جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کرد اگر رژیم اشغالگر خواسته‌های عادلانه مقاومت را نپذیرد هیچ‌گونه پیشرفتی در مذاکرات حاصل نمی‌شود. به گزارش ایسنا، جبهه مردمی برای آزادی فلسطین بر وضوح خواسته‌های مقاومت که شامل توقف کامل جنگ، عقب‌نشینی نیروهای اشغالگر از غزه، یک معامله تبادل جدی و بازگشت آوارگان به خانه‌هایشان است، تاکید کرد. ... جبهه مردمی برای آزادی فلسطین: رژیم اشغالگر خواسته‌های مقاومت را بپذیرد، مذاکرات پیش برود

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تجاوز نظامی, تحلیل, جهان, خاورمیانه, فلسطین

تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

دانشجویان دانشگاه هاوانای کوبا تجمعی اعتراضی را علیه جنایت‌های اسرائیل برگزار کردند. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دانشگاه‌های جهان یکی پس از دیگری شاهد خیزش دانشجویان بیدار علیه جنایت‌های اسرائیل در حق فلسطینیان به ویژه در نوار غزه است. منابع خبری گزارش دادند که این بار دانشگاه هاوانا شاهد تجمع اعتراضی ضدصهیونیستی ... تجمع اعتراضی دانشجویان کوبایی علیه جنایت‌های اسرائیل+ فیلم

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, اسراییل, جهان, خاورمیانه, خبر, دانشجویی, صهیونیسم, فرانسه, فلسطین, کانادا, کوبا

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

جوسپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان اینکه اسرائیل باید شرایط ارسال ایمن کمک‌های بشردوستانه به غزه را فراهم کند، افزود: این نفرت‌انگیز است که افرادی که چیزی کم ندارند، مانع رسیدن غذا به نیازمندان شوند. به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از آناتولی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا حملات غیرقانونی شهرک‌نشینان ... مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: حمله به کاروان کمک‌های اردن نفرت‌انگیر است

ادامه

اتحادیه اروپا, اسراییل, اشغالگری, بیانیه, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, فلسطین, گرسنگی

نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

نیویورک تایمز در گزارشی از طرح جدیدی که بنیامین نتانیاهو نخست‌ وزیر اسرائیل در حال بررسی آن برای اداره غزه پس از جنگ است، پرده برداشت. به گزارش بامداد شنبه ایرنا، در گزارش نیویورک تایمز آمده است: مقام‌های دفتر نخست‌وزیر اسرائیل طرحی را مطرح کرده‌اند که بر اساس آن، نتانیاهو به دنبال آن است تا ... نیویورک تایمز از طرح نتانیاهو برای اداره غزه پرده برداشت

ادامه

آمریکا, اردن, اسراییل, امارات, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, صلح, صهیونیسم, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, مصر

دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

وزارت خارجه فلسطین از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین استقبال کرد. وزارت خارجه فلسطین در بیانیه‌ای ضمن استقبال از تصمیم ترینیداد و توباگو برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین اعلام کرد که این اقدام با قوانین بین‌المللی مطابقت دارد و به تلاش‌های بین‌المللی برای پایان دادن به اشغالگری اسرائیل کمک ... دولت ترینیداد و توباگو کشور فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, اسراییل, ایرلند, ترینیداد و توباگو, جهان, خبر, صلح, فلسطین

آمریکا ۲۲ جنگنده به خلیج فارس اعزام کرد

روزنامه واشنگتن پست بامداد شنبه نوشت، ارتش آمریکا حدود ۱۲ جنگنده رادارگریز اف ۲۲ به قطر اعزام کرد.

 

به گزارش این روزنامه آمریکایی، اعزام جدید جنگنده به خلیج فارس بخشی از درخواست فرماندهی مرکزی ایالات متحده در ماه مه (اردیبهشت) برای به اصطلاح مقابله با تهدیدهای ایران علیه نیروهای آمریکایی در منطقه است.

 

به گفته واشنگتن پست، جنگنده های اف ۲۲ آمریکا این هفته به پایگاه هوایی العبید قطر وارد شده‌اند. این پایگاه به عنوان مقر اصلی عملیات‌هایی آمریکا در منطقه خاورمیانه شناخته شده است.

 

پایگاه العبید قطر پیش از این نیز به چهار بمب افکن بی ۵۲ در اردیبهشت ماه مجهز شده بود.

 

ارتش آمریکا در اوایل ماه اردیبهشت ناوهواپیمابر آبراهام لینکن و بمب افکن های بی ۵۲ را به منطقه خاورمیانه اعزام کرد.

 

اف ۲۲ جنگنده تاکتیکی نسل پنجم تک سرنشین دوموتوره و رادارگریز ساخت شرکت‌های لاکهید و بوئینگ است.با توجه به برنامه جنگنده تاکتیکی پیشرفته نیروی هوایی آمریکا، اف ۲۲ در درجه اول به عنوان یک جنگنده برتری هوایی طراحی شد، اما این جنگنده دارای قابلیت‌های هواگرد تهاجمی، جنگ الکترونیک و شنود الکترونیک نیز هست.

 

آمریکا ماه گذشته به دنبال آتش گرفتن ۶ نفتکش در تنگه هرمز ایران را متهم به دست داشتن در این حوادث کرد و تهران نیز در مقابل یک پهپاد آمریکا را مورد هدف قرار داد و باعث انهدام کامل آن در آب های خلیج فارس شد.

 

دولت آمریکا می‌گوید ایران در حالی پهپاد نظامی را مورد هدف قرار داد که در حریم هوایی بین‌الملل قرار داشته است این در حالی است که ایران این ادعا را رد کرده و می‌گوید پهپاد نظامی آمریکا در زمان انهدام در حریم هوایی ایران بوده است.

ایرنا

سردبیر لیبراسیون؛ ترامپ مشعلی در دست گرفته و در انبار باروت خاورمیانه اینسو و آنسو می‌رود

لوران ژوفرَن، سردبیر روزنامه فرانسوی لیبراسیون در مقاله ای تحت عنوان «انبار باروت» نوشت: «مشکل با دیوانگان اینست که هر چند هذیان‌های آنان گاه سرگرم کننده است، گاه نیز می‌توانند به اقداماتی دست بزنند که به موقعیت‌های فاجعه باری بیانجامد.

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, مقاله

ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

اعلامیهٔ کمیتهٔ مرکزی حزب تودۀ ایران: ضرورت بسیج افکارعمومی ایران و جهان، برای جلوگیری از فاجعهٔ دهشتناک جنگی دیگر در منطقه!

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, سیاسی, ضد جنگ, عربستان سعودی, مصر, مقاله

سندرز: جنگ‌طلبی ابزاری برای انحراف افکار عمومی از فساد است

برنی سندرز، یکی از نامزدها دمکرات برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ طی ماههای اخیر بارها به سیاست‌های دولت ترامپ به ویژه درباره ایران تاخته است.

ادامه

افغانستان, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, عراق, مقاله, یمن