سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

یک منبع حاکمیتی فلسطینی اعلام کرد که رهبری فلسطین خواهان آزادی اسرا و در رأس آنها مروان البرغوثی، از رهبران جنبش فتح است. به گزارش ایسنا، یک منبع ارشد فلسطینی اعلام کرد آنچه که در خصوص ارائه درخواست از سوی مقامات رسمی رهبری به رژیم اشغالگر مبنی‌بر عدم آزادی مروان البرغوثی منتشر می‌شود، کاملاً بی‌پایه ... سما؛ رهبری فلسطین برای آزادی همه اسرا و در راس آنها مروان البرغوثی تلاش می‌کند

ادامه

آمریکا, اسراییل, اشغالگری, انگلیس, تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, فلسطین, گزارش

بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

بلژیک ضمن آغاز بحث درباره تحریم اسرائیل در اتحادیه اروپا از این بلوک خواسته تحریم‌هایی علیه اسرائیل اعمال کند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ بلژیک بحث تحریم‌های تجاری احتمالی اتحادیه اروپا علیه اسرائیل را آغاز کرده است. این را الکساندر دو کرو، نخست وزیر این کشور اعلام کرد. به گفته وی، مذاکرات چندین هفته است که ... بلژیک در حال کار بر روی تحریم‌های بیشتر علیه اسرائیل است

ادامه

اروپا, بلژیک, تحریم, جهان, خاورمیانه, غرب, فلسطین, گزارش

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل در نامه‌ای سرگشاده، به شکست از مقاومت فلسطین در عملیات «طوفان‌الاقصی» اعتراف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، روزنامه «جروزالم پست» در گزارشی درباره «هرتزی هالیوی» رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل نوشت که صهیونیست‌ها، هالیوی را به خاطر تحمیل بزرگترین شکست نظامی تاریخ به این رژیم و به عنوان کسی ... رئیس ستاد کل ارتش اسرائیل؛ ما شکست خوردیم

ادامه

اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

مجمع عمومی سازمان ملل روز جمعه آینده پیش‌نویس قطعنامه به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل را به رأی می‌گذارد به گزارش ایسنا، مجمع عمومی سازمان ملل متحد صبح روز جمعه آینده (۲۱ اردیبهشت‌ماه) بررسی پیش‌نویس قطعنامه جدیدی مبنی‌بر درخواست به رسمیت شناختن فلسطین به عنوان یک عضو کامل و هم‌ردیف و همانند ... مجمع عمومی سازمان ملل قطعنامه عضویت فلسطین را به رأی می‌گذارد

ادامه

آمریکا, انگلیس, جهان, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, سوئیس, فلسطین

گزارشگر سازمان ملل: معامله قرن شکست خواهد خورد

گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اذعان کرد که طرح آمریکایی معامله قرن شکست خواهد خورد.

 

به نقل از المنار، «مایکل لینک» گزارشگر حقوق بشر سازمان ملل در اراضی اشغالی فلسطین اذعان کرد که طرح آمریکایی معامله قرن شکست خواهد خورد.

 

وی تصریح کرد که هر طرحی برای صلح بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی باید به شش مسأله بپردازد: حق تعیین سرنوشت، شهرک‌های اشغالی، بیت‌المقدس، حق بازگشت آوارگان، امنیت و حقوق بشر از جمله حق برابر و آزادی تردد و کنار گذاشتن تبعیض نژادی.

 

لینک اشاره کرد که هر طرح صلحی از جمله معامله قرن مادامی که همسو با قوانین و قطعنامه های بین‌المللی نباشد، نتیجه ای جز شکست نخواهد داشت.

 

این مسئول سازمان ملل تاکید کرد که هر طرح و پیشنهادی برای سازش دائمی و عادلانه بین فلسطینیان و اسرائیلی‌ها باید مبتنی بر حقوق بشر و قوانین بین‌المللی باشد.

 

مایکل لینک خاطر نشان کرد که مورد دوم یعنی حق تعیین سرنوشت مستلزم تشکیل کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی است، به گونه ای که کرانه باختری و نوار غزه را به هم پیوند دهد.

 

لینک تصریح کرد که مذاکرات در مورد بیت‌المقدس باید بر این اساس آغاز شود که بیت‌المقدس شرقی متعلق به فلسطینیان است.

 

وی اشاره کرد که اسرائیل بیت‌المقدس شرقی را در دو مرحله طی سال های ۱۹۶۷ و ۱۹۸۰ به اشغال خود درآورد و سازمان ملل این اقدام را غیرقانونی دانسته و آن را محکوم کرد.

 

لینک همچنین بر ضرورت تخلیه شهرک‌های اشغالی در اراضی اشغالی فلسطین با تکیه بر قوانین بین‌المللی تاکید کرد که تا امکان تشکیل کشور مستقل فلسطین فراهم آید.
مهر

سردبیر لیبراسیون؛ ترامپ مشعلی در دست گرفته و در انبار باروت خاورمیانه اینسو و آنسو می‌رود

لوران ژوفرَن، سردبیر روزنامه فرانسوی لیبراسیون در مقاله ای تحت عنوان «انبار باروت» نوشت: «مشکل با دیوانگان اینست که هر چند هذیان‌های آنان گاه سرگرم کننده است، گاه نیز می‌توانند به اقداماتی دست بزنند که به موقعیت‌های فاجعه باری بیانجامد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, مقاله

ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

اعلامیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودۀ ایران: ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, سیاسی, ضد جنگ, عربستان سعودی, مصر, مقاله

سندرز: جنگ‌طلبی ابزاری برای انحراف افکار عمومی از فساد است

برنی سندرز، یکی از نامزدها دمکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ طی ماههای اخیر بارها به سیاست‌های دولت ترامپ به ویژه درباره ایران تاخته است.

ادامه

افغانستان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, عراق, مقاله, یمن