خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

خانواده‌های اسرای اسرائیلی شنبه شب با برگزاری تظاهراتی در تل آویو خواستار سرنگونی کابینه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل شدند. به گزارش ایرنا از الجزیره، خانواده‌های اسرای اسرائیلی در این تظاهرات، گفتند: نتانیاهو کابینه را به سمت شکست کامل سوق می‌دهد و هنوز استراتژی روشنی برای جنگ وجود ندارد. آنها افزودند: اگر بخواهیم اسرا را ... خانواده‌های اسرای اسرائیلی خواستار سرنگونی کابینه نتانیاهو شدند

ادامه

آزادی, اسراییل, اشغالگری, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

وزیر امور خارجه استرالیا به دنبال رای مثبت مجمع عمومی سازمان ملل متحد درباره عضویت کامل فلسطین، اعلام کرد که کانبرا می‌تواند پیش از تکمیل فرایند صلح، کشور فلسطینی را به رسمیت بشناسد. به گزارش ایرنا از تارنمای شبکه ای‌بی‌سی، پنی وونگ امروز (شنبه) در یک نشست خبری در آدلاید گفت: آنچه ما می‌گوییم، این ... استرالیا: احتمالا کشور فلسطینی را پیش از تکمیل فرایند صلح به رسمیت بشناسیم

ادامه

آمریکا, استرالیا, اندونزی, انگلیس, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, ژاپن, سازمان ملل, صلح, فلسطین, کره جنوبی, نیوزلند

بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

وزیر کابینه بلژیک اعلام کرد که کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کرده و به غزه کمک بشردوستانه کنند. «کارولین گنز» وزیر توسعه همکاری بلژیک امروز چهارشنبه از کشور‌های اروپایی خواسته تا صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند. این مقام بلژیکی بر لزوم افزایش کمک بشردوستانه به غزه تاکید کرد و از ... بلژیک: کشور‌های اروپایی صدور سلاح به اسرائیل را متوقف کنند

ادامه

اروپا, اسراییل, اشغالگری, بلژیک, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, مصر

۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

منابع خبری اعلام کردند، برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله ایرلند و اسپانیا در حال بررسی به رسمیت شناختن کشور فلسطین در روز ۲۱ ماه مه هستند. به گزارش ایسنا، تماس‌ها میان ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت درباره به رسمیت شناختن کشور فلسطین افزایش یافته است. شبکه رادیویی و تلویزیونی ایرلند گزارش کرد، ... ۵ کشور اروپایی به زودی کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

ادامه

اتحادیه اروپا, اروپا, اسپانیا, اسلواکی, اسلوونی, ایرلند, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, خبر, رومانی, سوئد, فلسطین, قبرس, لهستان, مالت, مجارستان, نروژ

هند به‌رغم تحریم‌های امریکا، همچنان خواستار نفت ایران است

وزیر امورخارجه هند در واشنگتن در دیدار با همتای آمریکایی خود به رغم تحریم های واشنگتن ، از حق این کشور در دریافت انرژی مقرون به صرفه و سهل الوصول و همچنین خرید تجهیزات نظامی از روسیه دفاع کرد.

 

تایمزآو ایندیا رسانه پرتیراژ هندی روز سه شنبه در این زمینه گزارش داد: وزیرامورخارجه هند در دیدارش با مقام های آمریکایی روابط دو جانبه گرم با واشنگتن را متذکر شد اما در عین حال برتفاوت سیاست های هند درقبال ایران با آمریکا تاکید کرد. آمریکا پس از خروج از توافقنامه برجام با اعمال تحریم ها مانع از خرید نفت ایران توسط دیگر کشورها شده است.

 

جیشانکار به رسانه ها گفت : ما بارها اطمینان داده ایم که از نگاه هند دسترسی مقرون به صرفه و قابل پیش بینی به انرژی تغییر نخواهد کرد. وی اما از هر نوع اظهار نظر بیشتر در این زمینه خودداری کرد. آمریکا از ماه مه سال جاری معافیت چند کشور از جمله هند از تحریم نفتی ایران را برداشت.

 

براساس این گزارش ؛”اس جیشانکار” وزیر امور خارجه هند همچنین در سفر به آمریکا در گفت وگو بامقام های این کشور بر حق این کشور در استفاده از تسلیحات روسی تاکید کرد.

 

طبق این گزارش دردیداری که جیشانکار عصر دوشنبه با مایک پمپئو همتای آمریکایی خود داشته اعلام کرده است که به رغم تحریم های واشنگتن هند خرید سیستم دفاع موشکی از روسیه را حق حاکمیتی خود می‌داند. دو طرف دراین دیدار در مورد نگرانی های آمیکا در خصوص این خرید گفت وگو کردند.

 

هند پیشتر اعلام کرد که تصمیم دارد تعدادی موشک اس -۴۰۰ را از مسکو خریداری کند.

 

وزیرامور خارجه هند پیش از دیدار با مایک پومپئو به خبرنگاران گفت: “ما همیشه این را حفظ کرده‌ایم که تجهیزات نظامی که خرید می‌کنیم یک حق حاکمیتی است.دوست نداریم هیچ کشوری به ما بگوید چه چیزی از روسیه بخریم یا نخریم آنگونه که دوست نداریم هیچ کشوری به ما بگوید از آمریکا چه بخریم یا نخریم. این آزادی انتخاب ماست و فکر می‌کنیم به رسمیت شناخت این موضوع به نفع همه است.

 

هند ، متحد دوران جنگ سرد اتحاد جماهیر شوروی ، سال گذشته موافقت کرد که ۵ سیستم S-400 را به ارزش ۵.۲ میلیارد دلار از روسیه خریداری کند و گفت که اقدامات دراین زمینه درحال اجراست.

 

آمریکا در سال ۲۰۱۷ تحریم هایی را علیه روسیه وضع کرد که براساس آن دیگر کشورها از خرید تسلیحات نظامی از این کشور منع شدند. آمریکایی ها ادعا کردند که این تحریم ها را به دلیل مداخله روسیه در اوکراین ، سوریه و انتخابات آمریکا وضع کرده اند.

 

این درحالی است که ترکیه از اعضای ناتو نیز به رغم این تحریم ها اعلام کرد که قرار است موشک های اس – ۴۰۰ را از روسیه خریداری کند و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در واکنش به این موضوع گفت درصورت تحقق این خرید، فروش جنگده های اف- ۳۵ به آنکارا را خاتمه خواهد داد.

ایرنا

تغییر مرکز فرماندهی مشترک عملیات‌های هوایی آمریکا از قطر به کارولینا

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که ارتش آمریکا اخیرا به صورت موقت و از بیم ایران، مرکز فرماندهی مشترک عملیات‌های هوایی خود را از پایگاه قطر به پایگاهی در کارولینای جنوبی تغییر داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی, قطر

آسوشیتدپرس؛ “موشک هسته‌ای جدید” چین رونمایی می‌شود

طبق اعلام وزارت دفاع چین، در مراسم هفتادمین سالگرد پیروزی حزب کمونیست این کشور، “بسیاری از ادوات نظامی جدید برای نخستین بار در معرض دید عموم” قرار می‌گیرند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, ژاپن, شرق آسیا, فیلیپین, کره جنوبی, گزارش, ویتنام