الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه اسرائیل در لاهه / مصر از هر گونه هماهنگی با اسرائیل در گذرگاه «رفح» سر باز زد

وزارت امور خارجه مصر امروز یکشنبه، اعلام کرد که قاهره به طور رسمی به شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در دیوان بین‌المللی دادگستری می‌پیوندد. به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه مصر در بیانیه‌ای اعلام کرد: مصر درصدد است برای حمایت از شکایت ارائه شده از سوی آفریقای جنوبی علیه اسرائیل در ... الحاق مصر به آفریقای جنوبی در شکایت علیه اسرائیل در لاهه / مصر از هر گونه هماهنگی با اسرائیل در گذرگاه «رفح» سر باز زد

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, اشغالگری, جهان, خاورمیانه, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, لیبی, مصر, نسل کشی, هلند

هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

یک مقام بلندپایه مصری بیان کرد که کشورش به اسرائیل، آمریکا و دولت‌های اروپایی درباره عملیات اشغالگران در رفح اعتراض کرده است. به گزارش ایسنا، این مقام مصری عالی رتبه هشدار داد که این عملیات، پیمان صلح بین مصر و اسرائیل(پیمان صلحی که با وساطت آمریکا میان اسرائیل و مصر در سال ۱۹۷۹ در کمپ ... هشدار مصر درباره ادامه حمله اسرائیل به رفح

ادامه

آمریکا, اسراییل, اسلوونی, اشغالگری, پناهجویی, خاورمیانه, فلسطین, گزارش, مصر

عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. به گزارش ایلنا به نقل از الجزیره، عضو دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین در حمله هوایی اسرائیل به محله «صبره» در جنوب غزه به شهادت رسید. خبرگزاری وفا و شبکه تلویزیونی المیادین ... عضو ارشد دفتر سیاسی جبهه دموکراتیک برای آزادی فلسطین به شهادت رسید

ادامه

اسراییل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین

رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

شبکه تلویزیونی «کان» اسرائیل گزارش داد که نیمی از قضات دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه به دنبال صدور حکم بازداشت مسئولان این رژیم هستند. به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از شبکه اسرائیلی «کان»، دادگاه لاهه همچنین به دنبال صدور حکم توقف جنگ در غزه قبل از آغاز حمله به شهر رفح است. پیش ... رسانه اسرائیل: نیمی از قضات دادگاه لاهه به دنبال بازداشت مسئولان اسرائیل هستند

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, فلسطین, گزارش, لیبی, نسل‌کشی, هلند

رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

فرماندهان ارتش اشغالگر اعلام کردند بنیامین نتانیاهو جان صهیونیست‌ها و سربازان ارتش را به خطر انداخته است، هرتزی هالوی نیز تاکید کرد که جنگ غزه بی‌فایده است. به گزارش ایسنا، طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش اسرائیل از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به دلیل جنگی که ارتش در غزه به ... رئیس ستاد ارتش اسرائیل: جنگ غزه بی‌فایده است

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تحلیل, جهان, خاورمیانه, صهیونیسم, فلسطین

پاتریوت های عربستان هدف قرار گرفت!

سخنگوی نیروهای مسلح ارتش یمن شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که سامانه پاتریوت آمریکایی در اختیار ارتش عربستان، هدف حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی قرار گرفت.

 

به گزارش تارنمای شبکه تلویزیونی المیادین، “یحیی سریع” در این باره افزود: این سامانه در استان مأرب واقع در مرکز یمن هدف حمله موشکی و پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمنی قرار گرفته است؛ منطقه‌ای که در کنترل متجاوزان و مزدوران وابسته به ائتلاف عربی قرار داشته است.

 

سریع ادامه داد: یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی، تجمع بزرگ نیروهای متجاوز را با موشک بومی بدر -۱P هدف قرار داد که این حمله با دقت بالا به هدف اصابت کرده است.

 

سخنگوی نیروهای مسلح یمن بدون اشاره به جزئیات دقیق کشته و زخمی‌های دشمن، تنها اعلام کرد که شمار زیادی از نیروهای متجاوز کشته و زخمی شده اند.

 

در هفته‌های گذشته، مراکز نظامی شهرهای جنوبی عربستان هدف گسترده حمله پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفته است؛ به طوری که موشک‌های پاتریوت آمریکا مستقر در عربستان قادر به رهگیری آنها نشده‌اند.

 

این حملات بازدارنده به دنبال آن صورت می‌گیرد که مقام‌های یمنی با هشدار به متجاوزان اعلام کردند؛ ارتش و کمیته‌های مردمی در اقدام تلافی جویانه و در پاسخ به حملات ائتلاف عربی به این کشور، به هدف قرار دادن مراکز، تأسیسات و فرودگاه‌های نظامی عربستان ادامه می‌دهند.

 

در همین راستا، دو روز پیش (۱۱ تیرماه) فرودگاه أبها در جنوب عربستان هدف حمله پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار گرفت و در جریان آن آشیانه جنگنده‌های نظامی سعودی آسیب جدی دید.

 

بر اساس گزارش رسانه‌ها، شدت حمله به گونه‌ای بود که تمامی پروازهای شهرهای مهم عربستان به مبدأ و از مقصد أبها لغو شد.

 

حملات دقیق پهپادی و موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن به مراکز نظامی و فرودگاه‌های عربستان به کابوسی برای دولت ریاض تبدیل شده، به طوری که سعودی‌ها تاکنون راه چاره‌ای برای آن نیافته‌اند.

طالبان: نیروهای «بلک واتر» در کنار نیروهای افغان می‌جنگند

گروه طالبان در بیانیه‌ای ادعا کرد که در کنار نیروهای امنیتی افغان و در میدان‌های جنگ افغانستان شماری از نیروهای امنیتی شرکت بدنام «بلک واتر» نیز حضور دارند.

ادامه

افغانستان, امریکا, تروریسم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر

منبع نظامی سوریه: سامانه اس۳۰۰ را برای مقابله با حمله اخیر اسرائیل آماده کرده بودیم

یک منبع عالی‌رتبه سوری اعلام کرد که نیروی دفاع هوایی این کشور سامانه‌های موشکی اس۳۰۰ را عملیاتی کرده و برای مقابله با تجاوز رژیم اسرائیل در وضعیت آماده‌باش قرار داده بود.   یک منبع نظامی سوری به خبرگزاری اسپوتنیک گفت: نیروی دفاع هوایی سوریه آتشبارهای سامانه‌های دفاع هوایی اس ۳۰۰ را برای مقابله با اهداف ... منبع نظامی سوریه: سامانه اس۳۰۰ را برای مقابله با حمله اخیر اسرائیل آماده کرده بودیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, سوریه