چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

سخنگوی وزارت خارجه چین با تاکید بر اینکه آمریکا عامل تشدید بحران در اوکراین است توصیه کرد که آمریکایی‌ها به آتش جنگ سوخت نریزند. وانگ ونبین، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت ایالات متحده مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است، چین توصیه می‌کند که به آتش سوخت نریزد، بلکه برای یک راه حل سیاسی کاری ... چین: آمریکا مسئول ایجاد و تشدید بحران اوکراین است

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, تحلیل, جنگ نیابتی, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

کارشناس مسائل روسیه، با اشاره به سفر اخیر «ولادیمیر پوتین» به چین و دیدار او با رئیس‌جمهور این کشور شرق آسیا تصریح کرد: این سفر به‌رغم فشارهای غرب در حوزه امنیتی و اقتصادی، سفر موفقیت‌آمیزی بود. به گزارش ایسنا، «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه در جریان سفر رسمی خود به چین در روز پنجشنبه با «شی ... گام‌های راهبردی روسیه و چین برای مقابله با انحصارگرایی آمریکا

ادامه

آمریکا, اروپا, اقتصادی, امنیتی, جهان, چین, روسیه, سازمان پیمان امنیت جمعی, شانگ‌های, شرق آسیا, غرب, کمونیسم, گزارش, همکاری استراتژیک

واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک،‌ آمریکا اعلام کرد که با توجه به تقویت روابط چین با روسیه، امکان بهبود روابط پکن-واشنگتن وجود ندارد. ایالات متحده روز گذشته -پنج‌شنبه- اعلام کرد که رئیس‌جمهوری چین نمی‌تواند روابط ... واشنگتن: تقویت روابط چین با روسیه، امیدها به بهبود رابطه با آمریکا را زیر سوال می‌برد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحلیل, جنگ سرد, چین, روسیه, شرق آسیا, شرق اروپا, غرب

رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

پرتیراژترین روزنامه فنلاند «هلسینگین سانُمات» روز سه‌شنبه ۱۴ مه با انتشار سرمقاله‌ای اعلام کرد که در مواجهه با موفقیت خودروهای برقی چین، کشورهای غربی باید از این کشور بیاموزند. خودروهای برقی چین از نظر کیفیت شروع به پیشی گرفتن از خودروهای غربی کرده‌اند. محدود کردن چین روند گذار غرب به سوی عاری شدن از سوخت‌های ... رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, چین, شرق, شرق آسیا, غرب, فنلاند, گزارش

بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مسئله «چین واحد» صراحتا عنوان کرد که این اتحادیه، جزیره خودگردان تایوان را به عنوان «کشور» به‌رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت. به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و ... بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

تاکید رهبران چین و کره شمالی بر اتخاذ جبهه‌ای مشترک نسبت به “تغییرات پیچیده بین‌المللی”

رهبران چین و کره شمالی، بر اساس گزارش رسانه‌های رسمی دو کشور، در جریان دیدارشان در شهر پیونگ یانگ بر اهمیت تقویت روابط دو جانبه و تضمین صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای تاکید کرده و خواستار اتخاذ جبهه‌ای مشترک برای مقابله با “تغییرات پیچیده و جدی” در عرصه بین‌المللی شدند.

 

شی جینپینگ رئیس جمهور چین روز پنجشنبه اولین سفر رسمی خود را به کره شمالی انجام داد و در جریان این سفر با کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دیگر مقام‌های ارشد این کشور دیدار کرد. او امروز جمعه این سفر خود را پایان داده و خاک کره شمالی را ترک کرد.

 

خبرگزاری رسمی کره شمالی(KCNA) درباره این سفر نوشت: رهبران دو کشور به تبادل نظر با یکدیگر در حوزه‌های مختلف از جمله درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی مهم و تغییرات جدی و پیچیده در اوضاع بین‌المللی و جهانی پرداختند.

 

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی این دو رهبر توافق کردند، تقویت روابط دو جانبه در راستای تحقق منافع مشترک دو کشور بوده و همچنین در راستای تضمین صلح، ثبات و توسعه منطقه‌ای است.

 

در عین حال این خبرگزاری در گزارش خود تصریح کرد: شی جینپینگ در مذاکراتش با کیم جونگ اون گفت، چین از مسیر راهبردی جدید کره شمالی که اوایل سال جاری میلادی از سوی کیم جونگ اون و به عنوان هشداری در صورت عدم رفع تحریم‌های بین‌المللی علیه حکومت کشورش ارائه شد حمایت کند.

 

همچنین این دو رهبر توافق کردند که ارتباط راهبردی نزدیکی داشته و همکاری را در حوزه‌های گوناگون تعمیق کنند.

 

در عین حال شبکه تلویزیونی رسمی چین موسوم به CCTV نیز گزارش کرد، شی جینپینگ متعهد شده به کره شمالی در زمینه دستیابی به نیازهای امنیتی و توسعه‌ای کمک کرده و در فرآیند خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره نقشی سازنده ایفا کند.

 

شی جینپینگ و کیم جونگ اون همچنین در یک ضیافت نیز حضور پیدا کردند و در ادامه از یک برنامه اجرای ژیمناستیک نیز بازدید کردند.

 

به نوشته خبرگزاری رسمی کره شمالی، کیم جونگ اون به رئیس جمهور چین گفت: سوسیالیسم محور دوستی چین و جمهوری دموکراتیک خلق کره است. ما باید با یکدیگر سوسیالیسم را حفظ کرده و توسعه دهیم.

 

شی جینپینگ بر اساس برنامه خود از بنای سمبل دوستی چین و کره شمالی نیز به نام “برج دوستی” بازدید کرده و بعد از شرکت در ناهاری با کیم جونگ اون به خانه بازگشته است.

 

کره شمالی برنامه وسیعی برای استقبال از رئیس جمهور چین در روز پنجشنبه تدارک دید و ۲۵۰ هزار نفر در خیابان‌های پیونگ یانگ برای دست تکان دادن برای هیأت چینی در مسیر فرودگاه پیونگ یانگ به کاخ “کومسوسان” سازماندهی شدند.

ایسنا

چین تعرفه‌های گمرکی کشورهای رقیب آمریکا را کاهش می‌دهد

رسانه آمریکایی نوشت ؛ همزمان با جنگ تجاری فزاینده پکن و واشنگتن، چین با استفاده از کاهش تعرفه‌های گمرکی برای کشورهای رقیب آمریکا، فرش قرمز پهن می‌کند که این موضوع باعث می‌شود شرکت‌ها و کارمندان آمریکایی وابسته به چین و دیگر کشورها متحمل ضرر های هنگفت شوند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی

هواوی، سرمایه‌داری حراستی و جنگی بزرگ برای بازتقسیم ذخایرعظیم داده‌ها

خبرگزاری‌های جهان مدت‌هاست خبرهای مربوط به شرکت هواوی را در راس اخبار خود گزارش داده‌اند. درگیر شدن دولت دونالد ترامپ با این شرکت فن‌آوری چینی که بیشتر توسط گوشی‌های همراه فوق پیشرفته‌اش شناخته می‌شود، با دستگیری ونژو منگ، نایب رئیس شرکت هواوی در ونکوور کانادا بالا گرفت[۱].

ادامه

امریکا, جهان, چین, شرق اروپا, مقاله

سناتور ارشد آمریکایی: باید روی چین تمرکز کنیم نه ایران!

«تیم کین» سناتور ارشد کنگره آمریکا ضمن هشدار به دونالد ترامپ درباره تکرار اشتباهات پیشین این کشور در مسائل سیاست خارجی تاکید کرد، آمریکا باید به جای تقابل با ایران، روی چین تمرکز کند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, چین, خاورمیانه, خبر, شرق آسیا