نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در پاسخ به «بنیامین نتانیاهو» که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، خود را نه یهودستیز بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر اسرائیل علیه غزه توصیف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درگیری لفظی گوستاوو پترو و بنیامین نتانیاهو تشدید شده است و رئیس‌جمهوری کلمبیا ساعاتی پس ... پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی

خبرگزاری فرانسه؛ سربازان انگلیسی در قتل و شکنجه کودکان و غیرنظامیان در عراق و افغانستان دست داشته‌اند

حزب محافظه‌کار انگلیس طرحی به پارلمان ارائه کرد که بر اساس آن نظامیان سابق این کشور به علت ارتکاب جرائم در عراق و افغانستان و ایرلند شمالی محاکمه نخواهند شد.

 

به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره انگلیسی، حزب محافظه‌کار انگلیس طرح جدیدی را برای تصویب در مجلس عوام این کشور پیشنهاد کرده است تا از طریق آن به گونه بهتری از نظامیان انگلیسی محافظت شود.

 

بر اساس طرح پیشنهادی، نظامیان سابق انگلیسی به علت جرائمی که در گذشته و در جنگ‌های عراق و افغانستان و ایرلند شمالی مرتکب شده‌اند، محاکمه نخواهند شد.

 

بر طبق طرح مذکور، برای همه نظامیان انگلیسی که در ایرلند شمالی و در زمان جنگ داخلی این کشور جنگیده‌اند، عفو عمومی در نظر گرفته می‌شود حتی برای کسانی که هم‌اکنون هم به ارتکاب جنایت متهم هستند.

 

بر اساس این تحقیقات، نشت اطلاعات از دو تحقیق دولتی در مورد رفتار نیرو‌های انگلیسی در جنگ‌های افغانستان و عراق نشان می‌دهد سربازان انگلیسی در قتل و شکنجه کودکان و غیرنظامیان در این دو کشور دست داشته‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تحقیقات مشترک شبکه تلویزیونی بی بی سی و روزنامه ساندی تایمز نشان می‌دهد دولت و ارتش انگلیس شواهد معتبر در مورد جنایات جنگی سربازان انگلیسی علیه غیرنظامیان در افغانستان و عراق را لاپوشانی کرده‌اند.

 

بر اساس این تحقیقات، نشت اطلاعات از دو تحقیق دولتی در مورد رفتار نیرو‌های انگلیسی در جنگ‌های افغانستان و عراق نشان می‌دهد سربازان انگلیسی در قتل و شکنجه کودکان و غیرنظامیان در این دو کشور دست داشته‌اند.

 

این اتهامات شامل قتل در زمان بازداشت، ضرب و شتم، شکنجه و سوء استفاده جنسی از بازداشت شدگان توسط اعضای یگان پیاده «بلک واچ» و همچنین قتل‌هایی است که یکی از سربازان یگان “ساس” مرتکب شده است.

 

کارآگاهان نظامی که در مورد این جنایات جنگی تحقیق کردند به برنامه پانارومای بی بی سی و روزنامه ساندی تایمز گفتند فرماندهان ارشد نظامی بنا به دلایل سیاسی این موضوع را لاپوشانی کردند.

 

یکی از تحقیق کنندگان در این باره گفت: «وزارت دفاع هیچ قصدی برای پیگرد هیچ سربازی از هیچ رده نظامی ندارد، مگر آنکه واقعاً ضروری باشد.» وزارت دفاع مدعی شد این اتهامات نادرست است و تصمیمات بازرسان و دادستان‌ها «مستقل» بوده و شامل دیدگاه‌های بیرونی و مشاوره‌های حقوقی است.

 

این اتهامات از دو تحقیق در مورد جنایات جنگی به بیرون درز پیدا کرد که در سال ۲۰۱۷ به پایان رسید و هیچ کس در نتیجه آن، تحت پیگرد قانونی قرار نگرفت. این دو تحقیق عبارتند از: «تیم اتهامات تاریخی عراق» و «عملیات نورثمور افغانستان». دولت این تحقیقات را زمانی متوقف کرد که یکی از وکلا به نام فیل شاینر که صد‌ها اتهام را ثبت کرده بود از کارش اخراج شد، زیرا ادعا شد او برای یافتن موکل در عراق، پول پرداخت ‌کرده است.

 

عفو بین‌الملل در آن زمان از این تصمیم انتقاد کرد و برخی از محققان دو تحقیق نامبرده اکنون مدعی هستند از اقدامات شاینر به عنوان بهانه‌ای برای توقف تحقیقات در مورد اشتباهات در سطوح بالا استفاده شده است.

 

روزنامه ساندی تایمز گزارش داد کارآگاهان نظامی اتهامات مربوط به اسناد نادرست را کشف کرده‌اند که به اندازه کافی جدی هستند که پیگرد افسران ارشد نظامی را به دنبال داشته باشد. این روزنامه گزارش داد یکی از فرماندهان ارشد یگان ساس به دادستان‌ها رجوع کرده بود تا مانع اجرای عدالت شود و نگذارد تحقیقات به پایان برسد.

 

این روزنامه همچنین گفت: اگر مشخص شود انگلیس از پیگرد نیرو‌های نظامی به خاطر اقداماتشان سر باز زده، اطلاعات جدید ممکن است به تحقیقات در مورد جنایات جنگی در دادگاه کیفری بین‌المللی منجر شود.

باشگاه خبرنگاران جوان

مسکو و آنکارا سر خروج ترکیه از «تل تمر» سوریه به توافق رسیدند

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» تأیید کردند ترکیه و روسیه سر شهرک «تل تمر» و مسیر بین‌المللی «M-4» به توافق رسیدند و نیروهای ترکیه‌ای باید از این مناطق خارج شوند.

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه

نشست مشترک شورای نظامی کوبانی با پلیس نظامی روسیه برای حفظ شمال و شرق سوریه

فرمانده پلیس نظامی روسیه اعلام کرد، هدف از حضور نظامی کشورش در شمال سوریه حفاظت از مردم این کشور و اجازه ندادن به تروریست‌های داعش برای بازگشت به سوریه است.

ادامه

تروریسم, جهان, حضور نظامی, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه