کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌ شمالی وزارت امورخارجه چین با بیان اینکه بازی واشنگتن با «کارت تایوان» نتیجه معکوس خواهد داشت، تاکید کرد که دنبال کردن سیاست «استفاده از تایوان برای مهار چین» به شکست ختم خواهد شد. به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، یانگ تائو مدیرکل اقیانوسیه و آمریکای‌شمالی وزارت امورخارجه چین در پاسخ ... چین: بازی آمریکا با کارت تایوان نتیجه معکوس خواهد داشت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقیانوسیه, ایران, تایوان, تحلیل, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, سازمان ملل, شرق آسیا

توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

شی جین پینگ، در ۲۵امین سالگرد بمباران سفارت چین در صربستان در بلگراد، پایتخت، با استقبال گرم و ویژه مقام‌های رسمی و جمعیتی از شهروندان صرب، دومین مرحله از سفر اروپایی خود را ادامه داد. به گزارش یورو نیور؛ سفر رهبر چین به صربستان مصادف بود با بیست و پنجمین سالگرد بمباران «اشتباهی» سفارت این ... استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

ادامه

آلمان, اروپا, جنوب شرق اروپا, چین, سوئیس, شرق آسیا, صربستان, فرانسه, فیلم, گزارش, مجارستان

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

چین شدیداً به تحریم آمریکا علیه شرکت‌های خریدار نفت ایران در این کشور اعتراض کرد

چین به تحریم‌های ایالات متحده علیه چند شرکت و افراد حقیقی این کشور که به خرید نفت از ایران متهم شده اند، شدیداً اعتراض کرد و رویکرد آمریکا در این زمینه را محکوم کرد.

 

به گزارش رادیو فرانسه: گنگ شوانگ سخنگوی وزارت امور خارجه چین روز پنجشنبه ۴ مهر/ ۲۶ سپتامبر در جمع خبرنگاران گفت: “پکن نارضایتی شدید و مخالفت قاطع خود را با تحریم های اعمال شده توسط ایالات متحده علیه شرکت ها و افراد چینی ابراز می کند.”

 

آقای گنگ گفت:«علیرغم حقوق و منافع مشروع همه طرفین در صحنه جهانی، ایالات متحده با وضع تحریم‌های یکجانبه، چماق تحریم ها را بطور خوسرانه تکان می دهد. این رویکرد آمریکا نقض فاحش هنجارهای اساسی در روابط بین الملل است.»

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین همچنین هشدار داد که پکن “اقدامات لازم” را برای دفاع از حقوق شرکت‌ها و شهروندان خود انجام خواهد داد.

 

وزارت خزانه‌داری آمریکا دیروز اعلام کرد که تحریم‌هایی را علیه پنج شهروند چین و شش شرکت چینی که متهم به نقل و انتقال نفت ایران و نقض تحریم‌های آمریکا هستند، اعمال کرده است.

 

مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا، در یک نشست خبری گفت: «به چین و همه کشورهای جهان می‌گوییم که بدانید، ما هر گونه سرپیچی از تحریم‌ها (علیه ایران) را تحریم می‌کنیم..»

نمایش توان بازدارنده هسته‌ای، قدرت نمایی چین در برابر آمریکا

چین قصد دارد در روز اول اکتبر مصادف با روز ملی این کشور و همزمان با برگزاری یک رژه بزرگ، نیروی بازدارندگی هسته ای خود را به نمایش بگذارد و بازوی نظامی قوی خود را به رخ دیگران از جمله آمریکا بکشاند.

ادامه

امریکا, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

لاوروف پیشنهاد استالین را زنده کرد: سازمان ملل به سوچی منتقل شود

 وزیر امور خارجه روسیه در تازه‌ترین واکنش روس‌ها به عدم صدور روادید برای ۱۰ تن از مقام‌های این کشور برای سفر به نیویورک مقر سازمان ملل متحد، به پیشنهاد ژوزف استالین رهبر جماهیر شوروی مبنی براینکه شهر بندری سوچی می‌تواند محل برگزاری نشست سران ملل متحد باشد را زنده کرد.

ادامه

اتحاد شوروی, المان, امریکا, امریکای شمالی, اوکراین, جهان, خبر, روسیه, سازمان ملل, شرق اروپا, فرانسه, گرجستان