پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه ... چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, غرب

آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شولتس سه‌شنبه درباره تصمیم آمریکا برای تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین اظهار کرد: در حال حاضر، ۵۰ درصد از خودروهای برقی وارداتی چین شامل برندهای غربی است که ... آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, خبر, شرق آسیا

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

ابتلای ۶۲۰۰۰ آمریکایی در ۲۴ ساعت گذشته + جدول

طبق آخرین آمار جهانی تاکنون ۱۴ میلیون و ۸۵۵ هزار نفر به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند؛ کشور آمریکا در شب گذشته با افزایش ۶۲ هزار مبتلا به مجموع ۳ میلیون و ۹۶۱ مبتلا رسید.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران پویا؛ بر اساس آخرین آمار جهانی پایگاه اطلاعاتی “worldometer” تا این لحظه ۱۴ میلیون و ۸۵۵ هزار و ۱۰۷ نفر در جهان به ویروس کرونا ــ کووید۱۹ ــ مبتلا شده‌اند که از این تعداد، ۶۱۳ هزار و ۲۴۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند.

 

از مجموع تعداد مبتلایان در جهان، تاکنون ۸ میلیون و ۹۰۷ هزار و ۱۶۷ نفر بهبود یافته و توانسته‌اند این بیماری را شکست بدهند.

 

کشور آمریکا با بیشترین تعداد مبتلایان در جهان با افزایش ۶۲ هزار و ۸۷۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۳ میلیون و ۹۶۱ هزار و ۴۲۹ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۱۴۳ هزار و ۸۳۴ آمریکایی مبتلا به کووید۱۹ در این کشور جان خود را از دست داده‌‌اند.

 

کشور برزیل بعد از آمریکا در رده دوم جهان قرار دارد که با افزایش ۲۱ هزار و ۷۴۹ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع ۲ میلیون و ۱۲۱ هزار و ۶۴۵ مبتلا رسیده است؛ در این کشور تعداد ۸۰ هزار و ۲۵۱ نفر جان خود را بر اثر ابتلا به کرونا از دست داده‌اند.

 

کشور هند به‌‌عنوان سومین کشور جهان، با افزایش ۳۶ هزار و ۸۱۰ مبتلا در ۲۴ ساعت گذشته، به مجموع یک میلیون و ۱۵۴ هزار و ۹۱۷ مبتلا رسیده است؛ تاکنون ۲۸ هزار و ۹۹ هندی جان خود را از دست داده‌اند.

 

کشورهای روسیه، آفریقای جنوبی، پرو، مکزیک و شیلی نیز به‌ترتیب با ۷۷۷ هزار و ۴۸۶، ۳۷۳ هزار و ۶۲۸، ۳۵۷ هزار و ۶۸۱، ۳۴۹ هزار و ۳۹۶ و ۳۳۳ هزار و ۲۹ مبتلا در رده‌های چهارم تا هشتم جهان قرار گرفته‌اند.

 

همچنین کشورهای اسپانیا با ۳۱۱ هزار و ۹۱۶ و انگلیس با ۲۹۵ هزار و ۳۷۲ مبتلا در رده‌های نهم و دهم جهان قرار دارند.

 

از لحاظ تعداد بهبودیافتگان نیز کشورهای آمریکا، برزیل و هند به‌‌ترتیب با یک‌میلیون و ۸۴۹ هزار و ۹۸۹، یک میلیون و ۴۰۹ هزار و ۲۰۲ و ۷۲۴ هزار و ۷۰۲ بهبودیافته در رده‌های اول تا سوم قرار دارند.

 

جدول مقابل آخرین تغییرات تعداد مبتلایان،‌ فوتی‌ها و بهبود یافتگان کرونا در سطح جهان را (مربوط به ۱ ساعت گذشته) نشان می‌دهد:

چین: تحریم‌های آمریکا در تضاد با اصول روابط بین‌الملل است / تحریم ۱۱ شرکت چینی

وزارت بازرگانی ایالات متحده آمریکا روز گذشته دوشنبه، ۱۱ شرکت چینی را به اتهام «مشارکت در نقض حقوق بشر» در لیست تحریم‌های خود قرار داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, چین, حقوق بشر, خبر, شرق آسیا

دولت ترامپ بودجه اقدامات مقابله با کرونا را قطع می‌کند

در بحبوحه افزایش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در پی همه‌گیری آن در ایالات متحده آمریکا، کاخ سفید به دنبال قطع بودجه اقدامات پیشگیرانه از ابتلا به این بیماری است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خبر, سازمان بهداشت جهانی