۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

منابع خبری اعلام کردند، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین در روز ۲۱ ماه مه هستند. به گزارش ایسنا، تماس‌ها میان ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است. شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند گزارش کرد، ... ۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسلواکی, اسلوونی, ایرلند, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, خبر, رومانی, سوئد, فلسطین, قبرس, لهستان, مالت, مجارستان, نروژ

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

عقب‌نشینی ترکیه از بزرگترین مرکز نظامی خود در حومه حماه

منابع از عقب‌نشینی ارتش ترکیه از بزرگترین پست دیده‌بانی‌ خود در استان حماه بعد از محاصره آن توسط ارتش سوریه خبر دادند.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، پست دیده‌بانی ترکیه در شهر مورک در استان حماه سوریه شاهد تحرکات غیرعادی است و کامیون‌ها و نفربرهایی وارد این مرکز شده‌اند.

 

نیروهای ترکیه در داخل این پست دیده‌بانی که توسط ارتش سوریه محاصره شده است، شروع به از بین بردن تجهیزات لجستیکی و برداشتن برج‌های مراقبتی کرده‌اند.

 

منابع امنیتی اعلام کردند، نیروهای ترکیه تصمیم گرفته‌اند از این پست دیده‌بانی عقب‌نشینی کنند. آن‌ها به طرف روسی در این باره اطلاع داده‌اند و با آن هماهنگی صورت گرفته است.

 

این منابع اعلام کردند،اگر اتفاقی نیفتد ظرف ۲۴ ساعت آتی عقب‌نشینی انجام می‌شود.

 

همچنین دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد، نیروهای ترکیه در پست دیده‌بانی۹ که بزرگترین پست دیده‌بانی این کشور در حومه شمالی حماه است، برای عقب‌نشینی آماده شده‌اند. این نیروها حدود دو سال و چهار ماه است که در پست دیده‌بانی مورک هستند.

 

این منابع اعلام کردند، این عملیات به رغم اظهارات مکرر رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه درباره لزوم عقب‌نشینی نیروهای نظام (سوریه) از تمام مناطقی که از آوریل ۲۰۱۹ بر آن سلطه یافته‌اند، انجام می‌شود.

 

اوت ۲۰۱۹، ارتش سوریه با حمایت هوایی روسیه توانست مورک را از وجود تروریست‌های جبهه النصره پاکسازی کند. مورک در جاده بین‌المللی بین حماه و حلب واقع است.

 

از سوی دیگر منابعی در مخالفان سوریه اعلام کردند، کاروان نظامی ارتش ترکیه از گذرگاه کفرلوسین در شمال ادلب وارد منطقه امنی شد که براساس توافق روسای جمهور ترکیه و روسیه شکل گرفته بود.

 

دیده‌بان حقوق بشر سوریه اعلام کرد این کاروان نظامی به سمت منطقه جوزف در جبل الزاویه حرکت کرد و احتمالا نیروهای ترکیه در این منطقه مستقر شوند.

 

همچنین خودروهای نظامی ترکیه حامل تجهیزات و سربازان بعد از عقب‌نشینی از مورک در حومه حماه وارد منطقه‌ای در نزدیکی جبل الزاویه شدند.

تظاهرات در «القامشلی» با خواست اخراج نظامیان اشغالگر از همه خاک سوریه

مردم شهر القامشلی سوریه امروز با برپایی یک تجمع بزرگ ضمن درخواست برای پایان اشغالگری نظامیان آمریکا و ترکیه در خاک سوریه، تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ملت سوریه را محکوم کردند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه

سوریه: بیانیه شورای اروپا در چارچوب سیاست‌های مماشات‌گرانه با اقدامات یک‌جانبه آمریکا است

وزارت امورخارجه سوریه چهارشنبه شب بیانیه شورای اروپا در مورد تمدید تحریم‌ها برای یک سال دیگر علیه برخی از نهادها و شخصیت‌های سوریه به بهانه تولید و استفاده از سلاح‌های شیمیایی را به شدت محکوم کرد و آن را فاقد اعتبار خواند.

ادامه

اروپا, امریکا, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سوریه