رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

پرتیراژترین روزنامه فنلاند «هلسینگین سانُمات» روز سه‌شنبه ۱۴ مه با انتشار سرمقاله‌ای اعلام کرد که در مواجهه با موفقیت خودروهای برقی چین، کشورهای غربی باید از این کشور بیاموزند. خودروهای برقی چین از نظر کیفیت شروع به پیشی گرفتن از خودروهای غربی کرده‌اند. محدود کردن چین روند گذار غرب به سوی عاری شدن از سوخت‌های ... رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, چین, شرق, شرق آسیا, غرب, فنلاند, گزارش

بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مسئله «چین واحد» صراحتا عنوان کرد که این اتحادیه، جزیره خودگردان تایوان را به عنوان «کشور» به‌رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت. به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و ... بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در جریان گفت‌وگوهای رو در رو، موضوع اوکراین را با جزئیات بسیار مورد بحث قرار دادند. به گزارش ایسنا، یوری اوشاکوف، معاون پوتین به خبرنگار روسیا ۱ گفت: «با جزئیات زیاد، این جلسه در یک فرمت رو در رو بود.» ... گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

ادامه

اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, گزارش, همکاری استراتژیک

کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

کره‌شمالی امروز (جمعه) برگزاری رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا را محکوم کرد و هشدار داد که در صورت اجرای این رزمایش ممکن است با عواقب فاجعه‌بار روبرو شوند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی (KCNA)، دولت کره‌شمالی امروز (جمعه ۲۸ اردیبهشت) رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن را که برگزاری آن برای ماه اوت ... کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

ادامه

آمریکا, تشنج‌ زایی, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

چین؛ اظهارات ترامپ درباره هوآوی، دغل‌کاری سیاسی است

وزارت خارجه چین اعلام کرد، سخنان رئیس‌جمهور آمریکا درباره نقش او در اقناع انگلیس برای اعمال ممنوعیت علیه «هوآوی» نشان‌دهنده «دغل‌کاری سیاسی» است.

 

به گزارش فارس، استقبال رئیس‌جمهور آمریکا از اقدام ضد چینی انگلیس در ممنوع کردن حضور شرکت «هوآوی» در پروژه‌های زیرساخت نسل پنجم شبکه تلفن همراه، واکنش تند وزارت خارجه چین را به دنبال داشت.

 

به نوشته اسپوتنیک، «هوا چوانیینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین در واکنش زودهنگام مقام‌های این کشور به سخنان ضد چینی رئیس‌جمهور آمریکا درباره ممنوعیت اعمالی انگلیس برای مشارکت هوآوی در پروژه‌های زیرساخت شبکه نسل پنجم تلفن همراه، اظهارات دونالد ترامپ را «دغل‌کاری سیاسی» توصیف کرد.

 

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در استقبال از اقدام انگلیس علیه مشارکت شرکت هوآوی در برنامه نسل پنجم شبکه تلفن همراه گفته بود که او شخصا در رایزنی با بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس او و دولتش را به اعمال ممنوعیت علیه هوآوی قانع کرد.

 

وی به خبرنگاران گفت: «ما کشورهای بسیاری را قانع کرده‌ایم و من شخصا بخش اعظم این کارها را انجام دادم و (گفتم) که از هوآوی استفاده نکنند چرا که از نظر ما این یک ریسک امنیتی دارد و نا ایمن است، یک خطر بزرگ امنیتی دارد».

 

سخنگوی وزارت خارجه چین امروز چهارشنبه با اشاره به این سخنان رئیس‌جمهور آمریکا گفت که این اظهارات «اثبات می‌کند تازه‌ترین ممنوعیت اعمال شده علیه هوآوی به خاطر امنیت ملی نیست بلکه دغل‌کاری سیاسی است. ممنوعیت پادشاهی متحد (بریتانیا) علیه هوآوی دغل‌کاری سیاسی است».

 

«هوا چوانینگ» با انتقاد از مواضع واشنگتن و لندن علیه پکن افزود، «پادشاهی متحد و ایالات متحده آمریکا در حال همکاری برای اعمال تبعیض علیه شرکت‌های چینی (در جهان) هستند».

 

وی ابراز امیدواری کرد که دولت انگلیس انصاف را مراعات کند و البته هشدار داد، چین همه اقدامات لازم برای حفاظت از منافع خودش را اتخاذ خواهد کرد.

اعتراض چین به امضای قانون استقلال هنگ کنگ توسط ترامپ

وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای که روز چهارشنبه منتشر شد اعلام کرد به شدت مخالف امضای به اصطلاح «قانون استقلال هنگ کنگ» توسط دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است و آن را محکوم می‌کند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

مرکل: اتحادیه اروپا نباید مذاکره با چین را به خاطر هنگ‌کنگ متوقف کند

صدراعظم آلمان اظهار کرد، تصمیم چین بر اعمال یک قانون جدید امنیت ملی برای هنگ‌کنگ، دلیل متقنی برای توقف مذاکره اتحادیه اروپا با دومین اقتصاد بزرگ دنیا (چین) نیست.

ادامه

اتحادیه اروپا, المان, ایتالیا, جهان, چین, خبر, غرب اروپا

استفاده از واکسن چینی کرونا در برزیل؛ عوارض ناچیز و مصونیت بالا

پزشکان برزیلی آزمایش واکسن کرونا بر روی انسان را آغاز کرده و از عوارض ناچیز این واکسن درعین توان ایجاد مصونیت بالا در افراد در برابر این ویروس خبر داده‌اند.

ادامه

السالوادور, امریکای لاتین, برزیل, جهان, چین, حقوق بشر, دانش, سازمان بهداشت جهانی, شیلی, کاستاریکا, کوبا, گزارش, مکزیک, ونزوئلا