وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

یک روزنامه آمریکایی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که نهادهای اطلاعاتی این کشور هیچ مدرکی دال بر دخالت کرملین در مرگ رهبر اپوزیسیون روسیه پیدا نکرده‌اند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، روزنامه وال‌استریت‌ژورنال در گزارشی به نقل از منابع آگاه در نهادهای اطلاعاتی آمریکا نوشت که این سازمان‌ها هیچ مدرکی ... وال‌استریت‌ژورنال: آمریکا هیچ مدرکی دال بر دخالت مسکو در مرگ ناوالنی پیدا نکرد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

هشدار تلویحی رئیس “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” به سندرز

رهبر لابی اسرائیلی موسوم به “کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل” (آیپک) در پی به راه افتادن موج تحریم اجلاس امسال این لابی از سوی نامزدهای ریاست‌جمهوری دموکرات‌ها ‌وعده داد، جنبش‌های سیاسی که روابط میان آمریکا و رژیم اسرائیل را “تهدید” کنند، شکست می‌دهد.

 

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه هیل، این هشدار هووارد کوهر، مدیر اجرای کمیته آیپک، همچنین یک تهدید ضمنی علیه برنی سندرز، نامزدی در حزب دموکرات که تهدید به مشروط ساختن کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل کرده محسوب می‌شود.

 

کوهر در حالی که کنفرانس سالانه آیپک را در واشنگتن دی‌.سی افتتاح کرد که نسبت به برخورد با “رهبران سیاسی و حامیانشان” در آمریکا که خواهان مشروط ساختن پشتیبانی آمریکا از اسرائیل هستند هشدار داد.

 

سندرز تنها نامزد ریاست جمهوری حزب دموکرات است که اقدام به طرح مساله مشروط ساختن کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل کرده است.

 

کوهر خطاب به ۱۸۰۰۰ فرد حاضر در افتتاحیه کنفرانس سه روزه آیپک عنوان کرد: ما با یک مجموعه از رهبران سیاسی و حامیانشان مواجه هستیم که می‌خواهند نظام سیاسی ما را از اسرائیل دور سازند.

 

وی اظهار کرد: جامعه حامیان اسرائیل در جهت شکست دادن آنهایی که برای آسیب زدن به دوستانمان تلاش می‌کنند و آنهایی که به دنبال آسیب وارد کردن به روابط میان آمریکا و اسرائیل هستند عمل خواهد کرد.

 

سندرز تا کنون با پیروزی در رقابت های مقدماتی دموکرات‌ها در ایالت‌های نوادا و نیوهمپشایر و همچنین کسب مقام دوم در رقابت تنگاتنگ ایالت آیووا خودش را به عنوان یکی از نامزدهای پیشتاز این رقابت نشان داده است.

 

سندرز اعلام کرده که جنبش سیاسی وی حامی ارزش‌های مترقی است. او در حوزه سیاست خارجی، با سیاست مداخله نظامی مخالفت و از دست زدن به یک تعامل دیپلماتیک جهانی حمایت کرده است.

 

برخی گروه‌های مترقی منتقد روابط آمریکا و اسرائیل، دموکرات‌ها و نامزدهای ریاست جمهوری آنها را تحت فشار قرار داده‌اند تا با استفاده از اهرم کمک‌های آمریکا به اسرائیل این رژیم را از بابت سیاست‌هایش که مانع حل نزاع در خاورمیانه بوده تحت فشار قرار دهند.

 

سندرز راهی مجزا از دیگر نامزدهای ریاست جمهوری حزب دموکرات در پیش گرفته چرا که احتمال مشروط ساختن کمک‌های نظامی آمریکا به اسرائیل را به تلافی سیاست‌های این رژیم در قبال فلسطینی‌ها و همچنین بازگرداندن دوباره سفارت آمریکا در اراضی اشغالی به شهر تل آویو مطرح ساخته است.

 

کوهر به این دیدگاه‌های سندرز حمله کرده و آنها را گمراه کننده خواند.

 

او مدعی شد: رهبران این جنبش گاها خواستند با دادن اطمینان بخشی‌های توخالی و تاییدهای پوچِ حق اسرائیل برای زندگی کردن در صلح، ما را آرام سازند. اما اغلب آنها اعتقادات واقعی خودشان را فاش می‌سازند.

 

وی افزود: رهبران این جنبش‌ها می‌گویند از حق اسرائیل برای موجودیت داشتن حمایت می‌کنند اما این حتی نباید مورد بحث قرار بگیرد.

 

وی گفت: حمایتهای امنیتی آمریکا از اسرائیل هرگز نباید در روابط بین آنها مورد چانه‌زنی قرار بگیرد. ما قدردان هستیم که اکثیریتی قاطع از نمایندگان دموکرات و جمهوریخواه در کنگره آمریکا به شکلی منسجم از امنیت اسرائیل بدون هیچ شرط و تردیدی حمایت کرده‌اند.

 

سندرز در روزهای اخیر با آیپک درگیری پیدا کرده و این سازمان را متهم به فراهم کردن زمینه برای سخنران‌های “متعصب و مخالف با حقوق اساسی فلسطینی‌ها” کرد.

ابراز نگرانی سناتور آمریکایی از آثار سوء تحریم‌های دارویی و غذایی بر گسترش کرونا در ایران

کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نامه‌ای به وزرای خارجه و خزانه‌داری این کشور از آثار سوء تحریم‌های آمریکا بر ارسال کالاهای پزشکی و بشردوستانه به ایران و به تبع آن گسترش ویروس کرونا ابراز نگرانی کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر

موسسه تحقیقاتی آمریکا: هیچ سندی در مورد تقلب در انتخابات بولیوی وجود ندارد

موسسه تحقیقاتی ماساچوست آمریکا روز جمعه بعد از انجام تحقیقات بسیار اعلام کرد که در انتخابات اکتبر (مهر-آبان) بولیوی که منجر به پیروزی اوو مورالس شد هیچ تقلبی صورت نگرفته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, بولیوی, جهان, خبر