عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

ارتش سوریه دیده‌بانی نیروهای ترکیه را محاصره کرد/ قطع‌شدن خطوط امدادی تروریست‌ها

ارتش سوریه در ادامه پیشروی‌ها در محور سراقب در حومه جنوبی ادلب، سه روستای دیگر را آزاد و خطوط امدادرسانی گروه‌های تروریستی میان شهرهای سراقب و «اریحا» را قطع کرد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از المیادین، ارتش سوریه در ادامه عملیاتش در حومه جنوب‌شرقی ادلب و پیشروی‌ها در محور سراقب، روستاهای «جوباس»، «سان» و «ترنبه» را آزاد و آخرین مرکز تجمع عناصر مسلح در این منطقه را منهدم کرد.

 

روستاهای سان و جوباس در جنوب‌غربی شهر کلیدی سراقب، از لحاظ استراتژیک به‌دلیل قرار گرفتن در مسیرهای بین‌المللی «ام۴» (لاذقیه ــ حلب) و «ام۵» (دمشق ــ حلب) و همچنین روستای ترنبه که در ۲کیلومتری این شهر قرار دارد از اهمیت و نقش مهم برخوردارند.

 

ارتش از روز گذشته وارد درگیری‌های شدیدی با گروه‌های مسلحی در محور سراقب شده است، این نیروها همچنین با عناصر مسلح در روستای «النیرب» واقع در شمال آزادراه «حلب ــ لاذقیه» در حدفاصل سراقب و اریحا درگیر شده‌اند.

 

ارتش سوریه با آزادسازی شهرک ترنبه واقع در غرب شهر سراقب و عبور از آزادراه حلب ــ لاذقیه، موفق شد خطوط امدادرسانی به عناصر شورشی در حدفاصل دو شهر سراقب و اریحا را قطع کند.

 

ارتش روز یکشنبه نیز روستاهای «انقراتی»، «کفربطیخ» و «کفردادیخ» در حومه جنوب‌شرقی را بعد از درگیری‌های شدید با گروه‌های مسلح آزاد کرد.

 

روزنامه الوطن نیز نوشت، نیروهای ارتش روز دوشنبه، کنترل بخشی از بزرگراه بین‌المللی «ام۴» در حدفاصل شهرهای سراقب و اریحا در استان ادلب را در دست گرفته یکی دیگر از پست‌های دیده‌بانی ارتش ترکیه را محاصره کرد.

 

بر این اساس، ارتش سوریه پست جدید نظارتی ترکیه را که در بزرگراه جنوب سراقب برای کند کردن پیشرفت ارتش سوریه ایجاد شده بود محاصره کرد.

 

الوطن افزود، ارتش سوریه همچنین دومین پست از میان ۴ پست جدید نظارتی نیروهای ترکیه در بزرگراه سراقب ــ اریحا را محاصره کرده و همچنین روستای نیرب را نیز به‌تصرف خود درآورده است. این روزنامه در عین حال تأکید کرد، تروریست‌ها در این منطقه در وضعیت سختی قرار دارند؛ چرا که لازم است قبل از محاصره این شهر و مسدود شدن مسیرها به حلب و ادلب، سراقب را ترک کنند.

 

براساس گزارش الوطن، در حال حاضر بزرگراه سراقب ــ اریحا و روستای «سرمین» تحت کنترل ارتش سوریه قرار دارد.

 

تلویزیون سوریه نیز گزارش داد که ارتش استحکامات تروریست‌ها در شهرک‌های «زیتان» و «الزربه» و روستای «خلصه» در جنوب حلب را هدف قرار داده است.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز گزارش داد که گروه‌های تروریستی مانع از خروج غیرنظامیان از گذرگاه‌های «ابوالضهور»، «الهیبط» و «الحاضر» واقع در حومه‌های ادلب و حلب به‌سمت مناطق امنی می‌شوند که توسط ارتش آزاد شده‌اند.

رئیس‌جمهور اوکراین:پرونده سقوط هواپیما را به دادگاه بین‌المللی می‌بریم

:دیروز برنامه تلویزیونی تی‌اس‌ان تیژدن در اوکراین، صدای مکالمات برج مراقبت فرودگاه مهرآباد با پرواز شماره ۳۷۶۸ هواپیمایی آسمان را منتشر کرد که درباره مشاهده موشکی در حال حرکت در آسمان و سپس انفجار یک هواپیما صحبت می‌شود.

ادامه

اوکراین, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, شرق اروپا

آیا ترکیه و روسیه توافقنامه سوچی را پاره کردند؟

درگیری‌های سوریه و ترکیه در ادلب که به کشته شدن شش سرباز ترکیه و زخمی شدن ۹ تن دیگر منجر شد نشان دهنده لبریز شدن صبر روسیه در برابر تعلل اردوغان در اجرای تعهداتش درخصوص اخراج گروه‌های تروریستی است.

ادامه

امریکا, اوکراین, ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

اعتراف تروریست‌های النصره به حمایت مالی و لجستیکی ترکیه و عربستان

اعترافات تروریست‌های مسلحی که به دست ارتش سوریه اسیر شده‌اند نشان می‌دهد که ترکیه و عربستان از جبهه النصره در ادلب و حلب حمایت مالی و لجستیکی می‌کنند.

ادامه

ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عربستان سعودی

تصرف منطقه‌ای در حسکه توسط آمریکا برای ساخت پایگاه/ امتناع ترکیه از گشت زنی مشترک با روسیه

ارتش ترکیه و مزدوران تروریست آن با ادامه نقض یادداشت تفاهم سوچی، به تعدادی روستا و پایگاه ارتش سوریه و نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در حومه شهرک تل تمر و منطقه عین عیسی یورش بردند، از آن سو، نیروهای ارتش آمریکا منطقه جدیدی در حومه حسکه را با هدف ساخت یک پایگاه نظامی جدید به ... تصرف منطقه‌ای در حسکه توسط آمریکا برای ساخت پایگاه/ امتناع ترکیه از گشت زنی مشترک با روسیه

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه