جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

وزیر دفاع آمریکا گزارش‌ها درباره خروج نیروهای این کشور از عراق را «غیر دقیق» خواند

در پی انتشار نا‌مه‌ای که نشان می‌داد ائتلاف به رهبری آمریکا در راستای «احترام به تصمیم پارلمان عراق» نیروهای خود را از این کشور خارج خواهد کرد، وزیر دفاع ایالات متحده می‌گوید گزارش‌های درز کرده در این ارتباط «غیردقیق» هستند.

 

به گزارش یورونیوز، پیش‌تر خبرگزاری‌های فرانسه و رویترز اعلام کرده بودند که تصمیم ارتش آمریکا مبنی بر خروج نیروهای ایالات متحده در نامه‌ای به تاریخ ۶ ژانویه (۱۶ دی) از سوی فرمانده ائتلاف به رهبری آمریکا در عراق به وزیر دفاع این کشور اعلام شده است.

 

ژنرال ویلیام سیلی در این نامه به مقام عراقی گفته است که این اقدام بنا به درخواست پارلمان و نخست‌وزیر عراق و برای احترام به تمامیت ارضی عراق اتخاذ شده است. آمریکا همچنین در این پیام اعلام کرده است عملیات جابجایی نیروهای ائتلاف در روزها و هفته های پیش رو انجام خواهد شد.

 

با این حال مارک اسپر، وزیر دفاع ایالات متحده، به خبرنگاران گفت آنچه در این نامه آمده «غیردقیق» بوده و هیچ تصمیمی از هر نوع مبنی بر ترک عراق گرفته نشده است.

 

آقای اسپر اصالت سند درز کرده را تایید کرده است اما به گفته وی «نامه اشتباهی فرستاده شده است».

 

مجلس عراق به خروج نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا از این کشور رای داد

 

قاسم سلیمانی در حمله هوایی نیروهای آمریکایی در عراق کشته شد

 

نمایندگان مجلس عراق در روز یکشنبه ۵ ژانویه (۱۵ دی) با تصویب طرحی ۵ بندی، از دولت این کشور خواستند تا به حضور نیروهای خارجی در این کشور پایان دهد.

 

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر مستعفی عراق که در نشست مجلس حضور داشت گفته بود که خروج نیروهای آمریکایی از عراق «هم به نفع آمریکا و هم به نفع عراق» خواهد بود.

 

همزمان یک مقام رسمی ایالات متحده گفته است که پنتاگون عملیات انتقال ۶ بمب‌افکن ب‌۵۲ را به پایگاه دیگو‌ گارسیا در اقیانوس هند شروع خواهد کرد تا در صورت آغاز عملیات علیه ایران و رسیدن دستور، آماده استفاده باشند.

 

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا: نامه خروج از عراق نباید منتشر می‌شد!

 

به گزارش ایسنا، “مارک اسپر” وزیر دفاع آمریکا ضمن تکذیب ادعای خبرگزاری رویترز و سایر رسانه‌ها مبنی‌بر ارسال نامه رسمی ژنرال آمریکایی مبنی‌بر آماده شدن خروج از عراق، به خبرنگاران پنتاگون گفت، آمریکا هیچ برنامه‌ای برای خروج نظامی از عراق ندارد.

 

وی گفت: هیچ تصمیمی برای خروج از عراق وجود ندارد. همچنین هیچ طرحی برای مقدمات این خروج تصویب نشده است. من نمی‌دانم این نامه چیست. ما در تلاشیم تا دریابیم که از کجا آمده است و چیست، اما هنوز تصمیمی برای خروج از عراق گرفته نشده است.

 

وی افزود: ایالات متحده در کنار متحدان و شرکای خود همچنان متعهد به مقابله با داعش در عراق است.

 

امشب پرواز چند بالگرد بر فراز بغداد شنیده شد. اکنون مشخص نیست که آیا این موضوع با نامه مذکور مرتبط است یا خیر. چرا که در آن نامه آمده است که نیروهای ائتلاف برای تخلیه و خروج از عراق از بالگردها استفاده می‌کنند.

 

در این نامه آمده است، در دفاع از حاکمیت جمهوری عراق و طبق درخواست پارلمان عراق و نخست‌وزیر این کشور، نیروهای نظامی آمریکا طی روزها و هفته‌های آینده برای خروج از عراق آماده خواهند شد. این در حالی است که بازه زمانی مشخصی برای این امر تعیین نشده است.

 

صحت این نامه که خطاب به فرمانده عملیات مشترک وزارت دفاع عراق نوشته شده است، توسط یک منبع نظامی عراقی به رویترز تأیید شده است، اما وزیر دفاع آمریکا آن را تکذیب کرده است.

 

در هر حال، اسپر این نامه را به‌طور مشخص تکذیب نکرده است و فقط به این موضوع اشاره کرده که آمریکا هیچ قصدی برای خروج از عراق ندارد.

 

“لارا سلیگمن” خبرنگار پنتاگون نیز می‌گوید، ژنرال “مارک میلی” رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفته است که این نامه یک پیش‌نویس با هدف هماهنگی بوده و نباید منتشر می‌شده است و هیچ خروجی از طرف نیروهای نظامی آمریکا از عراق صورت نمی‌گیرد.

سندرز: تمام تلاش خود را بکنیم تا از جنگ با ایران جلوگیری کنیم

نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ارتباط با ترور سردار سلیمانی تأکید کرد: دولت عراق در تلاش است آمریکا را اخراج کند؛ باید در مقابل ترامپ بایستیم.  

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق

آلمان تعدادی از نیروهایش را از عراق خارج می‌کند

خبرگزاری آلمان روز سه‌شنبه گزارش داد: آلمان قصد دارد در بحبوحه تنش در روابط ایران و آمریکا، بخشی از نیروهای خود را از عراق خارج کرده و به کویت و اردن اعزام کند.

ادامه

اردن, المان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, غرب اروپا

سناتور آمریکایی ترور سردار سلیمانی را مرگ دیپلماسی با ایران دانست

عضو کمیته روابط خارجی مجلس سنا آمریکا ضمن تأکید بر اینکه ترور سپهبد حاج «قاسم سلیمانی»، یک «اقدام جنگی» بوده گفت که شهادت این سردار ایرانی، مرگ دیپلماسی با ایران است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تروریسم, خاورمیانه, خبر

دبیرکل ناتو از آمادگی برای ازسرگیری ماموریت آموزشی در عراق خبر داد

مقام‌های ارشد ناتو امروز (دوشنبه) برای بررسی آینده عملیات این ائتلاف در عراق، با بالا گرفتن تنش‌ها در خاورمیانه تشکیل جلسه دادند.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, فرانسه