تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

در پی تشدید تهدیدهای غرب به سرکردگی آمریکا علیه روسیه که اخیرا پاریس، مسکو را با زرادخانه‌های اتمی خود تهدید کرد، مسکو پس از انجام آزمایش موفقیت‌آمیز موشک قاره پیما «بولاوا» (Bulava)، آنرا در ترکیب موشک‌های بالستیک در ناوگان زیردریایی خود جای داد. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، تارنمای نشریه آمریکایی نیوزویک با انتشار این ... روسیه موشک بالستیک بولاوا را در زیردریایی‌های خود مستقر کرد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, انگلیس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه

سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

در حادثه تیراندازی به نخست‌وزیر اسلواکی، وی به‌شدت زخمی و به بیمارستان منتقل شد. به گزارش خبرگزاری مهر، خبرگزاری اسپوتنیک هم اکنون با انتشار خبری فوری از تیراندازی در ساختمانی در اسلواکی که نشست عقب نشینی دولت این جمهوری در آن برگزار می شد، خبر داد. بر اساس اعلام این رسانه، «رابرت فیکو» (Robert Fico) ... سوءقصد به جان نخست‌وزیر اسلواکی/ حال «رابرت فیکو» وخیم است + فیلم

ادامه

اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, تروریسم, جهان, خبر, روسیه

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

چین؛ خطرات موشک‌های بالستیک چین چیزی غیر از «ایده ناشایست» برای فریب دیگر کشور‌ها نیست

پکن معتقد است آمریکا با آزمایش موشک‌های ممنوعه به دنبال برتری نظامی در جهان و تهدید دیگر کشورهاست.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، «هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین امروز جمعه اعلام کرد سخنان مارک اسپر، وزیر دفاع آمریکا تأیید می‌کند که این کشور آزمایش موشک‌های ممنوعه را مدت‌ها قبل از آنکه به طور رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد INF عقب نشینی کند، آغاز کرده است.

 

چونینگ در یک کنفرانس خبری گفت: از ۲ اوت سال جاری، هنگامی که آمریکا خبر خروج خود از معاهده INF را اعلام کرد، پنتاگون پیش از آن دو آزمایش موشکی انجام داده بود. پس از آن اسپر با افتخار گفت که آمریکا تدارک این آزمایش‌ها را از فوریه امسال آغاز کرده است. لطفا توجه کنید: آمریکا رسما کناره گیری خود را در ۲ اوت تأیید کرد، اما رئیس پنتاگون گفته است که آمریکا از فوریه برای این آزمایش‌ها آماده شده است. این برآورد‌های قبلی ما را درباره اینکه آمریکا پیش از خروج از پیمان INF آزمایش‌های موشکی انجام داده، تایید می‌کند؛ بنابراین آزمایش موشک جدید آمریکا نشان می‌دهد که واشنگتن قصد دارد از پیمان INF خارج شود تا به یک قدرت «برتر نظامی» منحصر برای تأمین امنیت خود [و تهدید دیگر کشورها] تبدیل شود.

 

وی افزود: «ترفند‌های آمریکا» در مورد ادعای نقض پیمان موشکی از سوی روسیه و خطرات موشک‌های بالستیک چین چیزی غیر از «ایده ناشایست» برای فریب دیگر کشور‌ها نیست.

 

وزرات خارجه روسیه نیز هم امروز جمعه در واکنش به آزمایش موشک بالستیک اخیر آمریکا، مراتب نگرانی مسکو را از آزمایش موشک‌های ممنوعه از سوی واشنگتن اعلام کرد.

 

 

روسیه: مسکو نگران آزمایش موشک‌های ممنوعه آمریکاست

 

 

وزرات خارجه روسیه در واکنش به آزمایش موشک بالستیک اخیر آمریکا، مراتب نگرانی مسکو را از آزمایش موشک‌های ممنوعه از سوی واشنگتن اعلام کرد.

 

«ولادیمیر یرماکوف» رئیس بخش اداره منع گسترش و کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه روسیه، اعلام کرد مسکو نگران آزمایش موشک‌های میان برد و کوتاه برد آمریکاست که مطابق پیمان موشک‌های ممنوعه است.

 

یرماکوف گفت: این موضوع باعث نگرانی ماست. البته ما آن را زیر نظر خواهیم گرفت.

 

این مقام روس اظهار داشت که آمریکا حق انجام این کار را دارد، زیرا پیش از این به طور یک جانبه از این پیمان کناره گرفته است. اما موشک‌های ممنوعه‌ای که چند ماه پیش از ترک پیمان آزمایش شده است، نشان می‌دهد که آن‌ها در دراز مدت درصدد توسعه این موشک‌ها بوده اند.

 

روسیه در حالی ابراز نگرانی کرده است که روز گذشته [پنجشنبه] آمریکا یک موشک بالستیک جدید را آزمایش کرد.

 

سخنگوی پایگاه نیروی هوایی واندنبرگ آمریکا روز گذشته اعلام کرد که آمریکا صبح روز پنجشنبه یک موشک بالستیک غیرهسته‌ای با برد زمینی متوسط را که در چارچوب پیمان موشکی میان برد و کوتاه برد ممنوع است، آزمایش کرده است.

 

در ۲۳ اوت ۲۰۱۹، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، وزارتخانه‌های دفاع و امور خارجه این کشور را به بررسی و تحلیل میزان تهدیدات ناشی از آزمایش موشکی آمریکا بر روسیه ملزم کرد.

هشدار ترامپ درباره مداخله روسیه درانتخابات آمریکا/ لاوروف: بحثی درباره مداخله نکردیم

کاخ سفید در بیانیه‌ای در پایان نشستی که در دفتر بیضی شکل این کاخ بین دونالد ترامپ و سرگئی لاوروف به دور از چشم رسانه‌ها برگزار شد، اعلام کرد، ترامپ نسبت به هرگونه مداخله روسیه در انتخابات آمریکا هشدار داده است. این در حالی است که لاوروف بررسی مداخله در انتخابات را تکذیب کرد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ایران, ترکیه, تروریسم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شرق اروپا, فلسطین, لیبی

پنتاگون، رقابت با چین و روسیه را برنامه راهبردی ارتش امریکا خواند

وزیر دفاع آمریکا روز یکشنبه گفت: به رغم افزایش تهدیدات امنیتی در خاورمیانه، اما ارتش آمریکا برنامه‌های خود را بر رقابت با چین و روسیه متمرکز کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جنگ سرد, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, روسیه, شمال اروپا

وانگ یی: تلاش آمریکا برای جلوگیری از پیشرفت چین شکست می‌خورد

وزیر امور خارجه چین با اشاره به سنگ اندازی آمریکا و برخی کشورهای غربی در مسیر توسعه چین اظهار کرد چین مسیر توسعه را ادامه خواهد داد و هر توطئه‌ای برای جلوگیری از پیشرفت چین با شکست رو به رو خواهد شد.

ادامه

امریکا, جنگ سرد, جهان, خبر, شرق آسیا, غرب اروپا