ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

روزنامه ایندیپندنت به افشای اسناد درز یافته و اظهارات مسئولان کنونی و سابق آمریکایی پرداخته که جو بایدن را به دست داشتن در گرسنگی در شمال نوار غزه و وقوع فاجعه‌ در این منطقه متهم می‌کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه انگلیسی ایندیپندنت در گزارشی تاکید کرد که بایدن و دولت او به خاطر بی‌اهمیتی ... ایندیپندنت: بایدن ضمن مسلح کردن اسرائیل در قحطی شمال غزه نیز دست دارد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, فلسطین, کودکان, گرسنگی, گزارش

برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

سناتور مستقل سنای آمریکا از تصمیم دادستانی دادگاه لاهه برای درخواست صدور حکم جلب مقام‌های اسرائیل حمایت و بر ضرورت رعایت قوانین بین‌المللی تاکید کرد. به گزارش ایرنا، تارنمای هیل نوشت که برنی سندرز سناتور مستقل ایالت ورمونت دیشب (۳۱ اردیبهشت) در موضعی متفاوت از رهبر اکثریت دموکرات سنا، از درخواست صدور حکم جلب دادگاه ... برنی سندرز از درخواست صدور حکم جلب علیه نتانیاهو، نخست‌وزیر و گالانت، وزیر جنگ اسرائیل دفاع کرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

سندرز: ترامپ به دنبال کاهش مشارکت در انتخابات است

سناتور ایالت ورمونت، دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور را به کارشکنی در فعالیت اداره پست متهم کرد و گفت که هدف وی از تلاش برای تعویق انتخابات، کاهش مشارکت مردمی است.

 

به گزارش ایرنا، «برنی سندرز» جمعه شب در پیامی توئیتری نوشت: اینکه ترامپ می‌خواهد در کار سرویس پست آمریکا کارشکنی کند، دلیل دارد. مردم در بحبوحه یک بیماری همه‌گیر به رأی‌گیری پستی نیاز دارند.

 

وی افزود: اگر همانگونه که ترامپ می‌خواهد، رأی‌گیری پستی با تأخیر مواجه شود، مردم کمتری در انتخابات شرکت خواهند کرد. اگر مشارکت مردم کمتر شود، ترامپ پیروز خواهد شد.

 

سندرز تأکید کرد: از اداره پست حمایت کنید. از دموکرات حمایت کنید.

 

رییس جمهوری آمریکا رأی‌گیری پستی را نوعی شلختگی خوانده و گفته است: هیچ کسی نمی‌داند چه بر سر آرا می‌آید، آرا گم می‌شوند یا در آن کلاهبرداری رخ می‌دهد.

 

وی همچنین پیشنهاد تعویق انتخابات را مطرح کرد که این پیشنهاد نیز با واکنش شدید منتقدان و مخالفان و حتی حامیانش مواجه شد.

 

منتقدان و حتی متحدان ترامپ این پیشنهاد را به عنوان تلاشی غیرجدی برای انحراف افکار عمومی از وضع بد اقتصادی ارزیابی کردند.

 

برخی کارشناسان هشدار دادند که حملات پرتکرار ترامپ می‌تواند باعث از دست رفتن اعتماد مردم آمریکا به فرایند انتخاباتی شود.

سازمان سیا دسترسی دولت چین به اطلاعات کاربران «تیک تاک» را رد کرد

آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا در گزارشی اعلام کرد هیچ شواهدی وجود ندارد که نشان دهد دولت چین تلاش کرده از طریق یک شبکه اجتماعی به اطلاعات شهروندان آمریکایی دسترسی پیدا کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ادامه فشار آمریکا به ونزوئلا با اعمال تحریم‌های جدید

جیمز استوری سفیر آتی آمریکا در کاراکاس در ادامه اعمال سیاست‌های فشار بر دولت قانونی ونزوئلا، گفت که تحریم‌های جدید باید بر کشورهایی که با دولت نیکولاس مادورو رئیس جمهوری ونزوئلا همکاری می‌کنند، اعمال شود.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, روسیه, کلمبیا, کوبا

چهارمین کانادایی در چین به اعدام محکوم شد

در حالی که کمتر از ۲۴ ساعت پیش یک شهروند کانادایی به جرم تولید و نگهداری مواد مخدر در چین حکم اعدام گرفت امروز جمعه نیز دادگاهی در فوشان واقع در استان گواندونگ در جنوب چین یک تبعه دیگر کانادا را به جرمی مشابه به اعدام محکوم کرد.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا, قضایی, کانادا