شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

نیروی دریایی ارتش یمن طی ساعات گذشته حملاتی را در دریای سرخ علیه کشتی‌های تجاری که مقصد آنها بنادر اراضی اشغالی فلسطین اعلام شده است، انجام داد. به گزارش ایسنا، بعد از اینکه اسرائیل هشدارهای ارتش یمن را نادیده گرفت و درخواست حمایت از یگان‌های نظامی آمریکا برای حفاظت از کشتی‌ها در دریای سرخ کرد، ... شکست ائتلاف آمریکایی/ عملیات‌ جدید ارتش یمن علیه کشتی‌های مرتبط با اسرائیل

ادامه

آمریکا, اسراییل, پاناما, جنوب غرب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, دریای سرخ, یمن, یونان

پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

سقوط یک جنگنده ترکیه و سرنگون ۲ پهپاد تروریست‌ها توسط ارتش سوریه

رسانه‌های خبری از سقوط یک فروند جنگنده ترکیه در خاک سوریه خبر دادند.

 

به گزارش خبرگزاری روسیاالیوم، یک جنگنده ترکیه در خاک سوریه سقوط کرد. تاکنون دلایل سقوط این هواپیما اعلام نشده است.

 

سقوط این جنگنده ترکیه در حالی صورت گرفته است که آنکارا و واشنگتن شب گذشته بر سر آتش‌بس موقت ۵ روزه در شمال سوریه به توافق رسیدند، با این حال منابع محلی اعلام کردند که ارتش ترکیه و شورشیان همپیمان آن دست به حملاتی در حومه شهر مرزی رأس‌العین زدند.

 

منابع محلی تصریح کردند، صبح جمعه از حومه رأس‌العین در نزدیکی مرز سوریه با ترکیه، صدای شلیک توپخانه و گلوله‌باران شنیده می‌شد.

 

در همین راستا، مرکز موسوم به «دیده‌بان حقوق بشر سوریه» ــ وابسته به معارضان ــ نیز اعلام کرد، حمله راکتی نیروهای ترکیه و شورشیان هم‌پیمانش علیه شهر رأس‌العین (سری‌کانی) در نوار مرزی را رصد کرده است، این به‌رغم توافق آمریکا و ترکیه درباره توقف درگیری و عملیات نظامی در کل منطقه شرق فرات بوده است.

 

ارتش سوریه ۲ پهپاد تروریست‌ها را سرنگون کرد

 

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش سوریه دو فروند پهپاد متعلق به گروه‌های مسلح را در استان لاذقیه منهدم کرد.

 

به گزارش خبرگزاری روسیا الیوم، «الکسی باک‌کین» رئیس مرکز آشتی در سوریه (حمیمیم)، که وابسته به وزارت دفاع روسیه است، عصر دیروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یگان‌های ارتش سوریه دو پهپادی، که عناصر مسلح آنها را در نزدیکی شهرک «کبانی» در حومه لاذقیه به پرواز درآورده بودند، منهدم کرد.

 

از سوی دیگر، رئیس مرکز روسی خاطرنشان کرد خطر عدم نظارت و کنترل بر مراکز بازداشت عناصر داعش و خانواده‌های‌شان در شمال سوریه همچنان به قوت خود باقی‌ست.

 

وی هشدار داد که فرار احتمالی تروریست‌ها می‌تواند بر وخامت اوضاع در سرتاسر منطقه خاورمیانه بیفزاید.

 

در تحولی دیگر، خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گزارش داد که ترکیه همچنان به حملات توپخانه‌ای خود به استان الحسکه واقع در شمال شرق این کشور ادامه می‌دهد که در پی آن، هشت غیر نظامی کشته و ۲۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

 

منابع محلی در شهر «راس العین» در استان الحسکه به سانا اعلام کردند که نیروهای ترکیه‌ای روستای «ام الخیر» و منطقه «زرکان» را در اطراف این شهر بمباران کردند که موجب کشته و زخمی شدن غیرنظامیان این مناطق شد.

 

این در حالی‌ست که ترکیه و آمریکا پنجشنبه‌شب از توافق بر سر آتش‌بس ۱۲۰ ساعته در شمال شرقی سوریه خبر دادند.

تسنیم

تهدیدکنندگان واقعی عرضهٔ نفت در جهان

واکنش ایالات ‌متحده به بحران نفت در خاورمیانه و عملکرد آن، حمایت کردن از عرضه نفت در سراسر جهان نیست، بلکه سفت و سخت کردن کنترل آن، و حفاظت از سود شرکت‌های فراملی نفت ایالات ‌متحده و تسلط بیشتر اَبَرشرکت‌های مالی، نظامی و دیگر بنگاه‌های غول‌آسای آمریکایی است.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی, کوبا, لیبی, مقاله, ونزوئلا

وزیر دفاع آمریکا: نیروهای آمریکایی به ایجاد منطقه امن در سوریه کمک نمی‌کنند

وزیر دفاع آمریکا اظهار کرد، هیچ سرباز آمریکایی‌ای در ایجاد “منطقه امن” در شمال سوریه مشارکت نخواهد داشت و آمریکا به “خروج از شمال سوریه ادامه می‌دهد”.

ادامه

امریکا, ترکیه, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه