مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

به دنبال امریکا، کانادا نیز سپاه پاسداران را در فهرست تروریستی قرار داد

پارلمان کانادا سه‌ شنبه یکم اکتبر پس از یک رای‌گیری تازه، اعلام کرد که نام سپاه پاسداران ایران را در لیست گروه‌های تروریستی قرار داده و از دولت این کشور خواست تا همه مذاکرات با جمهوری اسلامی ایران را متوقف کند.

 

طرح تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران توسط گارنت جینیوس، نماینده محافظه‌کار پیشنهاد شده بود و دولت لیبرال کانادا در این رای گیری همراه با این حزب بود.

 

به گزارش شفقنا به نقل از اسپوتنیک، این در حالی است که اندریو شیر رهبر حزب محافظه‌کار کانادا مدعی شده بود، در صورت پیروزی در انتخاب ۲۱ اکتبر، سپاه پاسداران ایران را به عنوان گروه تروریستی معرفی می‌کند.

 

رهبر حزب محافظه‌ کار کانادا وعده داد، اگر در انتخابات ۲۱ اکتبر پیروز شود سپاه پاسداران ایران را به‌عنوان یک سازمان تروریستی اعلام می‌کند.

 

اندریو شیر به خبرنگاران گفت: ما ایران را که همواره حقوق‌بشر را نقض می‌کند و شهروندان کانادایی را به‌ قتل رسانده و از تروریسم حمایت و پشتیبانی می‌کند، پیمان‌های اتمی را نقض کرده، هدف قرار می‌دهیم.

 

وی افزود: این تصمیم در راستای اعمال فشار بر ایران است. ما ایران را هدف قرار می‌دهیم که به طور مرتب حقوق بشر را زیر پا می‌گذارند، به همین دلیل برای فشار بر ایران سپاه ایران را به عنوان یک سازمان تروریستی اعلام می‌کنیم.

 

قابل ذکر است که کانادا در ماه گذشته سپتامبر ۲۰۱۹ ده‌ها میلیون دلار اموال دولت ایران در کانادا را مصادره کرد، منابع کانادایی، از فروش ده‌ها میلیون دلار از اموال مصادره‌ شده ایران در این کشور توسط دولت اُتاوا و پرداخت آن به عنوان غرامت به قربانیان تروریسم در سراسر جهان خبر دادند.

 

پس از آن، ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضاییه ایران، ۱۶ سپتامبر از اقدام مقابله به مثل کشورش به دلیل مصادره اموال جمهوری اسلامی توسط کانادا خبر داد و اعلام کرد که با همکاری وزارت امور خارجه و بخش بین الملل قوه قضائیه، کار مشترکی برای شناسایی اموال کانادا انجام می‌شود و پس از آن، ایران اقدام به توقیف و مصادره این اموال خواهد کرد.

 

قبل از این آمریکا نیز در آوریل ۲۰۱۹ سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران را در فهرست گروه‌های تروریستی قرار داده بود.

فرارو

گزارش یک نشریه امریکایی از قابلیت‌ موشک‌های بالستیک ایران

نشنال اینترست در گزارشی به بررسی قابلیت‌های نظامی ایران پرداخت و ویژگی برخی از موشک‌های بالستیک ایران را به همراه قابلیت‌های آنها توضیح داد.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, کره شمالی, گزارش, لیبی

عبدالمهدی: خواسته‌های‌تان مشروع است/ برکناری یک‌هزار کارمند عراقی به جرم فساد

نخست‌وزیر عراق با اشاره به این‌که «عده معدودی» تلاش می‌کنند تظاهرات اعتراضی در برخی شهرهای این کشور را از روند مسالمت‌آمیز خارج کنند، تأکید کرد که دولت او به مطالبات مشروع معترضان پاسخ می‌دهد.

ادامه

جهان, خاورمیانه, خبر, عراق