نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

نسل‌کشی فلسطینی‌ها در نوار غزه همچنان با پشتیبانی سیاسی-تسلیحاتی-مالی قدرت‌های امپریالیستی از اسرائیل ادامه دارد و رژیم فاشیستی اسرائیل بمباران جنوب نوار غزه و مناطق پیرامون گذرگاه رفح را به پیش می‌برد. کشف جسدهای نزدیک به ۳۰۰ فلسطینی تیرباران‌شده با دست‌های بسته در گورهای جمعی در نزدیکی بیمارستانی در خان یونس نیز ابعاد جدیدی از ... نسل‌کشی اسرائیل در غزه را باید متوقف کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اسپانیا, استرالیا, اسراییل, اسلواکی, اشغالگری, امپریالیسم, ایرلند, برابری اجتماعی, بلغارستان, جمهوری چک, خاورمیانه, دانشجویی, رومانی, سازمان ملل, سوئد, صلح, صهیونیسم, عراق, غرب, فاشیسم, فرانسه, فلسطین, قبرس, کودکان, لهستان, مالت, مجارستان, ناتو, نسل‌کشی, همبستگی

آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

سی و سومین اجلاس سران کشورهای عضو اتحادیه عرب در شهر «منامه» پایتخت بحرین آغاز شد. به گزارش ایرنا به نقل از شبکه الجزیره، محمد بن سلمان ولیعهد سعودی امروز پنجشنبه در آغاز اجلاس سران عرب در منامه که در آن آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نیز شرکت دارد، گفت: ما بر لزوم تداوم فعالیت ... آغاز اجلاس سران عرب در منامه / تاکید بن سلمان برای توقف تجاوزگری اسرائیل + فیلم

ادامه

آفریقای جنوبی, اسراییل, بحرین, تشکیلات خودگردان فلسطین, دیوان داوری لاهه, سازمان ملل, عربستان سعودی, فیلم, مصر, نسل‌کشی

صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

یک منبع نظامی در صنعا اعلام کرد عقب نشینی دومین ناوشکن آمریکایی از دریای سرخ نشان دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف دریایی آمریکا و کاهش نفوذ یگان دریایی آمریکا و انگلیس و اروپا در دریای سرخ، خلیج عدن و اقیانوس هند است. به گزارش ایسنا، یک منبع نظامی در صنعا به الاخبار گفت عقب نشینی ناوشکن ... صنعا: عقب‌نشینی ناوشکن آمریکا از دریای سرخ نشان‌ دهنده ادامه فروپاشی ائتلاف آمریکا است

ادامه

آمریکا, اروپا, استراتژیک, اقیانوس هند, انگلیس, تحلیل, جنوب غرب آسیا, خاورمیانه, خلیج عدن, یمن

پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

یک روز پس از اینکه واشنگتن، هند را به تحریم به دلیل توافق ۱۰ ساله با ایران بر سر بهره‌برداری از بندر چابهار تهدید کرد، وزیر امور خارجه هند تاکید کرد که این پروژه به نفع کل منطقه خواهد بود. به گزارش ایسنا، سوبرا مانیام جایشانکار، وزیر خارجه هند با ذکر این نکته که آمریکا ... پاسخ وزیر خارجه هند به تهدیدهای آمریکا در مورد توافق چابهار

ادامه

آسیای میانه, آمریکا, افغانستان, اقتصادی, ایران, تحریم, جنوب آسیا, جهان, خاورمیانه, خبر, هندوستان

پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

«گوستاوو پترو» رئیس‌جمهوری کلمبیا در پاسخ به «بنیامین نتانیاهو» که وی را به یهودستیزی متهم کرده بود، خود را نه یهودستیز بلکه مخالف بربریت، نسل‌کشی و اقدام ضدبشری نخست وزیر اسرائیل علیه غزه توصیف کرد. به گزارش روز یکشنبه ایرنا، درگیری لفظی گوستاوو پترو و بنیامین نتانیاهو تشدید شده است و رئیس‌جمهوری کلمبیا ساعاتی پس ... پاسخ «گوستاوو پترو» به نتانیاهو: اسرائیل در غزه، بربریت و نسل‌کشی انجام می‌دهد

ادامه

آمریکا, اسراییل, تحلیل, جهان, خاورمیانه, دیوان داوری لاهه, زنان, فلسطین, کلمبیا, کودکان, نسل کشی

فیگارو: آمریکا در مورد خروج از خاورمیانه دروغ می‌گوید

پایگاه اینترنتی لوفیگارو روز سه‌شنبه در گزارشی با اشاره به تنش‌ها میان تهران و واشنگتن در خلیج فارس، تاکید کرد، اینکه آمریکا می‌گوید می‌خواهد از منطقه خاورمیانه خارج شود، دروغی بیش نیست.

 

در گزارش لوفیگارو آمده است: قدرت های بزرگ بویژه آمریکا هرگز خاورمیانه را رها نمی‌کنند.

 

از زمان ورود دونالد ترامپ رئیس جمهوری امریکا به کاخ سفید, تحلیلگران اروپایی همواره در مورد خروج آمریکا از خاورمیانه ابراز تاسف و تبعات مرگبار آن را مطرح می‌کنند. اما حمله نظامی به ایران، حتی اگر از برنامه تعیین شده حذف شده باشد، تایید می کند که عقب نشینی آمریکا از منطقه مسئله روز نیست و دروغ است.

 

در واقع باید گفت که تناقض میان شعار”نخست آمریکا” ی ترامپ و ادعای تمایلش برای دوری از هرگونه جنگ در منطقه خاورمیانه و ایجان بحران با ایران نگران کننده است. ترامپ با تهدید ایران به اقدام تلافی جویانه پس از سرنگونه پهپاد آمریکایی، بار دیگر واشنگتن را به میان آتش خاورمیانه کشاند.

 

ترامپ که کارزار انتخاباتی خود را بر مبنای پایان دادن به جنگی پایان ناپذیر بنا نهاده بود پس از حمله به دو نفتکش در دریای عمان از اعزام هزار نیروی بیشتر به منطقه برای مقابله با تهدید ایران خبر داد.

 

در ژانویه سال ۲۰۱۸ ترامپ از سوی ژنرال های خود متقاعد شد که نیروهای آمریکایی را از افغانستان خارج نکند زیرا چنین تصمیمی راه کابل را برای طالبان باز می کند. در مورد خروج نیروهای آمریکایی از سوریه هم در دسامبر گذشته سرانجام ترامپ نرم شد و این روند را به تاخیر انداخت.

 

در ادامه گزارش لوفیگارو آمده است: وعده های آمریکا مبنی بر ترک منطقه خاورمیانه، نه تنها از سوی ترامپ بلکه توسط باراک اوباما رئیس جمهوری پیشین این کشور نیز مطرح شده بود.

 

در واقع باید گفت که تعهدات اوباما هم که در اوایل دوران ریاست جمهوری خود جایزه صلح نوبل را دریافت کرد نیز با همین سرنوشت مواجه شد.

 

وی که با وعده ترک عراق و افغانستان روی کار آمده بود و بارها و بارها تاکید کرده بود که قصد ندارد در جبهه جدیدی در خاورمیانه خود را درگیر کند، باز هم نتوانست خود را از آتش این منطقه کنار بکشد و به اجبار وارد جنگ سوریه شد. در حقیقت باید گفت که جنگ عراق برای آمریکا یک انتخاب و جنگ افغانستان یک الزام بود.

 

لوفیگارو افزود: ترامپ نیز مانند خلف خود ترجیح می دهد بر روی زورآزمایی اقتصادی و ژئوپلتیک با چین متمرکز شود و به حضور نیروهای آمریکایی در خاورمیانه پایان دهد.اما آمریکا اگرچه به فراری بودن از این منطقه وانمود می کند اما همواره مجذوب این منطقه است و هیچگاه قصد خروج از آن را ندارد.

 

در واقع چطور می‌توان تصور کرد که بزرگترین قدرت نظامی جهان و عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد می‌تواند از منطقه ای خارج شود که صحنه بحران های زنجیره ای است؟ به ویژه آنکه در این منطقه بزرگترین ذخایر نفت جهان وجود دارد و اسرائیل و عربستان سعودی به عنوان بزرگترین متحدان راهبردی واشنگتن حضور دارند.

ایرنا

بیانیهٔ مشترک حزب‌های کمونیست و کارگری در مورد افزایش تنش‌ها و خطرهای جنگ آمریکا با ایران

به ابتکار رهبری حزب تودۀ ایران بیانیۀ زیر برای اظهار نظر و حمایت در اختیار حزب های کارگری و کمونیستی جهان قرار گرفت. متن بیانیۀ و حزب های امضاء کننده بیانیه در زیر آمده است.

ادامه

اسراییل, امریکا, ایران, بیانیه, جهان, خاورمیانه, خبر, دیدگاه, ضد جنگ, عربستان سعودی

ترامپ: تحریم‌های جدید آمریکا متوجه آیت‌الله خامنه‌ای است

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز دوشنبه ۲۴ ژوئن در برابر دوربین شبکه‌های خبری فرمان تحریم‌های جدید علیه ایران را امضا کرد. به گفته ترامپ این تحریم‌ها متوجه آیت‌الله علی خامنه‌ای رهبر جمهوری اسلامی و دفتر اوست.

ادامه

امریکا, ایران, تحریم, جهان, خاورمیانه, خبر