۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

منابع خبری اعلام کردند، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین در روز ۲۱ ماه مه هستند. به گزارش ایسنا، تماس‌ها میان ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است. شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند گزارش کرد، ... ۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسلواکی, اسلوونی, ایرلند, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, خبر, رومانی, سوئد, فلسطین, قبرس, لهستان, مالت, مجارستان, نروژ

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

افشای طرح جدید آمریکا در شمال سوریه / کردهای سوریه، ترکیه را به استفاده از بمب‌های فسفری متهم کردند

یک منبع نزدیک به نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) اعلام کرد، پس از تکرار درگیری‌های مستقیم میان نیروهای آمریکایی‌ و روس‌ها در سوریه، آمریکا تلاش می‌کند نظارت هوایی و کنترل بر حریم هوایی شمال شرق سوریه را جایگزین حضور نظامیان خود در این کشور کند.

 

به گزارش ایسنا، یک منبع آگاه در نیروهای سوریه دموکراتیک به روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی گفت: آمریکا تدوین طرحی برای خروج تدریجی از مناطق تحت کنترل نیروهای قسد را آغاز کرده است که این طرح شامل تشکیل دولتی جدید در این منطقه است تا به روس‌ها اجازه ندهد در آینده دور یا نزدیک نیروهایشان را در مناطق تحت تصرف نیروهای قسد مستقر کنند.

 

این منبع اظهار کرد: روشن است روسیه از قراردادی که با ترکیه به امضا رسانده، استفاده کرده و فورا نیروهای زیادی را به سمت این منطقه حرکت داده و خود را برای اینکه بزرگترین قدرت منطقه شود، آماده کرده است.

 

منبع یاد شده در ادامه گفت: زمانی که روسیه سامانه پدافند هوایی پیشرفته‌ای را در فرودگاه قامشلی مستقر و بالگردها و خودروهای زرهی را به این فرودگاه منتقل کرد تا جایگاه دفاعی و هجومی خود را تقویت کند، آمریکا به اشتباه خود در نادیده گرفتن این مساله پی برد.

 

منبع مذکور در ادامه به تاکید چند باره مظلوم عبدی، رهبر قسد بر آمادگی نیروهایش برای مذاکره با ترکیه جهت کاهش تنش موجود میان دو طرف اشاره کرد و گفت: نیروهای ما در گذشته مذاکرات مستقیمی را با ترکیه انجام دادند و بار دیگر برای نشان دادن حسن نیت و اعتمادسازی آمادگی خود را اعلام می‌کنند.

 

این منبع با تاکید بر اینکه نزدیک شدن نیروهای قسد به روسیه باعث می‌شود آمریکا یکی دیگر از برگ‌ برنده‌های خود در سوریه را از دست بدهد، در ادامه گفت: آمریکا نیروهای قسد را تشویق کرد به جای بازگشت به دمشق و روسیه، وارد مذاکرات جدی با ترکیه به عنوان یکی از اعضای ناتو و همپیمان استراتژیک واشنگتن شوند.

 

این در حالی است که ردیف مصطفی، معاون رئیس انجمن کردهای مستقل سوریه در گفتگو با القدس العربی احتمال داد، پس از آنکه حمایت‌ از قسد به یک بار بر دوش آمریکا در سوریه تبدیل شد، آمریکا در حال تجدیدنظر در روابط خود با قسد باشد.

 

کردهای سوریه، ترکیه را به استفاده از بمب‌های فسفری متهم کردند

 

اداره خودمختار کردها در سوریه در شهر پاریس جواب آزمایش‌های یک آزمایشگاه سوئیسی را ارائه کرد که بر اساس آن ارتش ترکیه در حملاتش به شمال سوریه در اکتبر ۲۰۱۹ از بمب‌های فسفری استفاده کرده است.

 

به نقل از سایت ارم نیوز، آزمایشگاه سوئیسی “ویسلینگ” در آزمایش‌های خود از وجود غیرطبیعی ماده فسفر سفید در نمونه‌ برداری از پوست یک نیروی کردی خبر داد که در حمله به یگان‌های مدافع خلق کرد زخمی شده بود.

 

بر اساس این گزارش، در این نمونه مقدار بسیار بالایی از فسفر سفید کشف شد و روی پوست این سرباز نوعی زخم (سوختگی شیمیایی) وجود دارد که این دو مسأله ثابت می‌کند که از ماده فسفر استفاده شده است.

 

در همین راستا، عباس منصوران، پزشکی که زخمی ‌شدگان حملات ترکیه را معالجه می‌کند، گفته است که برخی سوختگی‌ها غیرعادی هستند که علت آن به استفاده از سلاح‌های نامتعارف بازمی‌گردد.

 

وی طی کنفرانس مطبوعاتی خود در پاریس در کنار نوری محمد، سخنگوی یگان‌های مدافع خلق کرد و خالد عیسی، نماینده اداره خودمختار کردها در سوریه تاکید کرد: زخمی‌ها و علائم روی قربانیان که اکثر آنها غیرنظامی هستند، نشان می‌دهند که در معرض استفاده از سلاح‌های شیمیایی قرار گرفته‌اند.

 

مقامات اداره خودمختار کردها، ترکیه را به استفاده از تسلیحات ممنوعه مانند ناپالم و فسفر سفید در حملاتش متهم کرده‌اند. این در حالی است که ترکیه این اتهامات را رد کرده است.

حزب کمونیست فرانسه خطاب به ماکرون؛ از دامنه‌دارشدن درگیری‌های نظامی بین ایران و آمریکا جلوگیری کنید

حزب کمونیست فرانسه در روز ۳ ژانویه / ۱۳ دی‌ماه، با انتشار بیانیه مهمی به‌قلم فابین روسل، دبیر ملی برادر، افکار عمومی فرانسه را در رابطه با اقدام‌های تحریک‌آمیز و خطرناک ایالات متحده آگاه و ضرورت مخالفت با طرح‌های مداخله‌جویانه آمریکا و ناتو را مطرح کرد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, عراق, غرب اروپا, فرانسه, ناتو