دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

گفت‌ وگوی مقام‌های امنیتی سوریه و ترکیه در مسکو درباره ادلب

منابع خبری گزارش دادند که برای نخستین بار از آغاز بحران سوریه، دو مقام بلندپایه امنیتی ترکیه و سوریه در مسکو با یکدیگر درباره ادلب گفت‌ وگو کردند.

 

به گزارش بامداد سه‌شنبه شبکه خبری اسکای نیوز، علی مملوک رییس دفتر امنیت ملی سوریه با حقان فیدان رییس دستگاه اطلاعاتی ترکیه به صورت رسمی در یک نشست سه‌جانبه با طرف روسی در مسکو گفت وگو کردند.

 

بر اساس این گزارش، دو طرف در خصوص هماهنگی بیشتر درباره شرایط در ادلب سوریه گفت وگو کردند.

 

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد، مملوک در دیدار با فیدان از ترکیه خواسته است تا به تعهدات خود در توافق سوچی درباره ادلب پایبند باشد.

 

این گزارش می افزاید؛ رییس دفتر امنیت ملی سوریه از طرف ترک خواسته است تا به تعهدات خود درباره بیرون راندن تروریست‌ها از ادلب و بازگشایی راه ارتباطی حلب– لاذقیه در چارچوب توافق سوچی عمل کند.

 

این نخستین بار است که سرویس‌های اطلاعاتی ترکیه و سوریه در چنین سطحی با یکدیگر در یک نشست رسمی گفت وگو می‌کنند.

 

ترکیه از زمان آغاز بحران سوریه از طرف‌ها و گروه‌های مخالف دولت سوریه حمایت کرده است.

 

بر اساس توافق آستانه و سوچی میان آنکارا و مسکو، قرار بود ترکیه از مهر ماه سال ۱۳۹۷ با استقرار ۱۲ برجک دیدبانی بر برقراری آتش بس و تحویل سلاح‌های سنگین و نیمه سنگین عناصر تروریستی در این مناطق نظارت داشته باشد، ولی عملا تروریست‌ها با نادیده گرفتن توافق مزبور از تحویل سلاح هایشان، خودداری کردند.

 

استان ادلب با ۱۱ درصد از  مساحت ۱۸۵ هزار و ۱۸۰ کیلومتر مربعی سوریه، در غربی‌ترین نقطه از خاک این کشور و در کنار استان‌های حلب از شرق، حماه و لاذقیه از جنوب و غرب قرار دارد.

مسکو: فعال‌کردن مکانیسم ماشه را نمی‌پذیریم

یک منبع آگاه در وزارت خارجه روسیه اعلام کرد: فعال‌کردن مکانیسم ماشه را نمی‌پذیریم؛ زیرا اقدام تروئیکای اروپایی با اهداف و روح برجام در تضاد است.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, فرانسه

تاکید عبدالمهدی به فرستاده آلمان؛ نیروهای خارجی از عراق بروند/ خواست تظاهرات میلیونی علیه حضور آمریکا

عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق روز سه شنبه در دیدار با فرستاده دولت آلمان بر خروج نیروهای بیگانه از خاک این کشور تاکید کرد.

ادامه

امریکا, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, عراق

چامسکی؛ مساله آمریکا کنترل منابع انرژی خاورمیانه است نه الزاما تصاحب آن

نوام چامسکی، فیلسوف و زبان‌شناس آمریکایی، در گفتگویی با AFP (آژانس خبری فرانسه) به بررسی تاریخی تنش میان ایران و آمریکا پرداخته است.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, عراق, عربستان سعودی, مکزیک