بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

وزیر کابینه بلژیک اعلام کرد که کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و به غزه کمک بشردوستانه کنند. «کارولین گنز» وزیر توسعه همکاری بلژیک امروز چهارشنبه از کشور‌های اروپایی خواسته تا صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند. این مقام بلژیکی بر لزوم افزایش کمک بشردوستانه به غزه تاکید کرد و از ... بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

ادامه

اروپا, اسراییل, اشغالگری, بلژیک, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, مصر

۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

منابع خبری اعلام کردند، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین در روز ۲۱ ماه مه هستند. به گزارش ایسنا، تماس‌ها میان ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است. شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند گزارش کرد، ... ۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسلواکی, اسلوونی, ایرلند, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, خبر, رومانی, سوئد, فلسطین, قبرس, لهستان, مالت, مجارستان, نروژ

براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا, گزارش

سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

روزنامه کره‌جنوبی: اعزام نظامی به تنگه هرمز، مشارکت در محاصره ایران است

یک روزنامه چاپ کره جنوبی با انتقاد از تصمیم دولت این کشور برای اعزام نظامی به آب‌های جنوبی ایران، گفت این کار خطر درگیری را افزایش داده و مشارکت در کارزار فشار آمریکا و محاصره ایران تلقی می‌شود.

 

به گزارش فارس، روزنامه «هان‌کیوره» چاپ کره جنوبی امروز چهارشنبه، در یادداشت سردبیری خود به بررسی تصمیم سئول برای اعزام نیروی نظامی به منطقه تنگه هرمز پرداخته و نوشت این اقدام می‌تواند خطر برخورد نظامی را افزایش دهد.

 

در ابتدای این یادداشت، با بیان اینکه تصمیم سئول احتمالا به دلیل ناتوانی در دادن پاسخ منفی به درخواست واشنگتن است، ذکر شده است: «اما سئول به دلیل ملاحظه‌ای که برای روابط با ایران داشت، گفت نیروهایش بدون پیوستن به ائتلاف امنیتی آمریکا، مستقل عمل می‌کنند».

 

این روزنامه ضمن اشاره به بهانه دولت کره جنوبی برای اعزام نیروی نظامی به آب‌های جنوبی ایران مبنی بر حفاظت از شهروندانش و ناوبری آزاد کشتی‌هایش، تصریح کرد: «این در حالی گفته می‌شود که هیچ کشتی کره جنوبی تا کنون در تنگه هرمز به خطر نیافتاده است… دلایل بسیار کمی وجود دارد که بخواهیم تهدیدی فوری برای ناوبری آزاد [در تنگه هرمز] در نظر بگیریم».

 

هان‌کیوره با ابراز تاسف از اینکه دولت سئول بدون گرفتن موافقت مجمع ملی کره جنوبی (پارلمان) تصمیم اعزام نیروی نظامی را اتخاذ کرد، نوشت: «باید آگاه باشیم که فارغ از هر چیز، استقرار شناورهای نیروی دریایی کره جنوبی در نزدیکی تنگه هرمز، خطر حادثه را افزایش می‌دهد».

 

در ادامه این یادداشت آمده است: «موضع دولت این است، به دلیل اینکه یگان چیونگ‌هائه (ناوگان کره جنوبی در منطقه) هم‌اکنون در خلیج عدن حضور دارد، دیگر نیازی به اجماع نظر مجمع ملی برای گسترش محوطه پوشش آن به خلیج فارس نیست. اما مأموریت یگان چیونگ‌هائه، حفاظت از شهروندان و کشتی‌های کره‌ای در برابر دزدان دریایی خلیج عدن است».

 

این روزنامه با بیان اینکه تصمیم سئول برای اعزام مستقل نیروی نظامی چند وجهی است و همزمان روابط با ایران، آمریکا و کره شمالی را در نظر می‌گیرد، ادامه داد: «اما ارزیابی جامعه بین‌الملی این است که آمریکا مسئول هرگونه خطر امنیتی است که در تنگه هرمز رخ می‌دهد زیرا به‌صورت یکجانبه از توافق هسته‌ای با ایران خارج شد».

 

هان‌کیوره در پایان به عواقب اعزام نظامی به آب‌های جنوبی ایران اشاره کرد: «هرگونه استقرار [نیروی نظامی در تنگه هرمز] به عنوان مشارکت در کارزار فشار غیرموجه آمریکا و محاصره ایران محسوب می‌شود. به همین دلیل، دولت به جای اینکه سر خود تصمیم بگیرد، باید با درخواست موافقت از مجمع عمومی، به افکار عمومی اجازه بیان نظر خود در این زمینه را می‌داد».

 

وزارت دفاع کره جنوبی روز گذشته اعلام کرد فعالیت ناوگان چیونگ‌هائه را به منطقه خلیج فارس گسترش داده اما قصد ندارد رسما به ائتلاف دریایی آمریکا ملحق شود.

 

بیانیهٔ مشترک: دربارهٔ حملهٔ جنایتکارانهٔ آمریکا در خاورمیانه

حزب‌های کارگری و  کمونیستی، حمله جنایتکارانه جدید آمریکا، با فرمان ترامپ، به فرودگاه بین‌المللی عراق و قربانی کردن چند مقام عراقی و یک ژنرال ایرانی را محکوم می‌کنند.

ادامه

اتحادیه اروپا, افغانستان, امریکا, اوکراین, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, عراق, لیبی, ناتو, یوگوسلاوی

فشار ترامپ بر ناتو برای ایفای نقش بیشتر در خاورمیانه

به دنبال فشار دونالد ترامپ بر ناتو به منظور ایفای نقش بیشتر در خاورمیانه، سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در پی بررسی افزایش نقش‌ خود در مناطق حساس است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, بلژیک, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق, ناتو

عبدالمهدی: رایزنی‌ها برای خروج نظامیان امریکا از عراق آغاز شده است

“عادل عبدالمهدی” رییس دولت پیشبرد امور در عراق شامگاه سه‌شنبه در خصوص خروج نظامیان خارجی از جمله آمریکایی‌ها از این کشور اعلام کرد: پارلمان خروج نظامیان خارجی را تصویب کرد و برای اجرای این طرح، رایزنی‌های خود را آغاز کرده‌ایم.

ادامه

اعتراضات اجتماعی, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق