دیوان کیفری لاهه حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر کرد

دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی اعلام کرد که به دنبال بازداشت مقامات ارشد اسرائیل به دلیل اتهامات مختلف از جمله هدف قرار دادن عمدی غیرنظامیان است. به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، کریم خان، دادستان ارشد دیوان کیفری بین‌المللی گفت که این دادگاه حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر ... دیوان کیفری لاهه حکم بازداشت نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را صادر کرد

ادامه

اسراییل, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گرسنگی

شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

نیروی دریایی ارتش یمن طی ساعات گذشته حملاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های تجاری که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی فلسطین اعلام شده است، انجام داد. به گزارش ایسنا، بعد از اینکه اسرائیل هشدارهای ارتش یمن را نادیده گرفت و درخواست حمایت از یگان‌های نظامی آمریکا برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ کرد، ... شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

ادامه

آمریکا, اسراییل, پاناما, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, یمن, یونان

پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

اعتراف تازه آمریکا درباره ایران

یک نهاد زیرمجموعه دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا در گزارشی محرمانه به مانع‌تراشی تحریم‌های این کشور در مبارزه ایران با کرونا اعتراف کرده است.

 

به گزارش فارس؛ پایگاه «نیشن» مدعی شده به یک گزارش اطلاعاتی دست یافته که در آن اعتراف شده تحریم‌ها توانایی ایران برای مقابله با بیماری همه‌گیر «کووید-۱۹» محدود کرده‌اند و این مسئله سلامت نظامیان آمریکا در همسایگی این کشور را مورد تهدید قرار می‌دهد.

 

این گزارش که مربوط به ۳ آوریل است اذعان کرده قطر به عنوان کشور میزبان بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در منطقه بالاترین شمار مبتلایان به کووید-۱۹ را دارد.

 

در این گزارش ادعا شده که در آن تاریخ ۸۰۰ فرد مبتلا به کرونا در قطر وجود داشته‌اند که اکثر آنها از طریق ایران به این بیماری مبتلا شده‌اند.

 

در سند مورد استناد نشنال آمده تحریم‌های آمریکا موجب شده‌اند ایران از منابع مالی کافی برای انجام اقدامات موثر جهت مبارزه با این بیماری همه‌گیر برخوردار نباشد.

 

این گزارش اطلاعاتی توسط «اسکادران پشتیبانی عملیاتی نیروی هوایی آمریکا» تهیه شده و یک مقام وزارت دفاع آمریکا آن را در اختیار «نیشن» قرار داده است.

 

با آنکه مقام‌های آمریکایی ادعا کرده‌اند تحریم‌ها مانعی در ارسال کمک به ایران ایجاد نمی‌کنند «ریچارد نفیو»، یکی از معماران شبکه تحریم‌های ضد ایرانی اخیراً در مصاحبه‌ای ادعاهای این ادعا را رد کرده است.

 

«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا و سایر مقام‌های این کشور در روزهای گذشته بارها گزارش‌هایی که از مانع‌تراشی تحریم‌ها در کمک‌رسانی به ایران در بحبوحه شیوع کرونا حکایت دارند را رد و ادعا کرده‌اند قوانین آمریکا مبادله کالاهای بشردوستانه با کشورهای تحت تحریم را معاف کرده است.

 

روزنامه «لس‌آنجلس‌تایمز» در یادداشتی یکشنبه گذشته تصریح کرد با آنکه دولت آمریکا «روی کاغذ» ارسال کمک‌های بشردوستانه از جمله غذا و کالاهای بشردوستانه به ایران را از قوانین تحریم‌ها مستثنی کرده‌ عملاً وضعیت متفاوتی حاکم است.

 

«ریچارد نفیو»، از مقام‌های سابق دولت «باراک اوباما»، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که از او به عنوان یکی از طراحان اصلی تحریم‌های ضد ایرانی یاد می‌شود در مصاحبه‌ای با لس‌آنجلس‌تایمز بر نقش تحریم‌ها در هراس شرکت‌ها، گروه‌ها و کشورها از کمک‌رسانی به کشورهای هدف تحریم اذعان کرده است.

 

نفیو می‌گوید: «قواعد پیچیده‌ای در کارند و شرکت‌هایی که [قوانین تحریم‌ها] را نقض کنند با جرایم سنگین مواجه خواهند شد.»

 

وی در ادامه با بیان اینکه شرکت‌ها احساس می‌کنند خطرات ورود به مبادله بشردوستانه با ایران زیاد و عایدی آن اندک است، بی‌میلی این طرف‌ها برای همکاری با ایران را یادآور شده است.

 

نفیو گفت: «خطرات ورود به چنین مبادله‌ای بسیار بالا است. هزینه‌های این کار هم بسیار زیاد است و سود ما به ازای آن بسیار اندک.»

 

لس‌آنجلس‌تایمز نوشته شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات پزشکی، خصوصاً در شرایطی که دنیا با یک بیماری همه‌گیر روبه‌رو شده راه‌های آسان‌تری برای کسب سود سراغ دارند.

 

از طرف دیگر انتقال اقلام بشردوستانه سود چندانی نصیب اکثر بانک‌های بین‌المللی، شرکت‌های کشتی‌رانی و بیمه هم نمی‌کند که آنها بخواهند خطر تحریم‌ها را نادیده بگیرند.

ترامپ: دستور دادم به قایق‌های مزاحم ایرانی شلیک شود

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه سوم اردیبهشت (۲۲ آوریل) در پیامی توییتری نوشت: “من به نیروی دریایی ایالات متحده دستور داده‌ام که اگر قایق‌های ایرانی‌ برای کشتی‌های ما در دریا مزاحمت ایجاد کردند، به سوی آنها شلیک و همه آنها را منهدم کنند.”

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حضور نظامی, خبر