خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

تداوم دخالت‌های سفیر آمریکا در بغداد، عراقی‌ها را به ستوه آورده است. به نقل از المعلومه، ادامه دخالت‌های «النا رومانوسکی» سفیر آمریکا در امور امنیتی و مسائل اجتماعی عراق، واکنش محافل عراقی را به همراه داشته است. در این راستا «رفیق الصالحی» نماینده فراکسیون پارلمانی صادقون عراق خواستار اخراج سفیر آمریکا از کشورش به خاطر ... خشم محافل عراقی از دخالت‌های گسترده سفیر آمریکا در بغداد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, خاورمیانه, عراق, غرب, گزارش

اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

رئیس‌جمهوری نیکاراگوئه توانایی سازمان ملل متحد در از بین بردن موانع برای پایان دادن به محاصره آمریکا علیه کوبا و جنگ اسرائیل علیه غزه را زیر سوال برد و گفت این نهاد «چیزی بیش از ابزار امپریالیست‌ها نبوده است» و «هیچ فایده‌ای ندارد». به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، دنیل اورتگا رئیس‌جمهوری ... اورتگا: سازمان ملل در مواجهه با نسل‌کشی کوبا و غزه، به‌چه کار می‌آید؟

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, امپریالیسم, اوکراین, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, سیاسی, فلسطین, کوبا, نسل‌کشی, نیکاراگوئه

مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

فارن پالسی: انگلیس و فرانسه با افزایش نیرو در سوریه موافقت کردند

نشریه فارن پالسی آمریکا به نقل از چند منبع آگاه نوشت: انگلیس و فرانسه در تصمیمی که یک پیروزی بزرگ برای تیم امنیت ملی دولت دونالد ترامپ محسوب می‌شود قبول کرده‌اند نیروهای بیشتر به سوریه اعزام کنند تا آمریکا بتواند نیروهایش را از این کشور خارج سازد.

 

یک مقام وابسته به دولت آمریکا به فارن پالسی تاکید کرد: بریتانیا و فرانسه به عنوان تنها هم‌پیمانان آمریکا که نیروهای زمینی در سوریه دارند متعهد به افزایش ۱۰ تا ۱۵ درصدی نیروهایشان در سوریه خواهند بود.

 

همچنین طبق این گزارش، کشورهای دیگر هم ممکن است تعداد کمی نیرو را به سوریه اعزام کنند اما در ازای آن آمریکا باید هزینه‌هایش را پرداخت کند.

 

در این گزارش چارچوب زمانی برای استقرار این نیروها و تعداد دقیق سربازان در نظر گرفته شده مشخص نشده است.

 

مقام مذکور اظهار کرد: در مجموع ما در تلاش‌هایمان برای متقاعد کردن هم‌پیمانان آمریکا به منظور اختصاص دادن منابع بیشتر به جنگ جاری علیه گروه تروریستی داعش در سوریه سرخورده شده‌ایم.

 

به گفته یک منبع آگاه دیگر، علاوه بر بریتانیا و فرانسه، ایتالیا نیز در آستانه تصمیم گیری اعزام یا عدم اعزام نیروهای بیشتر به سوریه قرار دارد و چند کشور حوزه بالکان و بالتیک هم با اطمینان تقریبی قرار است تعداد کمی از سربازانشان را بفرستند.

 

در دسامبر ۲۰۱۸ ترامپ اعلام کرد آمریکا کاملاً نیروهایش را از سوریه خارج خواهد کرد و بعد از اعلام این تصمیم او جیمز ماتیس از وزارت دفاع آمریکا استعفا کرد.

 

با این حال او از آن زمان تاکنون تاحدی این فرآیند را تدریجی به پیش برده و قبول کرده که تعداد کمی از نیروهای آمریکایی در سوریه باقی بماندند.

 

هر چند که موافقت فرانسه و بریتانیا با افزایش سربازانشان در سوریه موفقیتی برای دولت آمریکا است اما نیروهای آنها کاملاً خلأ ناشی از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه را پر نخواهند کرد.

 

انتظار می‌رود که تعداد نیروهای آمریکایی در سوریه از حدود ۲۰۰۰ سرباز به تنها ۴۰۰ سرباز کاهش یابد اما تعداد دقیق نیروهای انگلیسی و فرانسوی در سوریه مشخص نشده است.

 

یک منبع دوم نیز برآورد کرد هر کدام از این کشورها در حال حاضر بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ سرباز در سوریه دارند.

 

این خبر یک روز بعد از آن اعلام می‌شود که آلمان با درخواست مشابهی از سوی آمریکا برای اعزام نیروهای زمینی خود به سوریه مخالفت کرد.

 

با این حال در حال حاضر آلمان از عملیات‌ها در سوریه از طریق هواپیماهای شناسایی و سوخت رسانی و دیگر کمک‌های نظامی غیر رزمی حمایت می‌کند.

ایسنا

دیده‌بان حقوق بشر خواستار پرداخت غرامت به شهروندان سوری شد

سازمان دیده‌بان حقوق بشر امروز چهارشنبه از ائتلاف خودخوانده بین‌المللی آمریکا علیه داعش خواست که به شهروندان سوری زیان دیده در اثر عملیات نظامی این ائتلاف، غرامت پرداخت کند.

ادامه

افغانستان, امریکا, جهان, خبر, سوریه, عراق

گزارشگر ویژه سازمان ملل؛ “جهان در قربانی‌کردن عدالت، همدست عربستان شده است”

“محاکمه ۱۱ مظنون قتل خاشقجی در عربستان در پشت درهای بسته در جریان است اما به نظر نمی‌رسد واقعاً اجراکننده عدالت باشد. در حالی که کیفرخواست اعدام برای پنج متهم این پرونده صادر شده، مقامات ارشد سعودی تحت تحقیقات قرار نگرفته و در پرونده قتل برنامه‌ریزی شده خاشقجی متهم شناخته نشده‌اند.”

ادامه

امریکا, ترکیه, جهان, حقوق بشر, خبر, ژاپن, عربستان سعودی

کشته‌شدن ۷ کودک ۹ تا ۱۳ ساله در جریان بازی در اطراف دیرالزور

در اثر انفجار یک مین به جا مانده از داعش در روستایی در دیرالزور هفت کودک سوری نیز کشته شدند در همین حال نیروهای ارتش سوریه عملیات تکفیری‌ها در حومه شمالی لاذقیه را ناکام گذاشتند. 

ادامه

ترکیه, تروریسم, جهان, حقوق بشر, خبر, سوریه