مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باید ۶ سال پیش امضا می‌شد

سفیر اسبق ایران در چین با تاکید بر اینکه ایران کشوری است که می‌تواند هم انرژی و هم امنیت را برای چین تامین کند، گفت: به نظر من قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باید شش سال پیش به امضا دو طرف می‌رسید.

 

مهدی صفری سفیر اسبق جمهوری اسلامی ایران در چین در گفتگو با برنامه «رهیافت» رادیو اقتصاد اظهار داشت: چین کشوری که نیاز زیادی به انرژی دارد و یکی از فاکتورهای تامین انرژی «امنیت انرژی» است.

 

وی افزود: امنیت انرژی در خلیج فارس و دریای عمان بوسیله ایران تامین می‌شود چون ۱۲۰۰ کیلومتر از سواحل متعلق به ایران است.

 

سفیر اسبق ایران در چین ادامه داد: «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین شش سال پیش در دیدار با حسن روحانی گفت: چین و ایران روابط استراتژیک با همدیگر دارند که یکی از فاکتورها داستان انرژی است.

 

وی در خصوص اینکه می گویند «چین قدرت چهارم نظامی در دنیاست را قبول ندارم»، افزود: چین، آمریکا و روسیه ابر قدرت‌های هستند که در دنیا در ابعاد نظامی حرکت می کنند اما در کنار این «اقتصاد و تجارت » برای کشور چین بسیار مهم است.

 

صفری بیان داشت: تجارت و اقتصاد چین در دنیا اول است چون آمریکایی‌‌ها که اقتصاد شان اول است بطور دائم در حال چاپ پول هستند اما چینی ‌ها در اثر تجارت و کار تکنولوژیکی به دنبال فتح قله‌های موفقیت یکی پس از دیگری می‌باشند.

 

وی با بیان اینکه تجارت چین در دنیا مستلزم امنیت است، گفت: ایران یک شریک قوی در منطقه است و می‌تواند این امنیت را بصورت تکمیلی برای چین تامین کند.

 

سفیر اسبق ایران در چین افزود: ایران کشوری است که می‌تواند هم انرژی و هم امنیت را برای چین تامین کند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها در دوران اوباما شروع به محاصره کردن چین از ناحیه جنوب و شرق کردند. چینی‌ها به این فکر افتادن که این محاصر می‌تواند ضایعاتی هم در بحث تجارت و هم در بحث تامین انرژی برای آنان داشته باشد از این‌رو بلافاصله رئیس جمهور چین نگاه به غرب و راه ابریشم را مطرح کرد. هدف چینی‌ها این بود که ازطریق قزاقستان و ترکمستان وارد خاک ایران شوند و با مسیر قطار سیکل تجارت خود را با اروپا و مواد اولیه مورد نیازی که باید وارد شود، ببینند. چینی‌ها وقتی دیدند ایران دیرکرده مسیر خود را از طریق روس‌ها بستند.

 

صفری گفت: به نظر من قرارداد ۲۵ ساله ایران و چین باید شش سال پیش به امضا دو طرف می‌رسید.

سفیر اسبق ایران در چین افزود: چین در حال حاضر قرارداد خود را با عراق و سایر کشورها بسته است.

 

وی یادآورشد: وقتی این گونه مسائل مطرح می‌شود غربی‌ها، اسرائیلی ها و کشورهای مرتجع عربی نگران می شوند مبادا اجرای این گونه قراردادها اثر تحریم ها و فشارها علیه ایران را خنثی کند از اینرو به دنبال فرافکنی و فضاسازی در این زمینه هستند.

پس از۴ بار شکست؛ موافقت شورای امنیت با تمدید مکانیسم ارسال کمک‌های انسانی به سوریه از طریق مرزها

شورای امنیت سازمان ملل شنبه شب پس از ۴ بار ناکامی در نهایت با قطعنامه تمدید مکانیسم ارسال کمک‌های انسانی به سوریه تنها از یک گذرگاه یعنی گذرگاه باب الهوی در مرز با ترکیه موافقت کرد.

ادامه

المان, بلژیک, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سازمان ملل

ارتش سوریه مانع عبور خودروهای نیروهای آمریکا شد/ دزدی ۳۵ کامیون نفت سوریه توسط این نیروها

خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد: ارتش این کشور مستقر در چند ایست بازرسی جلوی کاروان خودروهای نیروهای آمریکا را گرفت.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خاورمیانه, خبر, دخالت نظامی, سوریه

جنگ سرد مصطفی الکاظمی و ایران!

الکاظمی روز شنبه اعلام کرد که فالح الفیاض، رئیس هیئت حشد الشعبی را از دو منصبش بعنوان رئیس دستگاه امنیت ملی و مستشار امنیت ملی، برکنار کرده و قاسم الاعرجی را بعنوان مشاور امنیت ملی منصوب می‌کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, عراق, مقاله