سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

کوربین:از قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی اسرائیل حمایت می‌کنم

رهبر حزب کارگر انگلیس تأکید کرد که از قطعنامه شورای امنیت علیه شهرک‌سازی اسرائیل حمایت می‌کند.

 

جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس امروز سه‌شنبه در پیامی توئیتری اعلام کرد که شهرک‌سازی اسرائیل در اراضی اشغالی غیرقانونی است.

 

رهبر حزب کارگر انگلیس در این باره نوشت: من از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر اینکه شهرک‌سازی در کرانه باختری نقض آشکار قوانین بین‌المللی است، حمایت می‌ کنم. اقدام اسرائیل در توسعه شهرک‌ سازی در کرانه باختری مانعی برای صلح است.

 

در همین ارتباط، «روپرت کالویل»، سخنگوی دفتر حقوق بشر سازمان ملل در یک کنفرانس خبری در ژنو، مواضع اخیر آمریکا را به معنای تغییر فاحش در سیاست چهار دهه گذشته این کشور عنوان کرده و چنین رویکردی را در مغایرت با حقوق بین‌الملل عنوان کرد.

 

آمریکا به تازگی مدعی شده که حق اسرائیل در ساخت شهرک‌های یهودی‌نشین در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد و در همین ارتباط نیز مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد که این کشور دیگر شهرک‌های اسرائیل را مغایر با قوانین بین‌المللی نمی‌داند.

 

این در حالی است که پیش از این آمریکا شهرک‌سازی در اراضی فلسطین را مغایر با قوانین بین‌المللی می‌دانست.

 

علاوه بر سازمان ملل، کشورهای اروپایی، فلسطین و تعدادی از کشورهای عربی نیز موضع‌گیری اخیر آمریکا درباره فلسطین را محکوم کرده‌اند.

مهر

مصر و سوریه حمایت آمریکا از شهرک‌سازی‌‌های اسرائیل را مغایر قوانین بین‌المللی دانستند

مصر حمایت دولت آمریکا از شهرک‌سازی‌های اسرائیل در اراضی اشغالی فلسطین را مردود دانست و بر پایبندی به موضع خود در مخالفت با این موضوع تاکید کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوریه, فلسطین, مصر

انتقال نفت سرقتی سوریه به فلسطین اشغالی

تشکیلات خودگردان کردها در شمال سوریه امتیاز استخراج نفت از صدها چاه نفت متعلق به سوریه در منطقه « شرق فرات» و انتقال آن به فلسطین اشغالی از راه اردن را به یک شرکت اسراییلی واگذار کرد.

ادامه

اردن, اسراییل, امریکا, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه, فلسطین

خبرگزاری فرانسه؛ سربازان انگلیسی در قتل و شکنجه کودکان و غیرنظامیان در عراق و افغانستان دست داشته‌اند

حزب محافظه‌کار انگلیس طرحی به پارلمان ارائه کرد که بر اساس آن نظامیان سابق این کشور به علت ارتکاب جرائم در عراق و افغانستان و ایرلند شمالی محاکمه نخواهند شد.

ادامه

افغانستان, انگلستان, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, عراق