پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا اعلام کرد اعزام نیروهای ناتو برای آموزش دادن به سربازان اوکراین در خاک این کشور اجتناب‌ناپذیر است. به گزارش ایسنا، رسانه آمریکایی گزارش داد ممکن است ناتو در نهایت سربازان خود را در قالب یک ماموریت آموزشی به اوکراین اعزام کند. با تشدید وخامت اوضاع برای سربازان اوکراین، کی‌یف از ... پنتاگون: استقرار نیروهای ناتو در اوکراین اجتناب‌ناپذیر است

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اوکراین, بلژیک, تحلیل, تنش‌زایی, جنگ سرد, جنگ نیابتی, دخالت نظامی, صلح, غرب, فرانسه, ناتو

کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

رئیس‌جمهور کوبا پس از اذعان واشنگتن به تغییر وضعیت هاوانا و و نادرست بودن درج نام این کشور کارائیب در فهرست کشورهایی که به نظر می‌رسد در مبارزه با «تروریسم» به طور کامل همکاری نمی‌کنند، از ایالات متحده خواست که پا را فراتر بگذارد و آن را از فهرست کشورهای حامی مالی «تروریسم» حذف کند. ... کوبا خروج از فهرست آمریکایی «حامیان تروریسم» را خواستار شد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, ایران, تحریم, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه ... چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, غرب

آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شولتس سه‌شنبه درباره تصمیم آمریکا برای تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین اظهار کرد: در حال حاضر، ۵۰ درصد از خودروهای برقی وارداتی چین شامل برندهای غربی است که ... آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, خبر, شرق آسیا

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

با بروز تناقض‌های مکرر؛ رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا خواهان بازشماری آرای «آیووا» شد

رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا در واکنش به بروز مشکلات و تناقضات متعددی که اعلام نتایج انتخابات درون حزبی در ایالت آیووا را با تأخیر مواجه ساخت، خواستار بازشماری آرا توسط مقامات محلی شد.

.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، در پی بروز مشکلات و تناقض‌های متعدد در نتایج آرای انتخابات درون حزبی ایالت آیووا، «تام پرز» رئیس کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا روز پنج شنبه خواستار بازشماری آرا انجمن‌های حزبی در این ایالت شد.

 

تام پرز در یک پیام توئیتری نوشت: «دیگر کافی است. در پی مشکلاتی که در اجرای طرح گزینش نامزد پیش آمده و به منظور تضمین اعتماد عمومی به نتایج این انتخابات، من از حزب دموکرات آیووا می‌خواهم که فوراً فرآیند بازشماری آرا را آغاز کند».

 

گفتنی است که هنوز با گذشت چهار روز از برگزاری انتخابات درون حزبی در ۱۶۰۰ حوزه رأی گیری در سرتاسر ایالت آیووا، برنده نهایی این انتخابات هنوز اعلام نشده است.

 

در واقع با شمارش آراء ۹۷ درصد از حوزه‌های رأی گیری، «پیت بوتجیج» شهردار سابق و ۳۸ ساله «ساوث بند» در ایالت ایندیانا با کسب ۲۶.۲ درصد آرای انجمهای حزبی ایالتی از سناتور «برنی سندرز» با کسب ۲۶.۱ درصد آراء پیشی گرفته است.

 

هنوز مشخص نیست که چه زمانی باقی نتایج اعلام می‌شود و این فرآیند مسئله ساز بر تلاش و تکاپوی دموکراتها برای یافتن نامزدی قدرتمند جهت رقابت و شکست قطعی «دونالد ترامپ» جمهوریخواه در انتخابات نوامبر ۲۰۲۰ به شدت سایه افکنده است.

 

این تأخیر در ابتدا به مشکل فنی در بکارگیری یک اپلیکیشن جدید موبایل نسبت داده شد.

 

اما روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که بیش از ۱۰۰ حوزه رأی گیری در ایالت آیووا نتایجی را اعلام کردند که متناقض بوده و این امر باعث بروز تردید در شمارش آراء شد.

 

از سوی دیگر، سناتور سندرز در گفتگویی در ایالت نیوهمپشایر شمارش آراء آیووا را یک «افتضاح» خواند و گفت که این فرایند شمارش آرا برای تمام نامزدها غیرمنصفانه است.

لاوروف: آمریکا برای تغییر وضعیت آمریکای لاتین سرنگونی حکومت‌ها را هدف گرفته است

وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: آمریکا برای تغییر وضعیت منطقه آمریکای لاتین، سرنگونی حکومت مخالف سیاست های خود شامل کوبا، ونزوئلا و نیکاراگوئه را هدف قرار داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خبر, روسیه, کوبا, مکزیک, نیکاراگوئه, ونزوئلا

پلوسی: پاره کردن متن سخنرانی ترامپ، مودبانه‌ترین پاسخ به او بود

نانسی پلوسی هنگام خروج از کنگره پس از سخنرانی ترامپ، در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره علت پاره کردن متن سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا گفت: این مودبانه‌ترین کاری بودکه می‌شد در پاسخ به حرف‌ها و اقدامات ترامپ انجام داد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر