سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

روزنامه “جهان کارگر” به‌عنوان ارگان چندین حزب و تشکل کارگری ایالات متحده آمریکا از کارگران این کشور خواست تا از جنبش توقف جنگ بر علیه مردم غزه حمایت کنند. به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از روزنامه «جهان کارگر»، این روزنامه به عنوان ارگان تبلیغاتی شورای احزاب چپ و کارگری آمریکا، روز جهانی کارگر را ... نقشِ تاریخیِ امپریالیسمِ آمریکا در حمایت و تسلیحِ دولتِ صهیونیست و‌خونریزِ اسرائیل

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, امپریالیسم, جهان, حقوق بشر, صهیونیسم, طبقه کارگر, فلسطین, گزارش, همبستگی

سنای آمریکا معامله ترامپ با سعودی ها را به هم زد

سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که به موجب آن قرارداد فروش سلاح که در پرتو شرایط اضطراری منعقد شده است را متوقف می کند.

 

۵۳ سناتور به این طرح رأی مثبت دادند و ۴۵ نفر هم با آن مخالفت کردند، اما از آنجا که اکثریت سنا در اختیار جمهوری خواهان است نشان می‌دهد که این مصوبه به صورت دو حزبی به تصویب رسیده است.

 

گفته می‌شود مجموع قراردادهای فروش تسلیحات که اخیراً امضا شده بالغ بر هشت میلیارد دلار برای سعودی‌ها، اماراتی‌ها و اردنی‌ها سلاح تأمین می‌کند.

 

سناتور «باب منندز» عضو ارشد دموکرات‌ها در کمیته روابط خارجی و یکی از حامیان اصلی این طرح، گفت: این یک پیام روشن برای سعودی‌ها خواهد بود که آنها چک سفید امضا از آمریکا ندارند.

 

منندز اظهار داشت: ماه‌ها و ماه‌ها، این دولت نتوانسته است نشان دهد که چگونه تجهیز سعودی‌ها به سلاح‌های بیشتر باعث بهبود احترام سعودی‌ها به حقوق بشر در یمن یا پیشبرد ارزش‌های خود و منافع امنیت ملی می‌شود.

 

فشار برای قطع حمایت از سعودی‌ها به دنبال قتل «جمال خاشقچی» روزنامه نگار منتقد حاکمان فعلی ریاض افزایش یافت و با انتشار گزارش سازمان ملل در این باره هم بیشتر شد.

 

ترامپ برای فروش این میزان سلاح از شرایط اضطراری قانون کنترل صادرات سلاح استفاده کرد اما قانون گذاران به موجب این قانون حق دارند تا در مدت ۳۰ روز نسبت به توقف فروش آن اقدام کنند.

 

ترامپ تا کنون مانع قطعی شدن مصوبات کنگره در قبال سعودی شده و آن را وتو می‌کند اما به نظر می‌رسد مصوبه امروز سنا و تصویب آن در مجلس نمایندگان، سدی در برابر وتوی ترامپ محسوب شود.

 

تحت قانون مذکور، قانونگذاران می‌توانند فروش اسلحه را تنها با یک اکثریت ساده بجای ۶۰ رأی که معمولاً برای تصویب قانون در مجلس سنا مورد نیاز است، ممنوع کنند.

ایرنا

المیادین: شورای امنیت ملی آمریکا درباره ایران دچار دودستگی است

شبکه تلویزیونی المیادین لبنان روز جمعه گزارش داد: نشست شورای امنیت ملی آمریکا شاهد شکاف عمیق در خصوص چگونگی برخورد با ایران است.

ادامه

امارات, امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عربستان سعودی

سندرز به ترامپ درباره ماجراجویی علیه ایران هشدار داد

«برنی سندرز» سناتور ایالت ورمونت خواستار «حل بحران با ایران از طریق دیپلماتیک» شده و در عین حال گفت که آمریکا باید ایران و عربستان را به سر میز مذاکره بیاورد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, عراق, عربستان سعودی

چین تعرفه‌های گمرکی کشورهای رقیب آمریکا را کاهش می‌دهد

رسانه آمریکایی نوشت ؛ همزمان با جنگ تجاری فزاینده پکن و واشنگتن، چین با استفاده از کاهش تعرفه‌های گمرکی برای کشورهای رقیب آمریکا، فرش قرمز پهن می‌کند که این موضوع باعث می‌شود شرکت‌ها و کارمندان آمریکایی وابسته به چین و دیگر کشورها متحمل ضرر های هنگفت شوند.

ادامه

اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی