مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

گزارش‌ها حاکی از انتقال هواپیما‌های نظامی آمریکا از امارات به قطر است. وال استریت ژورنال گزارش داد که ایالات متحده هواپیما‌های نظامی از جمله جت‌های جنگنده و هواپیما‌های بدون سرنشین خود را از امارات متحده عربی به قطر منتقل می‌کند. به گفته مقامات آمریکایی ناشناس، این اقدام نتیجه تصمیم امارات متحده عربی است که به ... جنگنده‌های آمریکا از پایگاه امارات به قطر منتقل شدند

ادامه

آمریکا, امارات, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, قطر, یمن

عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

واسیلی نبنزیا نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست مجمع عمومی روز چهارشنبه (به وقت محلی) این سازمان گفت: عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل به عنوان یک کشور مستقل از شروط اساسی و اولین گام برای حل و فصل مسالمت‌آمیز مناقشه در خاورمیانه است. به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری آی ... عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل اولین گام برای حل مناقشه در خاورمیانه است

ادامه

آمریکا, الجزایر, انگلیس, جامائیکا, جهان, خاورمیانه, روسیه, سوئیس, فلسطین, گزارش

رند پال: تحریم‌ها علیه ایران تأثیر عکس داشتند

سناتور رند پال ضمن بیان این مطلب که تحریم‌های آمریکا علیه ایران تأثیر عکس داشته می‌گوید که واشنگتن نباید انتظارات غیرواقع‌بینانه‎ای از ایران داشته باشد.

 

خبرگزاری میزان؛ رسانه‎های آمریکایی می‎گویند که «رند پال» سناتور جمهوری‌خواه ایالت کنتاکی و عضو کمیته روابط خارجی سنا اخیرا در مصاحبه‎ تلویزیونی که داشته از ارائه جزئیات درباره دیدار با مقام‎های ایران خودداری کرده است.

 

نیویورکر روز جمعه به نقل از منابع آگاه نوشت که ۱۵ جولای (۲۴ تیرماه)، رند پال و مشاور او «داوگ استافورد»، با محمد جواد ظریف در محل اقامت نماینده ایران در سازمان ملل دیدار کرده‌اند.

 

پال در پاسخ به سؤالی که درباره دیدارش با مقام‎های ایران پرسیده شده، می‎گوید: این یک موضوع محرمانه است و من نمی‌توانم درباره آن چیزی بگویم.

 

وی در بخش دیگری از این مصاحبه گفت: اینکه انتظار داشته باشیم ایران غنی‌سازی اورانیوم را کاملا متوقف کند و درباره برنامه موشک‌های بالستیک خود مذاکره کند غیرواقع‌بینانه است.

 

این سناتور آمریکایی ضمن اشاره به پایبندی ایران به توافق هسته‌ای با وجود خروج آمریکا از این توافق می‎افزاید: در اصل ما از توافق هسته‌ای خارج شده‌ایم.

 

پال در بخش دیگری گفته که آمریکا با این رویکرد به پیشرفتی در مذاکره با ایران دست نخواهد یافت.

 

عضو کمیته روابط خارجی سنای آمریکا همچنین ضمن اشاره به تحریم‌ها علیه ایران اعلام کرده که این تحریم‌ها نتیجه عکس داشته و به جای اینکه ایران را به سمت مذاکره بکشاند در حال کشاندن به سمت درگیری است.

“نیویورکر”: دست رد ظریف به دعوت ترامپ برای حضور در کاخ سفید

به نوشته نیویورکر، سناتور رند پال در دیدار با ظریف به نیابت از ترامپ از او دعوت کرده به کاخ سفید برود و با ترامپ دیدار کند، اما ظریف این دعوت را رد کرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر, ویدیو