براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

«آکسیوس» گزارش داد جمهوری خواهان مجلس نمایندگان آمریکا در حال آماده سازی پیش‌نویس تحریم مقام‌های دیوان بین‌المللی کیفری به عنوان یک اقدام احتیاطی در برابر حکم احتمالی دستگیری مقام‌های اسرائیل هستند. به گزارش ایسنا، پایگاه آکسیوس همچنین افزود اعضای حامی اسرائیل در کنگره آمریکا در ۲ حزب جمهوری خواه و دموکرات بارها هشدار داده‌اند که ... آماده‌سازی قوانین احتیاطی در مجلس نمایندگان آمریکا برای تحریم مقام‌های دیوان کیفری لاهه

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, تحریم, جهان, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش

پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

کاخ سفید اجازه انتشار کتاب جان بولتون را نمی‌دهد

کاخ سفید به مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اعلام کرده است که اجازه انتشار کتاب جدید خود را ندارد.

 

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید به جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی آمریکا اطلاع داده است که کتاب جدیدش حاوی اطلاعاتی مخرب علیه دونالد ترامپ رئیس جمهور ایالات متحده است و به دلیل نقض قوانین مربوط به اطلاعات محرمانه اجازه انتشار آن را ندارد.

 

بر اساس این گزارش، هشدار درباره انتشار این کتاب روز ۲۳ ژانویه در نامه‌ای خطاب به وکیل بولتون داده شده است ولی روز چهارشنبه این هشدار علنی و فاش شده آن هم در شرایطی که محاکمه استیضاح ترامپ در مجلس سنا وارد مراحل حساسی شده است.

 

شورای امنیت ملی کاخ سفید پس از بررسی دست نوشته‌های بولتون اعلام کرده است که این کتاب حاوی اطلاعات محرمانه و طبقه بندی شده مهمی است. برخی از این اطلاعات در سطح اطلاعات فوق محرمانه است. این کتاب بدون حذف اطلاعات محرمانه، اجازه انتشار نخواهد داشت.

 

دموکرات‌ها فشار زیادی را به مجلس سنا وارد کرده‌اند تا بولتون را به عنوان یکی از شهود اصلی پرونده استیضاح ترامپ، احضار کند.

 

دونالد ترامپ پیش از این در توئیتی در واکنش به افشاگری‌های جان بولتون مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید نوشته است: من هرگز به بولتون نگفتم که کمک مالی به اوکراین با تحقیقات مربوط به دموکرات‌ها پیوند خورده است، از جمله بایدن‌ها.

 

وی در ادامه افزود: در واقع، او هرگز در آن زمان نسبت به این مساله اعتراض نکرد. اگر جان بولتون چنین چیزی را گفته است، تنها برای فروش کتابش بوده است. متن تماس‌های تلفنی من با زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ثابت می‌کند که هیچ فشاری و هیچ گونه مشکلی وجود نداشته است. رئیس جمهور و وزارت خارجه اوکراین نیز این مساله را تایید کرده‌اند.

 

ترامپ نوشت: علاوه بر این من با زلنسکی در سازمان ملل دیدار کردم. دموکرات‌ها گفته‌اند که من هرگز با او دیدار نکردم و کمک مالی به اوکراین را بدون هیچ شرط و تحقیقاتی آزاد کردم. من همین طور به اوکراین اجازه دادم تا موشک‌های ضد تانک ژاولین را خریداری کند. دولت من کارهایی فراتر از دولت قبلی انجام داده است.

 

نیویورک تایمز بامداد دوشنبه نوشت جان بولتون که دموکرات‌ها به شدت خواستار شهادت دادن او در محاکمه ترامپ هستند، در کتاب تازه‌اش که هنوز منتشر نشده افشاگری‌هایی علیه رییس جمهوری آمریکا انجام داده است.

 

بولتون در این کتاب که بخش‌هایی از آن به دست نیویورک‌تایمز رسیده، نوشته است که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در ما اوت ۲۰۱۹ (شهریورماه) به وی گفته بود که کمک نظامی ۳۹۱ میلیون دلاری به اوکراین را متوقف می‌کند.

برایان هوک: ایران نباید غنی سازی اورانیوم داشته باشد

نماینده آمریکا درامور ایران با اعلام اقدام تروریسم اقتصادی جدید علیه جمهوری اسلامی ایران گفت: ما به دنبال غنی سازی صفر برای ایران هستیم و این کشور نباید هیچ گونه غنی‌سازی اورانیوم داشته باشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر

برنی سندرز؛ اولین کارم در مقام رئیس‌جمهور، لغو ممنوعیت ورود مسلمان‌ها خواهد بود

سناتور نام آشنا و نامزد سوسیال دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد، لغو مواضع «نژادپرستانه» دونالد ترامپ از قبیل ممنوعیت ورود مسلمان‌ها اولین اقدام او در مقام رئیس‌جمهور خواهد بود.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, حقوق بشر, خبر, سودان, سوریه, سومالی, لیبی, مالزی, میانمار, نیجریه, یمن