سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

بغداد: هیچ توافق جدیدی برای بقای نیروهای آمریکایی تدوین نمی‌شود

سخنگوی دولت عراق، هرگونه تلاش برای تدوین یا امضای توافق جدید با واشنگتن برای ابقای نیروهای آمریکایی در خاک عراق را تکذیب کرد.

 

به گزارش فارس، «ویلیام ورده» سخنگوی «عادل عبدالمهدی» دفتر نخست‌وزیری عراق اعلام کرد که کشورش هیچ توافقنامه‌ای با واشنگتن برای ابقای نیروهای آمریکایی در عراق برای تداوم نبرد با داعش، امضا نخواهد کرد.

 

وی در گفت‌وگو با شبکه «CNN»، تصریح کرد که دولت عراق از مصوبه پارلمان در پنجم ژانویه جاری در خصوص عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از کشور در پی ترور «قاسم سلیمانی» و «ابومهدی المهندس» نائب رئیس سازمان الحشدالشعبی و سایر همرزمانشان، در حمله اخیر آمریکا، حمایت می‌کند.

 

این در حالی است که «ابراهیم گالن» سخنگوی «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگو با CNN، می‌گوید: با وجود مصوبه پارلمان عراق درباره خروج نیروهای آمریکایی از این کشور، من معتقدم که آمریکا و عراق، در آستانه دستیابی به یک توافق [جدید] برای تداوم مبارزه با داعش هستند.

 

سخنگوی دولت عراق اعلام کرد تا به این لحظه، دولت عراق به اجرای تصمیم پارلمان درباره عقب‌نشینی کلیه نیروهای خارجی از کشور، پایبند است و مقصود از نیروهای خارجی تنها نیروهای آمریکایی نیست بلکه کلیه نیروهای خارجی حاضر در خاک عراق است. هیچ توافقی نیز با دولت آمریکا درباره ابقای این نیروها در دست نیست و دولت در مسیر درست در اجرای مصوبه پارلمان است.

 

از سوی دیگر، وزارت خارجه آمریکا اعلام می‌کند که مشارکت آمریکا با عراق همچنان ادامه دارد اما «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور در عراق در گفت‌وگو با وزیر خارجه آمریکا از او خواست تا واشنگتن نمایندگانی به بغداد جهت بررسی و تدوین مکانیزم اخراج نظامیان آمریکایی، اعزام کند.

 

عبدالمهدی گفت که نظامیان آمریکایی بدون اجازه دولت عراق وارد این کشور می‌شوند و هواپیماهای آمریکایی بدون اجازه در آسمان عراق پرواز می‌کنند.

 

اما «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا می‌گوید هیچ مشکلی با این موضوع ندارد که نظامیان آمریکایی را از عراق خارج کند اما سران عراقی در مذاکرات خصوصی چنین درخواستی را مطرح نکرده‌اند.

 

وزارت خارجه آمریکا نیز اعلام کرد که هر هیأت جدید آمریکایی که به عراق اعزام شود، موضوع بازگشت به یک رابطه راهبردی به جای خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را مورد بحث قرار خواهد داد.

مسکو: فعال‌کردن مکانیسم ماشه را نمی‌پذیریم

یک منبع آگاه در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: فعال‌کردن مکانیسم ماشه را نمی‌پذیریم؛ زیرا اقدام تروئیکای اروپایی با اهداف و روح برجام در تضاد است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه

تاکید عبدالمهدی به فرستاده آلمان؛ نیروهای خارجی از عراق بروند/ خواست تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا

عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز سه شنبه در دیدار با فرستاده دولت آلمان بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

چامسکی؛ مساله آمریکا کنترل منابع انرژی خاورمیانه است نه الزاما تصاحب آن

نوام چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس آمریکایی، در گفتگویی با AFP (آژانس خبری فرانسه) به بررسی تاریخی تنش میان ایران و آمریکا پرداخته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, عراق, عربستان سعودی, مکزیک