حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

رئیس انجمن صنفی پالایشگاه چهارم پارس جنوبی گفت: حذف پیمانکاران به هیچ وجه بار مالی ندارد؛ این ایراد اصلاً وارد نیست. به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت» برای بار سوم به سد ایرادات نهادهای نظارتی برخورد کرد؛ اینبار هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، طرح را مغایر با سیاست‌ها کلی و ... حذف پیمانکاران از اتلاف ثروت‌های ملی جلوگیری می‌کند/ مافیای آن‌ها، برنده میدان!

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, گزارش, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

دوشنبه ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ این کارگران، خواستار پرداخت ۵ ماه حقوق معوقه و سایر مطالبات مرتبط خود هستند.  گذران زندگی با این حقوق‌ها، فلاکت است و معوقه شدن آن مرگ تدریجی است. پیمانکاران واسطه ای بین شهرداری و کارگران برای غارت دستمزد ناچیز آنان هستند. بخش مهمی از دسترنج کارگران نصیب پیمانکاران میشود. اغلب زدوبندهای ... تجمع اعتراضی کارگران پاکبانی و بهداشت شهرداری یاسوج + فیلم

ادامه

امنیت شغلی, ایران, حقوق بشر, خبر, طبقه کارگر, عدالت اجتماعی, مبارزه طبقاتی, معیشت

حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران آمار مصدومان و متوفیان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ را اعلام کرد. «مهدی فروزش» مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره آمار مصدومان ناشی از حوادث کار در سال ۱۴۰۲ گفت: در سال گذشته در مجموع ۳۰۳۸ نفر در استان تهران دچار حوادث ناشی ... حوادث ناشی از کار در سال گذشته در تهران، ۴۱۴ کشته و ۳۰۳۸ مصدوم بر جای گذاشته است

ادامه

ایران, ایمنی, حقوق بشر, عدالت اجتماعی, کارگران

تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

شماری از بازنشستگان صندوق فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر با حضور در یک تجمع صنفی، خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند. به گزارش خبرنگار ایلنا، امروز یکشنبه (دوم اردیبهشت ماه) جمعی از بازنشستگان صنعت فولاد در تهران ، اصفهان و قائمشهر با حضور مقابل ساختمان صندوق بازنشستگی محل سکونت خود، خواستار توجه به ... تجمع بازنشستگان فولاد در تهران، اصفهان و قائمشهر

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, کارگران, مبارزه طبقاتی, معیشت

تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

صبح امروز شماری از کارکنان کارخانه کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌ خود اعتراض کرده و مقابل ساختمان فرمانداری شوش تجمع کردند. یکی از کارگران معترض در مورد علت تجمع صبح امروز کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز به خبرنگار ایلنا گفت: مدیران کارخانه به بهانه کمبود منابع مالی و ... تجمع کارگران کاغذسازی پارس و طبیعت سلولز در اعتراض به اخراج ۱۰۰ نفر از همکاران‌شان + فیلم

ادامه

ایران, حقوق بشر, خبر, عدالت اجتماعی, فیلم, کارگری, مبارزه طبقاتی, معیشت, همبستگی

تجمع کارگران شرکت تهران جنوب در اعتراضی به‌اخراج گروهیِ همکارانشان

خودداری کارفرمای شرکت تهران جنوب از تمدید قرارداد کار تعدادی از کارگران قراردادی باعث اعتراض کارگران باقیمانده این واحد صنعتی شد.

 

منابع کارگری در استان خوزستان به ایلنا گفتند: کارگران شرکت تهران جنوب، فعال در پروژه بندر مجیدیه ماهشهر روز گذشته (۲۵ بهمن ماه) در اعتراض به اخراج گروهیِ از همکارانشان توسط کارفرما، دست از کار کشیدند و مقابل شرکت تجمع برگزار کردند.

 

برپایه این اطلاعات؛ کارگران تعدیل شده از ۶ تا ۱۶ سال در شرکت جنوب تهران که در زمینه پمپاژ پالایشگاه بیدبلند در اسکله بندر ماهشهر فعالیت دارند، مشغول به کار بودند.

 

گفته می‌شود این کارگران هر ماه مطالبات مزدی خود را با تاخیر دریافت می‌کنند.

 

از قرار معلوم؛ کارفرما کمبود نقدینگی را دلیل اصلی تعدیل اخیر و طولانی شدن زمان پرداخت معوقات مزدی عنوان کرده است. با این حال کارگران تهران جنوب مدعی هستند پس از انجام روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت کاری نباید با آن‌ها و دیگر همکارانشان اینطور رفتار بشود.

 

«فریدون بندری» فرماندار بندر ماهشهر با تایید اعتراض کارگران این شرکت پیمانکاری در ماهشهر گفته است: در حال بررسی وضعیت کارگران تعدیلی شرکت تهران جنوب هستیم. به گفته وی؛ اخیرا ۲۵ نفر از کارگران بومی شرکت پیمانکاری تهران جنوب بیکار شده و تجمع اخیر در حمایت از آنها صورت گرفته است.

بازنشستگان مقابل سازمان برنامه؛ چرا بودجه مناسب برای همسان‌سازی کارگرانِ بازنشسته اختصاص نمی‌دهند؟

کارگران بازنشسته امروز بیست و ششم بهمن، بعد از تجمع مقابل مجلس شورای اسلامی و استمداد از نمایندگان مجلس، مقابل سازمان برنامه و بودجه رفتند تا با مقامات این سازمان در ارتباط با مطالبات خود و تبعیض در اختصاص بودجه‌ها مذاکره کنند.

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, کارگری

بیانیه پایانی تجمع بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی

بازنشستگان و مستمری بگیران سازمان تأمین اجتماعی باردیگر با تجمع در استان‌های مختلف نسبت به وضعیت معیشتی، بدهی ۳۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت به این سازمان و عیدی به بازنشستگان تجمع کردند.

ادامه

ایران, بازنشستگان, بیانیه, حقوق بشر, کارگری

رهبریِ مذهبی، به‌شکست کشاندن انقلاب ضد دیکتاتوری ۵۷، و ریشه‌های بحران‌های کنونی

چهل‌ودو سال پیش کشور ما دستخوش تحول‌ها و رخدادهایی بسیار مهم و تاریخ ساز شد که همراه با سرنگونی دیکتاتوری سلطنتی می‌توانست گذار جامعهٔ استبداد زدهٔ ایران را به مرحله‌ای دموکراتیک امکان‌پذیر کند.

ادامه

اقتصادی, امپریالیسم, امریکا, ایران, بازنشستگان, تاریخ, حقوق بشر, خاورمیانه, زنان, سیاسی, عراق, کارگری, محیط زیست, مقاله, نئولیبرالیسم