پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

رسانه آمریکایی: آمریکا دچار ازهم پاشیدگی سیاسی شده است

پس از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ و براساس آنچه که در جامعه قطبی شده آمریکا درحال رخ دادن است، کارشناسان و ناظران سیاسی، چنین وضعیتی را سرخوردگی رای دهندگان و همچنین از هم پاشیدگی سیاسی در آمریکا تحلیل می‌کنند.

 

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، شبکه خبری سی ان ان درگزارشی از اعتراض های رای دهندگان آمریکایی در برابر کاخ سفید عنوان کرد: بسیاری از مردم آمریکا اکنون پس از پایان انتخابات مایوس و سرخورده شده‌اند.

 

خبرنگار این شبکه خبری از واشنگتن دی. سی در این باره گزارش داد: مخالفان و موافقان ترامپ اکنون به خیابان ها آمده اند، شهروندان آمریکایی  اکنون ناراحت و افسرده هستند.

 

این رسانه خبری آمریکایی می افزاید: ترسناک ترین موضوعی که اکنون در پسا انتخابات ریاست جمهوری درحال رخ دادن است، باور، اعتقاد و صدای رای دهندگان آمریکایی است که می‌گویند آرای آنها نادیده گرفته شده است.

 

خبرنگار این شبکه خبری نوشت: آشوب و بلوایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا درحال رخ دادن است در واقع بیانگر این موضوع است که خواسته و ارتباط  مردم از لحاظ سیاسی قطع شده، آمریکا هم اکنون در وضعیتی قراردارد که از لحاظ سیاسی از هم پاشیده است.

 

این شبکه خبری گزارش داد در جریان ناآرامی های بوجود آمده که بر سر طرفداران دونالد ترامپ  در واشنگتن دی. سی رخ داد، حدود ۲۰ نفر توسط پلیس بازداشت شدند.

 

صدها نفر از حامیان نامزد جمهوری‌خواه در رقابت انتخاباتی ریاست جمهوری خود را به مقابل کاخ سفید رساندند اما دونالد ترامپ به زمین گلف شخصی رفت تا آخر هفته را در آنجا بگذراند.

 

هواداران ترامپ که در راستای ادعای او برای تقلب انتخاباتی از برخی ایالت‌های آمریکا خود را به مقابل کاخ سفید رسانده‌اند تا راهپیمایی به سمت دیوان عالی آمریکا داشته باشند، با ترامپ مواجه شدند که با ماشین به جمع آنها پیوست و به سوی زمین گلف خود حرکت کرد.

 

ترامپ روز جمعه در پیامی توئیتری که با هدف ترغیب شرکت بیشتر هواداران خود انجام شده بود، گفت ممکن است در این راهپیمایی شرکت کند اما او امروز با حرکت خودرویی، شعارهای سرداده شده را تایید کرد و به سمت ویرجینیا رفت تا بازی هفته گذشته خود را که با خبر برد بایدن ناتمام مانده بود را تمام کند!

 

ادعای تقلب در انتخابات در حالی همچنان از سوی ترامپ و برخی هوادارانش مطرح می‌شود که جو بایدن نزدیک به ۷۸ میلیون رای و ترامپ نزدیک به ۷۲ میلیون رای به دست آورده‌اند.

 

بر اساس برآورد شبکه‌های خبری، بایدن توانسته است ۳۰۶ رای الکترال را از آن خود کند که شامل ایالت جورجیا است اما ترامپ توانسته است ۲۳۲ رای الکترال شامل کارولینای شمالی را به دست آورد.

ترامپ: جو بایدن با تقلب در انتخابات پیروز شد

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا سرانجام امروز یکشنبه پانزدهم نوامبر، به شکست خود و پیروزی جو بایدن در انتخابات ماه نوامبر اعتراف کرد. وی با انتشار توییتی اعلام کرد که جو بایدن با تقلب در این انتخابات پیروز شد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

توصیف اوباما از نفوذ صهیونیسم در دولت آمریکا

باراک اوباما بر اساس بخش‌هایی از کتاب خاطرات جدیدش که قرار است طی روزهای آینده به بازار بیاید بنیامین نتانیاهو را متهم به سازماندهی فشار سیاسی بر دولتش کرده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

بحران اقتصادی سال ۲۰۰۸ درحال نزدیک‌شدن است و راه فراری نیست

مدیر آمریکایی پخش برنامه های تلویزیونی گفت:«ما الان در دریایی از بدهی زندگی می‌کنیم اما باید بدانیم که طوفان در حال نزدیک شدن است اما آمریکا با چاپ پول تلاش می‌کند که خود را از غرق شدن در این دریا حفظ کند.»

ادامه

ارژانتین, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر