جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

بورل: سرنوشت سوریه باید به دست ملت این کشور تعیین شود

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز سه‌شنبه در چهارمین نشست بین‌المللی آینده سوریه و منطقه تصریح کرد که سرنوشت سوریه باید به دست ملت این کشور تعیین شود.

 

به گزارش ایرنا: «جوسپ بورل» در این نشست که با حضور نمایندگان عالی‌رتبه از ۶۰ کشور جهان در حال برگزاری است، یادآور شد: درگیری‌های وحشتناک در سوریه در حالی وارد دهمین سال خود می‌شود که وخیم‌ترین فاجعه انسانی را پس از جنگ جهانی دوم رقم زده است.

 

وی در این باره افزود: بیش از نیم میلیون نفر کشته و نیمی از جمعیت سوریه آواره شده‌اند. تمام کودکان سوری جنگ را تجربه اما این معضل همچنان ادامه دارد.

 

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه مردم سوریه در نزدیک به یک دهه گذشته در ترس و رنج زندگی کرده‌اند افزود؛ سرنوشت آنها همچنان گروگان گرفته شده و اروپا نمی‌تواند از این واقعیت چشم پوشی کند.

 

وی ثبات سوریه را برای اتحادیه اروپا حائز اهمیت توصیف و در این زمینه به کمک‌های مالی اتحادیه برای اسکان آوارگان سوریه در کشورهای هم‌جوار اشاره کرد.

 

بورل با این حال این میزان از حمایت را در برابر ابعاد گسترده بحران سوریه کافی ندانست و افزود: ما به تعامل برای گفت‌وگوهای معنادار با جامعه مدنی سوریه و کشورهای همسایه ادامه خواهیم داد. چون معتقدیم، این ملت سوریه هستند که باید درباره آینده خود تصمیم گیری کنند و ما در این زمینه کنار آنها ایستاده‌ایم.

 

کنفرانس کشورهای اهداکننده کمک به سوریه صبح امروز (سه شنبه) به میزبانی مشترک اتحادیه اروپا و سازمان ملل متحد، به صورت مجازی آغاز به کار کرد.

 

سازمان ملل امسال می خواهد برای مردم سوریه که در کشور خود و یا کشورهای همسایه آواره شده اند، حدود ۱۰ میلیارد دلار کمک جمع آوری کند.

 

براساس این گزارش، تعهدات اهداکنندگان کمک به سوریه به یک رویداد سالانه تبدیل شده است و طی آن سازمان ملل خواستار جمع آوری ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار کمک های اهدایی برای داخل سوریه و ۶ میلیارد و ۴۰ میلیون دلار برای کمک به کشورهای میزبان پناهجویان سوری خواهد شد. البته تاکنون فقط بخش کوچکی از این مبلغ گردآوری شده است.

 

بسیاری از مردم سوریه با بحران گرسنگی بی سابقه ای روبرو هستند به گونه ای که هم اکنون بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کمبود مواد غذایی رنج می برند و به گفته سازمان ملل ممکن است موج انتشار ویروس کرونا در این کشور شدت گیرد.

 

برنامه جهانی غذا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد: بخاطر پسرفت اقتصادی و اجرای قرنطینه خانگی به منظور پیشگیری از انتشار ویروس کووید– ۱۹ نرخ مواد غذایی ظرف کمتر از یک سال به بیش از دو برابر افزایش یافت.

 

با آغاز بحران سوریه، ۱۲ میلیون نفر از جمعیت ۲۳ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری آن در سال ۱۳۹۰ این کشور آواره شدند؛ از این میزان حدود ۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به خارج سوریه و حدود پنج میلیون و ۵۰۰ هزار نفر نیز در داخل این کشور آواره شدند.

میچل باچله: الحاق کرانه باختری غیرقانونی است

میشل باشله بلندپایه‌ترین مقام حقوق بشری سازمان ملل متحد روز دوشنبه با هشدار به اسرائیل درباره طرح‌ غیرقانونی الحاق بخشی از کرانه باختری، از تل آویو خواست که اجرای آن را متوقف کند.

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, فلسطین