح, غرب, گزارش

مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

بوداپست اظهارات غرب درباره وقوع جنگ در اروپا را نشان دهنده مقاصد واقعی این بلوک قدرت دانست و گفت آمریکا در مناقشه اوکراین منافع شخصی دارد. به گزارش ایسنا ویکتور اوربان، نخست‌وزیر مجارستان گفت اظهارات رهبران اتحادیه اروپا درباره جنگ در اروپا نشان‌دهنده مقاصد واقعی آنان است، اما آن‌ها دارند با آتش‌بازی می‌کنند. جوزپ بورل، ... مجارستان: آمریکا می‌خواهد اروپای مرکزی خط مقدم جنگ سرد با روسیه باشد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اروپای مرکزی, اقتصادی, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جهان, روسیه, شرق اروپا, صلح, لهستان, مجارستان

هشدار اتریش درخصوص تصمیمات عجولانه اتحادیه اروپا علیه روسیه

«الکساندر شالنبرگ» وزیر امور خارجه اتریش روز یکشنبه درخصوص تصمیمات عجولانه اتحادیه اروپا جهت تحریم روسیه هشدار داد.

 

به گزارش فارس، به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، شالنبرگ در مصاحبه با روزنامه‌ای آلمانی گفت، اتریش زمانی از تحریم‌ها حمایت می‌کند که «بر اساس دانش سیاسی و به لحاظ قانونی قابل اتکا» باشند.

 

رئیس دستگاه دیپلماسی اتریش در ادامه گفت: «در غیر این صورت، شاخه‌ای را خواهیم برید که بر روی آن نشسته‌ایم».

 

شالنبرگ متذکر شد، اتریش حامی نوعی از روابط میان اتحادیه اروپا و روسیه است که «هرکجا لازم باشد دارای مرز مشخص بوده و هرکجا که ممکن باشد گفت‌وگو انجام شود».

 

وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا قصد دارند فردا (دوشنبه) پاسخ بروکسل به وضعیت «الکسی ناوالنی» رهبر مخالفان دولت روسیه را به بحث بگذارند.

 

ناوالنی که در پرونده‌ای موسوم به پرونده «روچر» با مجازات تعلیقی مواجه بوده به علت از دست دادن حضور در چندین جلسه بازپرسی در لیست افراد تحت تعقیب قرار گرفت و از ۲۹ دسامبر ۲۰۲۰ به دلیل نقض مکرر مقررات مشروط در لیست افراد تحت تعقیب پلیس فدرال روسیه قرار داشت.

 

او پیش‌تر به تحمل سه سال و نیم حبس محکوم شده بود و با توجه به گذراندن بخشی از آن در حبس خانگی، دو سال و هشت ماه دیگر را باید در حبس به سر ببرد. مقامات روسیه می‌گویند، ناوالنی با عدم گزارش موقعیت مکانی خود طی گذراندن حبس خانگی، قوانین را نقض کرده است.

 

روز شنبه (دیروز) دادگاهی در مسکو درخواست اعتراض ناوالنی مخالف غربگرای روسیه برای کنار زدن حکم دادگاه بدوی درباره حبس سه و نیم ساله او را رد کرد اما ۶ هفته زمان زندان ناوالنی را کاهش داد.

 

پیش از صدور این حکم، دادگاه حقوق بشر اروپا در اقدامی مداخله جویانه، آزادی هرچه سریع‌تر ناوالنی را خواستار شده بود.

 

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین در واکنشی گفت، حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درخصوص آزادی ناوالنی غیرقانونی و جانبدارانه است.

 

«جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز (یکشنبه) در این خصوص مدعی شد: «دادگاه‌های روسیه همچنان دارند به بی توجهی به حکم دادگاه حقوق بشر اروپا درباره پرونده الکسی ناوالنی ادامه می‌دهند. در نشست دوشنبه شورای امور خارجی ما با وزرای ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا درباره اقدامات اتحادیه اروپا صحبت خواهیم کرد».

 

یک دیپلمات اروپایی به خبرگزاری «رویترز» گفته است، احتمالاً تحریم‌های اتحادیه اروپا، توقیف اموال و محدودیت روادید برای مقامات روسیه را شامل خواهد شد.

مسکو با طعنه به اعتراضات اسپانیا، جواب «بورل» را داد

دولت روسیه ضمن رد اظهارنظر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا علیه مسکو در رابطه با پرونده «الکسی ناوالنی»، درباره سکوت وی در قبال اعتراضات در اسپانیا طعنه زد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اعتراضات اجتماعی, جنوب اروپا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

چین مفهوم استراتژیک جدید ناتو را “تفکر جنگ سرد” دانست

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز (پنجشنبه) گفت، به روزرسانی پیشنهادی برای مفهوم استراتژیک ناتو که خواستار مهار چین از نقطه نظر رشد جهانی آن شده است، یادآور لفاظی جنگ سرد است و هیچ جایگاهی در جهان مدرن ندارد.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جنگ سرد, جهان, چین, روسیه, ناتو

دعوت اتحادیه اروپا از بلینکن برای گفت‌وگو در باره؛ چین، روسیه، ایران و ترکیه

دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا به یک ویدئوکنفرانس با وزرای امور خارجه این اتحادیه دعوت شده، اما واشنگتن مشخص نکرده است که آیا وی در این ویدئوکنفرانس شرکت می‌کند یا نه.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, ترکیه, جهان, چین, خبر, روسیه