مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

مانع تراشی آمریکا و تروریست‌ها در مسیر تلاش‌های سازمان ملل برای تخلیه اردوگاه “الرکبان”

یک مسئول سوری اعلام کرد که نیروهای آمریکایی و گروه‌های تروریستی تحت حمایت آن‌ها مانع اجرای طرح سازمان ملل برای تخلیه آوارگان اردوگاه “الرکبان” می‌شوند که قرار بود، روز جمعه آغاز شود.

 

به نوشته روزنامه “الوطن” سوریه”، احمد منیر محمد، مشاور هیئت آشتی ملی و عضو کمیته مشترک هماهنگی سوریه و روسیه برای بازگشت آوارگان و پناهجویان تاکید کرد: نیروهای آمریکایی و گروه‌های تروریستی وابسته به آن در مسیر اجرای طرح سازمان ملل برای تخلیه آوارگان اردوگاه “الرکبان” که قرار بود، روز جمعه آغاز شود، سنگ‌اندازی می‌کنند.

 

وی در ادامه افزود: سازمان ملل و سازمان هلال احمر سوریه مقدمات لازم برای خروج آوارگان از طریق اتوبوس‌ها و کامیون‌های بزرگ به سمت مناطق تحت کنترل دولت سوریه را تکمیل کرده‌اند.

 

این مسئول سوری همچنین تصریح کرد: تعداد شهروندانی که تمایل به خروج از این اردوگاه را دارند و اسامی‌شان را ثبت کرده‌اند به ۴ هزار تن رسیده است که احتمالا خروج و تخلیه کردن آنها در دو مرحله انجام می‌شود.

 

منیر محمد خاطرنشان کرد: ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن، آمریکا و تروریست‌ها مانع از خروج شهروندان می‌شوند تا از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده کنند.

 

این مقام سوری گفت: تا عصر روز شنبه تنها ۲۵۰ نفر از اردوگاه “الرکبان” خارج شده‌اند.

 

هیئتی از سازمان ملل روز جمعه در چارچوب تخلیه آوارگان اردوگاه “الرکبان” وارد این اردوگاه در مرزهای با اردن شد.

 

رسانه‌ها پیشتر اعلام کردند که هدین هالدرسون، سخنگوی سازمان ملل خاطرنشان کرد: این سفر با هدف کمک به خروج آوارگان از اردوگاه “الرکبان” به صورت داوطلبانه صورت گرفت.

 

وی تاکید کرد: سازمان ملل با هماهنگی سازمان هلال احمر سوریه کمک‌های غذایی را طی پنج روز میان ۱۵ هزار آواره سوری در اردوگاه “الرکبان” توزیع خواهد کرد.

 

مسئولان نظامی روس نیز پیشتر اعلام کرده بودند که روند تخلیه اردوگاه الرکبان در ۲۷ ماه جاری میلادی تحت نظارت سازمان ملل و هلال احمر سوریه در سه مرحله طی ۳۰ روز آغاز خواهد شد.

 

سازمان ملل در هفتم ماه جاری میلادی به اردوگاه الرکبان کمک‌های انسانی ارسال کرد که نیازهای آوارگان را برای مدت ۳۰ روز برآورده می‌کرد.

 

آوارگان حاضر در این اردوگاه که در سال ۲۰۱۴ تاسیس شد از شرایط معیشتی و بهداشتی نامساعد در نتیجه محاصره شدید رنج می‌برند و وضعیت آنها به طور گسترده پس از این که اردن در اوسط سال ۲۰۱۶ میلادی اعلام کرد که مرزهایش با سوریه و عراق “منطقه نظامی بسته است”، وخیم شده است.

 

در این اردوگاه حدود ۴۰ هزار آواره وجود دارد که تعداد آنها پس از گشایش گذرگاه‌های سوریه و روسیه نصف شده است.

 

سازمان ملل اعلام کرد که حدود ۱۵ هزار تن همچنان در این اردوگاه حضور دارند که در نزدیکی پایگاه “التنف” وابسته به ائتلاف ضد داعش واقع شده است.

ایسنا

لوموند: ترامپ در شطرنج مذاکره با ایران، تبحر کافی ندارد

روزنامه فراسوی لوموند در گزارشی با اشاره به افزایش تنش‌های سیاسی میان ایران و امریکا، اعلام کرد که ترامپ در شطرنج مذاکره با ایران، تبحر کافی ندارد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, سوریه, عربستان سعودی, مقاله, یمن