سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

دانمارک از اعزام نیرو به تنگه هرمز خبر داد

مقام‌های ارشد دانمارک ازاعزام شماری پرسنل نظامی، بالگرد و یک فروند ناوچه برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا در تنگه هرمز خبر دادند. دانمارک از اعزام نیرو به تنگه هرمز خبر داد.

 

به گزارش خبرگزاری فارس، وزیر خارجه و وزیر دفاع دانمارک طی روزهای گذشته از اعزام شماری نیرو، کشتی و بالگرد‌ به تنگه هرمز برای پیوستن به ائتلاف دریایی اروپا به بهانه کمک در تامین امنیت دریایی منطقه خبر دادند.

 

به نوشته وبگاه «وزارت خارجه دانمارک» «جپ کوفود» وزیر خارجه دانمارک گفته که سعی دارد تلاش‌ها برای کاهش تنش در منطقه را افزایش دهد. وی مدعی است که کشورش به عنوان پنجمین نیروی دریایی بزرگ دنیا دارای منافعی خاص بوده به همین دلیل وظیفه حفظ امنیت و آزادی تردد دریایی در منطقه را برعهده دارد. «ترین برامسن» وزیر دفاع دانمارک نیز با تکرار این ادعا گفته که اعزام نیرو به منطقه بیانگر قابلیت‌های نیروهای این کشور است.

 

دانمارک قصد دارد به مدت یک سال یک افسر ستاد به منطقه اعزام کند. این کشور همچنین یک ناوچه، شماری بالگرد و ۱۵۵ خدمه را برای چهار ماه که از پاییز سال جاری شروع می‌شود عازم منطقه می‌کند.

 

مجلس دانمارک چندی قبل چراغ سبز برای ارائه کمک‌های نظامی جدید به نیروهای ناتو در عراق و همچنین استقرار یک فروند ناوچه و شماری پرسنل نیروی دریایی به تنگه هرمز به مدت چهار ماه به عنوان بخشی از ماموریت تحت هدایت اروپا را نشان داد.

 

وزارت دفاع استونی نیز اخیرا از اعزام شماری نیروی نظامی برای پیوستن به ائتلاف دریایی آمریکا در تنگه هرمز که به بهانه تامین امنیت دریایی ایجاد شده، خبر داد. وزارت دفاع استونی در این زمینه اعلام کرد که تعدادی از افسران خود را به ماموریت دریایی آمریکا در تنگه هرمز اعزام میکند.

۵۴ کامیون آمریکایی دیگر حامل خودروهای زرهی و تجهیزات از عراق وارد سوریه شد

پایگاه خبری روسیا الیوم خبر داد، آمریکا کاروانی از کامیون‌های حامل خودروهای زرهی و تجهیزات نظامی و لجستیک را از عراق به شمال شرق سوریه فرستاد.

ادامه

امریکا, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه, عراق

بدون فلسطین در خاورمیانه صلحی وجود نخواهد داشت

* آمریکا در خاورمیانه به دنبال تثبیت سلطه و سرکردگی خود از طریق تغییر موازنهٔ نیروها به سود اسرائیل و به زیان صلح، دموکراسی، و حاکمیت ملّی ملّت‌های منطقه است.

ادامه

اردن, اسراییل, امارات, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, عربستان سعودی, فلسطین, مصر