رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

اعتراف جدید آمریکا: ۳۴ نیروی نظامی در حمله موشکی ایران آسیب دیدند

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون)‌ روز جمعه در ادامه اعترافات قطره چکانی خود در مورد تلفات حملات موشکی ایران اعلام کرد: تاکنون ۳۴ نیروی آمریکایی درحمله به پایگاه عین الاسد عراق دچار آسیب مغزی شده‌اند.  

 

به گزارش ایرنا؛ جاناتان هافمن سخنگوی پنتاگون در آخرین گزارش تلفات حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: این حملات تا کنون ۳۴ زخمی داشته است.

 

هافمن در مورد سربازان زخمی آمریکایی اعزام شده به آلمان گفت: هشت سربازی که قبلا به آلمان برای درمان اعزام شده بودند هم اکنون به آمریکا منتقل شده‌اند و ۹ سرباز دیگر به آلمان منتقل شده‌اند و همچنان در آنجا تحت درمان قرار دارند.

 

سخنگوی پنتاگون در ادامه افزود: یک نفر به کویت منتقل شد و در آنجا از خدمات درمانی بهره مند و به عراق بازگردانده شد، ۱۶ سرباز دیگر به علت آسیب های مغزی در عراق نگهداشته شدند و همانجا درمان شده و به وزارت دفاع بازگردانده شدند.

 

خبرنگاری پرسید که نیچروان بارزانی رئیس جمهوری اقلیم کردستان عراق روز گذشته در داووس در دیدار با ترامپ، گفته است که بازگشت داعش خطری جدی برای عراق است و به همین دلیل حضور نیروهای آمریکایی در این کشور ضرورت دارد، آیا شواهدی از بازگشت داعش در اختیار دارید؟

 

سخنگوی پنتاگون اظهار کرد: هدف طولانی مدت ما برای حضور در عراق، مبارزه با داعش و کمک به مردم عراق برای داشتن رفاه بوده است. من فکر می‌کنم آنچه که رئیس جمهوری اقلیم کردستان مطرح کرد، بازتابی از خواست بسیاری از مردم عراق است که حضور نیروهای آمریکایی در عراق را مفید می دانند.

 

هافمن ادامه داد: فرماندهان حاضر در عراق اختیار لازم را برای محافظت از خود دارند، ما تهدیدهای جدیدی را در آنجا می بینیم که برخی از آنها تهدیدهای موشک بالستیک ناشی از ایران مبتنی بر فعالیت های اخیر آنها است. علاوه بر آنها تهدیدهای حملات موشک کاتیوشا نیز وجود دارد. تهدیدهای پهپادی هم هست که اخیرا در حمله به تاسیسات نفتی عربستان سعودی به کار گرفته شد.

 

وی اضافه کرد: من تعیین نمی‌کنم که چه اقدامی انجام شود اما فرماندهان منطقه‌ای گزینه‌های متعددی برای حفاظت از خود دارند.

 

اعترافات پنتاگون به افزایش هفتگی تلفات حملات موشکی ایران به پایگاه‌های نظامی آمریکا در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ همچنان بر نادیده گرفتن این حملات احتمام دارد.

 

با کوچک شمردن تلفات زخمیان حملات موشکی ایران، کریس مورفی سناتور حزب دموکرات با انتقاد از پنهانکاری‌های ترامپ در مورد تلفات حملات موشکی ایران به پایگاه‌های آمریکا در عراق گفت: رییس جمهوری به دنبال فریب افکار عمومی است.

 

سناتور مورفی در سخنانی ترامپ را متهم کرد که هفته‌ها با گمراه کردن افکار عمومی زخمی شدن سربازان آمریکایی در پایگاه‌های عراق را پنهان کرده این در حالی است که بعد از مدت‌ها پنتاگون جزییاتی از زخمی شدن شماری از نیروهای آمریکایی خبر می‌دهد.

 

به دنبال انتشار بیانیه پنتاگون، ترامپ قبل از خروج از اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داووس اعلام کرد که جراحات وارده بر سربازان ارتش آمریکا در حمله به یک پایگاه در عراق “بسیار جدی” نبوده است.

 

ترامپ به خبرنگاران گفت: “من شنیده‌ام که آن‌ها سردرد و چیزهای دیگری داشته‌اند و من آن‌ها را نسبت به سایر جراحاتی که دیده‌ام، صدمات جدی نمی‌دانم.

 

سناتور مورفی در مصاحبه با سی بی‌اس نیوز گفت: کسی برای سردرد به آلمان اعزام نمی‌شود. افراد وقتی با هواپیما به آلمان اعزام می‌شوند که به شدت صدمه دیده باشند.

 

پیش از این فرماندهی مرکزی آمریکا (سنتکام) تائید کرده بود که ۱۱ نظامی این کشور در حمله موشکی ایران به پایگاه نظامی عین الاسد عراق دچار مشکل شده‌اند که تعدادی از آن‌ها به کویت و تعدادی دیگر به آلمان منتقل شده‌اند.

 

سنتکام همچنین گفته بود که مشکل سربازان آسیب دیده، ضربه مغزی بوده است.

ایالات متحده بیش از ۲۰ هزار نیروی تازه به خاورمیانه فرستاده است

ژنرال فرانک مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده آمریکا (سنتکام) گفته است که ارتش ایالات متحده در هشت ماه گذشته نیروهایی به خاورمیانه فرستاده که “برای مدتی نامعلوم” در آنجا خواهند ماند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, عراق, کویت