رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

انتقاد نویسنده آمریکایی از سیاست‌های ترامپ در ونزوئلا و کوبا

وکیل و نویسنده امریکایی ضمن انتقاد از سیاست های واشنگتن در قبال ونزوئلا و کوبا هشدار داد که تحریم های کاخ سفید بر اقتصاد و زندگی مردم این دو کشور آمریکای لاتین تاثیر می گذارد.

 

به گزارش خبرگزاری پرنسالاتینا، “دان کووالیک” وکیل امریکایی و نویسنده کتاب “طرح سرنگونی ونزوئلا” خاطر نشان کرد که آمریکا در حال تکرار همان سیاست‌های قبلی خود علیه کشورهای ونزوئلا، کوبا و نیکاراگوئه است.

 

وی افزود: دولت آمریکا به دنبال بی اعتبار نشان دادن دستاوردهای اجتماعی حاصل شده توسط دولت های چپ گرای آمریکای لاتین و تنبیه این کشورها با تحریم های گسترده است.

 

این نویسنده امریکایی ضمن هشدار نسبت به تحریم های جدید آمریکا علیه ونزوئلا تصریح کرد: دولت واشنگتن می گوید که کوبا به ونزوئلا نیرو می فرستد اما در حقیقت دولت هاوانا برای حمایت و تداوم پروژه های اجتماعی به ونزوئلا پزشک و معلم اعزام می کند.

 

دان کووالیک افزود: آمریکا در واقع تمایلی به آزادی و دمکراسی ندارد و نمونه هایش را در سال های اخیر در جهان دیده ایم که چه اتفاقاتی برای کشورهایی همچون عراق و لیبی افتاد که آمریکا پیش تر اعلام کرده بود به دنبال نجات آنهاست.

 

از سوی دیگر “آن فائوست” یک فعال آمریکایی ضمن رد سیاست‌های آمریکا علیه ونزوئلا و کوبا اعلام کرد که واشنگتن مدت‌هاست به دنبال از بین بردن انقلاب های کوبا و نزوئلا بوده و در این مسیر به قوانین مربوط به عدم مداخله در امور دیگر کشورها توجهی نکرده است.

ایرنا

سناتور گراهام؛ برای ترساندن کره شمالی و ایران به ونزوئلا حمله کنید

سناتور «لیندسی گراهام» از دولت آمریکا خواست تا برای وادار کردن کره شمالی و ایران به قبول خواسته‌های واشنگتن، به ونزوئلا حمله کند.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, ایران, جهان, خبر, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

مقاومت آمریکای لاتین در برابر فشار آمریکا برای تحریم شرکت هوآوی

کشورهای آمریکای لاتین در برابر فشارهای آمریکا برای تحریم “هوآوی” مقاومت می کنند و علاقه ای به پیوستن به کمپین واشنگتن علیه این شرکت چینی ندارند.

ادامه

ارژانتین, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, برزیل, جهان, چین, خبر, شیلی, مکزیک

اعتراف پمپئو به آشفتگی در جبهه مخالفان دولت ونزوئلا

روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی اعتراف های وزیر امور خارجه آمریکا به آشفتگی و چنددستگی در میان مخالفان دولت ونزوئلا را افشا کرد.

ادامه

اسراییل, امریکا, امریکای شمالی, امریکای لاتین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین, گزارش, ونزوئلا