پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

یک رادیوی فرانسوی فاش کرد ارتش فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید متشکل از نیروهای پیشاهنگ «فوق مخفی» با این ماموریت است که از حملات ارتش اوکراین حمایت کنند. به گزارش ایسنا، شبکه رادیویی «آر.تی.ال» نوشت نیروهای مسلح فرانسه در حال آماده‌سازی یک واحد جدید پیشاهنگ‌ها در کشور استونی هستند با این ماموریت که ... پاریس در تدارک یک واحد نظامی مخفی در حمایت از ارتش اوکراین

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, استونی, اوکراین, بالتیک, جنگ نیابتی, خاورمیانه, روسیه, فرانسه, لیتوانی, ناتو

نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

اعتراض‌های توده‌یی در عراق، هشداری به‌نظام مبتنی برسهمیه‌بندی قدرت و فساد

بیانیه حزب کمونیست عراق؛ اعتراض‌های مردمی گسترده‌ای که از روز اوّل اکتبر در سراسر کشور آغاز شد و همچنان ادامه دارد، هشداری واقعی و جدّی است به دولت و نیروهای سیاسی غالب بر کشور که مسئول وضعیت ناگوار کنونی در کشور و شرایط وخیم زندگی شهروندان، به‌ویژه تنگدستان، زحمتکشان، و جوانان‌اند. خشم بی‌سابقهٔ کنونی مردم، بازتاب و نشانهٔ پیامدهای آن وضعیت ناگوار و شرایط وخیم است. و نشان می‌دهد که انجام اصلاحات بنیادی همه‌جانبه در عرصه‌های گوناگون سیاسی، اقتصادی، و اجتماعی، موضوعی مبرم و فوری است. دولت عراق امروزه به معنای کامل کلمه با حقیقت موجود روبروست و باید هرچه زودتر به اقدام‌های جدّی و عادلانه‌ای دست بزند که مردم انتظار دارند و خواهان آنند.

 

رخدادهای دو روز گذشته در بغداد و چند شهر دیگر کشور نشان داده است که شیوهٔ سهمیه‌بندی قدرت در روند سیاسی به هیچ راه‌حلی نمی‌انجامد، بلکه بحران‌های موجود را وخیم‌تر می‌کند و تداوم می‌بخشد، و هیچ حداقلی از عدالت اجتماعی را نیز فراهم نمی‌آورد. امروزه فاصلهٔ میان توده‌های مردم و این نظام، و فساد گستردهٔ دولتی، کاملاً آشکار شده است. سهمیه‌بندی قدرت دولتی نمی‌تواند پاسخگوی مسائل بزرگ روزمره و بحران‌های اقتصادی و اجتماعی مداوم و مزمن باشد، و نمی‌تواند حقوق مردم مطابق با قانون اساسی کشور را تأمین و تضمین کند و به خواست‌های مردم توجه کند. آنچه وضعیت را وخیم‌تر کرده است این است که فریاد عدالت‌خواهی مردم اغلب نادیده گرفته می‌شود و گاهی حتّی با خشونت با آن برخورد می‌شود.

 

ما ضمن پیگیری این رخدادهای نگران‌کننده و آزاردهنده در میهن عزیزمان، لازم می‌دانیم بر اصول و اقدام‌های زیر تأکید کنیم:

 

۱. تظاهرات مسالمت‌آمیز حق مردم است که در قانون اساسی تصریح شده است و به هیچ بهانه و توجیهی نباید نقض شود.

 

۲. وظیفه و مسئولیت نهادهای دولتی، شامل نهادهای امنیتی و نظامی، حفاظت از تظاهرکنندگان و معترضان است.

 

۳. ما سرکوب تظاهرکنندگان و اعمال خشونت علیه آنها را، صرف‌نظر از هر وسیله و شیوه‌ای که به کار می‌رود، از گلوله‌های مشقی گرفته تا گلوله‌های واقعی، هلی‌کوپتر، آب داغ، دستگیری، ضرب و شتم، و غیره، محکوم می‌کنیم. ما خواهان تشکیل یک کمیتهٔ تحقیق گسترده هستیم که شامل سازمان‌های جامعهٔ مدنی و نمایندگان معترضان باشد. ما خواهان محاکمهٔ آمران خشونت و دستوردهندگان به استفاده از گلوله‌های واقعی هستیم.

 

۴.  نیروهای امنیتی بی‌درنگ باید از تعقیب زخمی‌ها در بیمارستان‌ها دست بکشند، بازداشت شدگان را آزاد کنند. کشته‌شدگان تظاهرات باید شهیدان خلق و عراق شناخته شوند.

 

۵. حفظ ماهیت مسالمت‌آمیز تظاهرات و اعتراض‌ها به هر شکل، و تأمین امنیت اموال مردم و دولت، نقطهٔ قوّت تظاهرکنندگان و معترضان است. مسالمت‌آمیز بودن جنبش اعتراضی باید حفظ شود.

 

۶. لازم است که نخست‌وزیر و فرمانده کل قوای مسلّح، وزیران، و سران نهادهای امنیتی برای بحث دربارهٔ رخدادهای جاری به جلسهٔ اضطراری پارلمان احضار شوند.

 

۷. حزب ما با توده‌های معترض و خواست‌های عادلانهٔ آنها ابراز همبستگی کرده، از آنها حمایت کرده، و در اعتراض آنها شرکت کرده است، و به این موضع خود ادامه می‌هد. حزب ما همواره در کنار مردم می‌ایستد و برای تحقق زندگی شایسته و امن برای مردم مبارزه می‌کند.

 

ما مجدداً بر موضع حزب کمونیست عراق در حمایت از خواست‌های عادلانه و مسالمت‌آمیز شهروندان، گشایش فضای عمل برای ایجاد تغییرهای ریشه‌یی، پایان دادن به نظام سهمیه‌بندی قدرت و فساد، و دستیابی به گزینهٔ میهن‌دوستانهٔ ساختمان دولتی بر پایهٔ حقوق شهروندی، دموکراسی، و عدالت اجتماعی تأکید می‌کند.

درود به خاطرهٔ شهیدان، و با امید به بهبودی سریع زخمی‌شدگان

۲ اکتبر ۲۰۱۹ / ۱۰ مهر ۱۳۹۸

سایت حزب تودهٔ  ایران

سناتور آمریکایی مسئول اصلی قتل خاشقچی را فاش کرد

سناتور کریس مورفی نماینده مجلس سنای آمریکا روز جمعه گفت که طبق داده های اطلاعاتی ما، بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی در قتل جمال خاشقچی روزنامه نگار مطرح سعودی، به صورت مستقیم دست داشته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, انگلستان, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, فرانسه

محقق چینی: تعامل اولویت دولت دونالد ترامپ در موضوع ایران است

کارشناس مرکز مطالعات خاورمیانه و دانشگاه مطالعات بین‌المللی شانگهای گفت که بر خلاف برخی از تندروی‌ها در میان شماری از مقام‌های آمریکا، اولویت دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آن کشور در برخورد با ایران جنگ و رویارویی نظامی نیست بلکه تعامل است.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, تحریم, جهان, چین, خاورمیانه, خبر