رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

پرتیراژترین روزنامه فنلاند «هلسینگین سانُمات» روز سه‌شنبه ۱۴ مه با انتشار سرمقاله‌ای اعلام کرد که در مواجهه با موفقیت خودروهای برقی چین، کشورهای غربی باید از این کشور بیاموزند. خودروهای برقی چین از نظر کیفیت شروع به پیشی گرفتن از خودروهای غربی کرده‌اند. محدود کردن چین روند گذار غرب به سوی عاری شدن از سوخت‌های ... رسانه فنلاندی: غرب باید توسعه خودروهای برقی را از چین بیاموزد

ادامه

آمریکا, اروپا, جهان, چین, شرق, شرق آسیا, غرب, فنلاند, گزارش

بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اشاره به مسئله «چین واحد» صراحتا عنوان کرد که این اتحادیه، جزیره خودگردان تایوان را به عنوان «کشور» به‌رسمیت نمی‌شناسد و نخواهد شناخت. به گزارش ایسنا، همزمان با اینکه دولت ایالات متحده روابط غیررسمی با تایوان دارد و به این جزیره تسلیحاتی را ارسال می‌کند، تنش‌ها میان آمریکا و ... بورل: اتحادیه اروپا، تایوان را به‌رسمیت نمی‌شناسد

ادامه

آمریکا, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, تایوان, تحلیل, جنگ سرد, جهان, چین, شرق آسیا

گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

دستیار رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه و شی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین در جریان گفت‌وگوهای رو در رو، موضوع اوکراین را با جزئیات بسیار مورد بحث قرار دادند. به گزارش ایسنا، یوری اوشاکوف، معاون پوتین به خبرنگار روسیا ۱ گفت: «با جزئیات زیاد، این جلسه در یک فرمت رو در رو بود.» ... گفت‌وگوی رو در روی پوتین و شی درباره جنگ اوکراین

ادامه

اقتصادی, اوکراین, جهان, چین, روسیه, شرق آسیا, گزارش, همکاری استراتژیک

کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

کره‌شمالی امروز (جمعه) برگزاری رزمایش مشترک کره‌جنوبی و آمریکا را محکوم کرد و هشدار داد که در صورت اجرای این رزمایش ممکن است با عواقب فاجعه‌بار روبرو شوند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری مرکزی کره‌شمالی (KCNA)، دولت کره‌شمالی امروز (جمعه ۲۸ اردیبهشت) رزمایش نظامی مشترک سئول و واشنگتن را که برگزاری آن برای ماه اوت ... کره شمالی نسبت به عواقب فاجعه‌بار رزمایش کره‌جنوبی و آمریکا هشدار داد/ کره شمالی موشک‌های کوتاه‌برد شلیک کرد

ادامه

آمریکا, تشنج‌ زایی, جهان, خبر, شبه جزیره کره, شرق آسیا, کره جنوبی, کره شمالی

تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

وزارت امور خارجه چین تاکید کرد که پکن در قبال صادرات محصولات نظامی، از جمله صادرات پهپادهای غیرنظامی، جایگاهی مسئول دارد. در این میان ایالات متحده به اوکراین کمک نظامی می‌کند، اما از همکاری عادی میان روسیه و چین انتقاد می‌کند و این ریاکاری است. به گزارش ایسنا، «وانگ ونبین» سخنگوی وزارت خارجه چین در ... تاکید چین بر «موضع مسئولانه» در قبال صادرات تجهیزات نظامی

ادامه

آمریکا, اوکراین, جنگ سرد, جنگ نیابتی, چین, روسیه, سازمان تجارت جهانی, شرق آسیا, شرق اروپا, صلح

تمایل گسترده مردم چین به استفاده از تولیدات داخلی به جای اپل

به دنبال تنش اقتصادی آمریکا و چین، شرکت آمریکایی اپل به صورت گسترده نگران بازار خود در چین است چرا که به دلیل مسائل ملی‌گرایانه، شهروندان چین بیش از این خواهان استفاده از محصولات آمریکایی نیستند.

 

به گزارش سی‌ان‌بی‌سی، روزنامه «چاینا مورنینگ» در یادداشتی نوشته است که بسیاری از مردم چین پس از جنگ اقتصادی آمریکا و چین به استفاده از محصولات دیگر به جای اپل ترغیب شده‌اند. همینطور هشتگ‌هایی همچون «از هوآوی حمایت کنید» و« برند چینی بخرید» در میان رسانه‌های اجتماعی در حال دست به دست شدن است.

 

این اتفاق در حالی رخ می‌‌دهد که برند اپل یکی از برندهای متداول در چین قربانی جنگ اقتصادی بین آمریکا و چین شده است و همینطور شاخص سهام اپل در بازارهای چین به شدت کاهش یافته است.

 

این روزنامه در ادامه نوشت: «هوآوی روز به روز در حال تبدیل شدن به یک قهرمان در برابر زورگویی‌های آمریکا است و اخیرا از محبویت بیشتری برخوردار شده است. مردم چین ترجیح می‌دهند از تولیدات ملی به جای محصولات خارجی استفاده کنند.»

 

ملی‌گرایی و استفاده از شعارهای ملی‌گرایانه در میان رسانه‌های چینی پس از تحریم شرکت هوآوی تکنولوژی توسط ترامپ در میان مردم و رسانه‌های این کشور بیشتر شده است.

 

این رسانه چینی در محکومیت اقدام گوگل نسبت به قطع همکاری با هوآوی نوشته است: «این حرکت گوگل بی‌ارزش است و می‌دانیم که به زودی نسبت به اقدام خود پشیمان خواهد شد.»

 

ای فون در میان این جنگ اقتصادی ضرر زیادی به خود خواهد دید در صورتی که این شرکت قصد داشت که در سه ماهه دوم سال ۱۷ درصد فروش بیشتر داشته باشد. اپل هر ساله در چین میلیاردها دلار از فروش محصولات خود کسب درآمد دارد.

 

جنگ اقتصادی در میان سرمایه گذاران وال استریت این ترس را به وجود آورده است که کاهش سهام این شرکت در چین تداوم یابد. همینطور «کردیت سوئیس»اعلام کرده است که سهام اپل به مقدار ۱۵ سنت در هر سهم کاهش یافته است.

ایلنا

صادرات چین به‌رغم افزایش تعرفه‌های گمرکی امریکا افزایش یافت

تحلیل‌گران تجاری می‌گویند صادرات چین به رغم افزایش تعرفه‌های آمریکا علیه چین در ماه گذشته میلادی به طور غیر مننظره‌ای افزایش یافته است این درحالی است که واردات این کشور در سه سال گذشته به دلیل افت تقاضا کاهش یافته است.

ادامه

اقتصادی, امریکا, جهان, چین, خبر

جیمی کارتر: آمریکا منابع مالی خود را برای جنگ هزینه کرده است و چین برای توسعه

رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا گفت که ایالات متحده در سال‌های گذشته تریلیون‌ها دلار خرج جنگ کرده است و چین در این سال‌ها سرمایه خود را صرف پروژه‌هایی چون قطار پرسرعت کرده و در جهت منافع مردمش پیش رفته است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا