هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

یک مقام بلندپایه مصری بیان کرد که کشورش به اسرائیل، آمریکا و دولت‌های اروپایی درباره عملیات اشغالگران در رفح اعتراض کرده است. به گزارش ایسنا، این مقام مصری عالی رتبه هشدار داد که این عملیات، پیمان صلح بین مصر و اسرائیل(پیمان صلحی که با وساطت آمریکا میان اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ در کمپ ... هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

ادامه

آمریکا, اسراییل, اسلوونی, اشغالگری, پناهجویی, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. خبرگزاری وفا و شبکه تلویزیونی المیادین ... عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

آنچه اتفاق افتاده است عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق نیست

یک کارشناس امنیتی نزدیک به دستگاه اطلاعاتی عراق در گفت‌وگویی مطبوعاتی، دلایل خروج نظامیان آمریکایی از برخی پایگاه‌ها در عراق را فاش کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از موسوعه العراق، “فاضل ابو رغیف” کارشناس امنیتی اظهار داشت، دلایل زیادی برای عقب‌نشینی‌های پی در پی آمریکایی‌های از پایگاه‌های نظامی در عراق وجود دارد از جمله این‌که، در پایگاه‌هایی که از آنجا عقب‌نشینی کرده‌اند تعداد کمی نظامی مستقر شد لذا استقرار نظامیان با این تعداد اندک باعث ایجاد دشواری‌هایی در دفاع از آنها می‌شود و برای همین امر، لازم است تمامی آنها در یک مکان مستقر شوند.

 

ابو رغیف افزود، دلیل دیگر این است که هر پایگاهی، که از آن عقب‌نشینی شده، دارای خصوصیاتی است. اهمیت پایگاه “القائم”، که از قسد( نیروهای دموکراتیک سوریه) پشتیبانی می‌کرد و بر “البوکمال” و “دیر الزور” مشرف بود، بعد از پایان نبرد “الباغوز”( علیه داعش) از بین رفته بود. همچنین آنها( نظامیان مستقر در پایگاه) هر از گاهی توسط برخی گروهک‌ها از چند جهت هدف حملات قرار می‌گرفتند.

 

خروج ائتلاف آمریکایی مدعی مبارزه با داعش از پایگاه القائم

 

ابورغیف خاطرنشان کرد، عقب‌نشینی از برخی پایگاه‌ها به این دلیل انجام شد که نیروهای آمریکایی می‌خواهند سربازان و تجهیزات را در پایگاه اصلی گردهم بیاورند و آنها برای استقرار سامانه “پاتریوت” برنامه‌ریزی می‌کند. از این‌رو، نصب چنین سامانه‌ای برای محافظت از ۱۰۰ یا ۱۵۰ سرباز منطقی نیست.

 

وی با بیان این‌که “پایگاه‌هایی که نیروهای آمریکایی از آنها خارج شده‌اند، مرکزی نیستند”، افزود: “آنچه اتفاق افتاده است عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از عراق نیست بلکه فرآیندی برای ادغام افراد با گروه‌های بزرگ‌تر است.”

 

این کارشناس امنیتی عراقی در عین حال متذکر شد: “این عقب‌نشینی‌ها به مسئله کرونا هم ارتباط دارد؛ این ویروس استراتژی کشورها را به طور کلی تغییر داده است، از جمله این‌که ۱۶۰ سرباز فرانسوی و سپس یک گروه کوچک از نظامیان چک (از عراق) خارج شده‌اند.”

فلسطین: به جای مادورو باید برای دستگیری ترامپ جایزه تعیین شود

جبهه خلق برای آزادی فلسطین در واکنش به اقدام آمریکا در تعیین جایزه برای هرگونه اطلاعاتی که به دستگیری مادورو بینجامد این اقدام را قلدری دانست و اعلام کرد در این شرایط دشوار نیاز اصلی جهان همبستگی است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین, ونزوئلا

«صندوق بین‌المللی پول با دادن وام به ایران موافقت کرده است»

موافقت صندوق بین‌المللی پول با پرداخت وام به ایران و احتمال آزادسازی پول مسدود در آمریکا، مقامات تهران را خوشحال کرده است. گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که بین این اتفاق‌ها و آزادی برخی زندانیان آمریکایی ارتباطی هست.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, سیاسی, صندوق بین‌المللی پول

انتقاد واشنگتن پست از آمریکا برای ادامه تحریم های علیه ایران همزمان با گسترش کرونا

روزنامه واشنگتن پست در سرمقاله خود با انتقاد از اقدامات دولت آمریکا در تحریم شرکت‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی ایران نوشت: آمریکا باید به جای چنین اقداماتی به کنترل همه‌گیری ویروس کرونا در ایران کمک کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, مقاله