گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های اسرائیل در رفح + فیلم

دیده‌بان حقوق بشر اروپا – مدیترانه با اشاره به جنایت‌های جدید اسرائیل در رفح نسبت به پیامدهای این امر هشدار داد. به گزارش ایسنا، دیده‌بان حقوق بشر اروپا-مدیترانه در بیانیه‌ای تاکید کرد: دو روز بعد از آغاز کوچ اجباری مردم رفح توسط ارتش اسرائیل و حمله زمینی به گذرگاه این شهر و تعطیلی آن، هشدار ... گزارش سازمان حقوق بشری از جنایت‌های اسرائیل در رفح + فیلم

ادامه

اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, فیلم, کودکان, گزارش, نسل‌کشی

باهاما رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد

وزارت امور خارجه باهاما رسما اعلام کرد فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد. وزارت امور خارجه باهاما اعلام کرد که کابینه باهاما به طور رسمی فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت شناخته است و افزود که این کشور “به اجماع جامعه کارائیب در این مورد پیوست. “ در بیانیه این ... باهاما رسما فلسطین را به عنوان یک کشور به رسمیت می‌شناسد

ادامه

اسپانیا, اسراییل, ایرلند, باهاما, ترینیداد و توباگو, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, حقوق بشر, فلسطین

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

اتحادیه اروپا به صربستان درباره انتقال سفارتش به بیت‌‌المقدس هشدار داد

اتحادیه اروپا روز دوشنبه از تصمیم بلگراد برای انتقال سفارتش در اسرائیل به بیت‌المقدس(اورشلیم) ابراز نگرانی شدید کرد و نسبت به عواقب چنین اقدامی هشدار داد.

 

این تصمیم صربستان در حالی اتخاذ شده است که اتحادیه اروپا خود را به راه حل «دو کشور به پایتختی بیت المقدس»متعهد دانسته ودفتر نمایندگی اش را در تل آویو مستقر کرده است.

 

از همین رو بروکسل انتظار دارد تا اعضای این اتحادیه از جمله صربستان سیاست‌های خود را با سیاست‌های اتحادیه اروپا هماهنگ کنند.

 

الکساندر ووچیچ، رئیس جمهوری صربستان و عبدالله هوتی، نخست وزیر کوزوو در حضور دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا قبول کردند تا روابط اقتصادی خود را عادی کنند. همچنین صربستان از تصمیم انتقال سفارت خود در اسرائیل به بیت‌المقدس(اورشلیم) تا ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ (مرداد آینده) خبر داد. کوزوو نیز تصمیم گرفته است تا با به رسمیت شناختن اسرائیل، روابط دیپلماتیک خود را با این کشور برقرار کند.

 

رئیس جمهور آمریکا این توافق‌ها را نتیجه کوشش‌های دولتش برای حل اختلافات میان صربستان و کوزوو عنوان کرد.

 

کوزوو در حالی با به رسمیت شناختن اسرائیل موافقت کرده است که اکثر ساکنان این کشور مسلمان هستند. از بیت‌المقدس به عنوان یکی از حساس‌ترین موضوع های درگیری میان اسرائیل و فلسطین یاد می‌شود.

 

در حال حاضر تنها سفارت‌خانه‌های آمریکا و گواتمالا در بیت‌المقدس فعالیت می‌کنند و سفارت خانه‌های سایر کشورهایی که با اسرائیل روابط دیپلماتیک دارند، در تل‌آویو مستقر هستند. اسرائیل از شرق و غرب اورشلیم به عنوان پایتخت خود نام می‌برد اما فلسطینی‌ها با تکیه به قطعنامه‌های سازمان ملل متحد معتقد هستند که شرق بیت‌المقدس پایتخت کشور آن‌ها است.

 

از همین رو پیتر استانو، سخنگوی دستگاه سیاست خارجی اتحادیه اروپا از هر تصمیمی که جایگاه اتحادیه اروپا را زیر سؤال ببرد و برای اعضا مشغله ذهنی ایجاد کند، ابراز تأسف کرد.

 

دولت دونالد ترامپ با به رسمیت شناختن یک جانبه بیت‌المقدس به عنوان پایتخت اسرائیل و انتقال سفارت کشورش به این شهر، در تلاش است تا سایر کشورها را برای انجام این کار متقاعد سازد.

 

رئیس جمهوری صربستان و نخست وزیر کوزوو چند روز پس از امضای توافقنامه اقتصادی در واشنگتن، گفتگوهای خود را روز دوشنبه با هدف عادی سازی روابط بلگراد و پریشتینا در بروکسل از سر گرفتند.

 

هر چند تصمیم صربستان برای انتقال سفارتش در اسرائیل به بیت‌المقدس روی مذاکرات صربستان و کوزوو در بروکسل که از سر گرفته شده، سایه انداخته است.

 

درگیری میان صرب‌ها و کوزوویی‌ها پس از جنگ‌های یوگسلاوی سابق همچنان ادامه داشته به گونه‌ای که از آن به عنوان خطری برای ثبات قاره اروپا یاد می‌شود.

 

کوزوو توسط ۲۲ عضو اتحادیه اروپا به عنوان یک کشور مستقل شناخته می‌شود اما اسپانیا، رومانی، یونان، قبرس و اسلواکی آن را به رسمیت نمی‌شناسند. روسیه و چین، دو عضو دائم شورای امنیت نیز استقلال کوزوو را نپذیرفته‌اند؛ موضوعی که باعث شده است تا این کشور به عضویت سازمان ملل درنیاید.

 

حال با به رسمیت شناختن اسرائیل توسط کوزوو و برقراری روابط دیپلماتیک با این کشور، اسرائیل نیز اعلام کرده است که کشورش کوزوو را به رسمیت می‌شناسد.

همسر عرفات از به جریان افتادن پرونده شوهرش در دادگاه لاهه خبر داد

“سهی عرفات” همسر یاسر عرفات رییس پیشین تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب با بیان این که دادگاه کیفری بین‌المللی (لاهه) پرونده ترور یاسر عرفات را مجدداً به جریان خواهد انداخت، افزود: ما اطلاعات جدید و حساسی را فاش خواهیم کرد.

ادامه

اردن, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, دیوان بین‌‌المللی لاهه, سوئیس, فرانسه, فلسطین, مصر

تجمع بازنشستگان مقابل تامین اجتماعی؛ باید به دولت فشار آورد تا مطالبات را بپردازد

صبح امروز جمعی از بازنشستگان با حضور مقابل سازمان تامین اجتماعی خواستار بازنگری در فرمول‌های همسان‌سازی و پرداخت بدهی‌های دولت شدند.  

ادامه

ایران, بازنشستگان, حقوق بشر, خبر, کارگری

نشست گروه‌های فلسطینی برای ایجاد رهبری واحد در جهت مقابله با معامله قرن

تشکیل کمیته رهبری واحد و فعال کردن سازمان آزادیبخش فلسطین برای مقابله با معامله قرن و خنثی کردن توطئه برنامه آمریکایی – اسرائیلی عادی سازی روابط اعراب با اسرائیل از مهمترین موضوعات نشست عصر امروز (پنجشنبه) گروه ها و جناح های فلسطینی در بیروت است.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

رسانه‌های آلمانی: راه فشار آمریکا علیه ایران مسدود شد

رسانه‌های آلمانی اقدام اخیر شورای امنیت سازمان ملل در ممانعت از تلاش بیشتر آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را به منزله توقف این تلاش‌ها از سوی شورای امنیت سازمان ملل دانستند.

ادامه

المان, امریکا, اندونزی, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل, فرانسه, فلسطین, مذاکرات اتمی