دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

درخواست سوریه از جامعه بین‌الملل برای مقابله با ترکیه

وزارت امور خارجه سوریه حضور غیرقانونی نظامیان ترکیه در خاک این کشور را محکوم کرد.

 

به گزارش خبرآنلاین؛ یک منبع در وزارت خارجه سوریه تأکید کرد که «رژیم ترکیه از رهگذر استقرار هر چه بیشتر نیروهای خود در ادلب و ریف آن و ریف حلب و حمله به مناطق مسکونی و برخی مقرهای نظامی به تجاوز خود به حاکمیت و اراضی سوریه» ادامه می‌دهد.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از این منبع گزارش داد که هدف ترکیه از این اقدام، «نجات ابزارهای خود در گروه‌های تروریستی در برابر پیشروی‌های ارتش سوریه است».

 

دمشق ضمن رد قاطع هرگونه حضور ترکیه در خاک سوریه، تصریح کرد، این مسئله، نقض آشکار حقوق بین‌الملل و تجاوز به حاکمیت سوریه است و با بیانیه‌های «آستانه» و توافقات «سوچی» درباره منطقه «کاهش تنش» در ادلب تناقض دارد.

 

وزارت خارجه سوریه خاطر نشان کرد، این اقدامات ترکیه بیانگر اصرار دولت ترکیه بر عدم احترام به هرگونه تعهدات و تداوم رفتار به عنوان «یک رژیم خارج از قانون» است.

 

در بیانیه این نهاد سوریه آمده است، دمشق از جامعه بین‌الملل می‌خواهد برای مهار رفتار خصمانه دولت ترکیه و حمایت نامحدود آن از تروریسم در سوریه و لیبی، مواضع حتمی اتخاذ کند.

 

وزارت خارجه سوریه در پایان تأکید کرد که «تجاوزات رژیم ترکیه باعث احیای مجدد گروه‌های تروریستی نخواهد شد و نیروهای ارتش سوریه به تعقیب باقی مانده این گروه‌ها تا نابودی کامل و بازپسگیری کامل خاک سوریه ادامه خواهند داد».

 

در همین ارتباط، «ایمن سوسان» معاون وزیر خارجه سوریه حضور ترکیه در سوریه بدون موافقت دولت قانونی این کشور را «تجاوزگری» دانست که «باید با همه ابزارها در برابر آن مقاومت کرد».

 

سوسان با تأکید بر لزوم اخراج نیروهای خارجی به ویژه نیروهای ترکیه از سوریه، تصریح کرد: «رژیم ترکیه از آغاز بحران، علیه سوریه توطئه کرد و حامی اصلی تروریسم بوده است. وظیفه ما نیز این است که برای تضمین احترام به حاکمیت کشور خود فعالیت کنیم و به هر گونه حضور خارجی پایان دهیم».

 

وی با بیان اینکه استان ادلب نیز آزاد خواهد شد، خاطر نشان کرد: «ما به سمت نابودی تروریسم و نجات سوریه از این شر ادامه می‌دهیم تا آخرین وجب از خاک جمهوری عربی سوریه را پاکسازی کنیم. هیچ‌ کس در این زمینه نمی‌تواند خط قرمزی برای ما ترسیم کند».

 

به دنبال فعل و انفعالات اخیر نظامی بین ترکیه سوریه و ورود ادوات جنگی ترکیه در شهر ادلب یک مقام ارشد دولت ترکیه از تداوم حضور نظامی در این منطقه خبر داد.

 

«فواد اوکتای» معاون ریاست جمهوری ترکیه در این زمینه گفت، نظامیان ترکیه برای واکنش نظامی لازم به آن‌هایی‌که قوانین بین‌المللی را زیرپا گذاشتند در ادلب باقی خواهند ماند.

 

این در حالی است که پیشروی سریع ارتش سوریه در مناطق جنوبی ادلب، موجب شده تا آنکارا مستقیما برای حمایت از نیروهای هم‌پیمان خود در سوریه، مداخله کند.

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت با “معامله قرن” مخالفت کردند

اعضای اتحادیه اروپایی شورای امنیت سازمان ملل متحد تاکید کردند تنها مرزهای شناخته شده ۱۹۶۷ در سرزمین‌های اشغالی را به رسمیت می‌شناسند و تداوم شهرک‌سازی در سرزمین‌های اشغالی را مغایر قوانین بین‌المللی می‌دانند.

ادامه

اتحادیه اروپا, استونی, اسراییل, المان, امریکا, بلژیک, جهان, خبر, فرانسه, فلسطین, لهستان