توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

توکیو به شدت به اظهارات مقامات آمریکایی در مجلی سنا در توجیه استفاده از بمب اتم در هیروشیما و ناکازاکی که جان انسان‌های بی‌گناه بسیاری را گرفت انتقاد و به آن اعتراض کرد. به گزارش روز شنبه ایرنا از شبکه ان‌اچ‌کی، کامیکاوا یوکو وزیر خارجه ژاپن در رابطه با اظهارات مطرح شده در جلسه سنای ... توجیه استفاده از بمب اتم توسط آمریکا، اعتراض توکیو را برانگیخت

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, خاورمیانه, ژاپن, شرق آسیا, فلسطین, گزارش

استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

شی جین پینگ، در ۲۵امین سالگرد بمباران سفارت چین در صربستان در بلگراد، پایتخت، با استقبال گرم و ویژه مقام‌های رسمی و جمعیتی از شهروندان صرب، دومین مرحله از سفر اروپایی خود را ادامه داد. به گزارش یورو نیور؛ سفر رهبر چین به صربستان مصادف بود با بیست و پنجمین سالگرد بمباران «اشتباهی» سفارت این ... استقبال گرم و ویژه از رهبر چین در صربستان + فیلم

ادامه

آلمان, اروپا, جنوب شرق اروپا, چین, سوئیس, شرق آسیا, صربستان, فرانسه, فیلم, گزارش, مجارستان

امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

«شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در کاخ الیزه با «امانوئل ماکرون» همتای فرانسوی خود دیدار و گفتگو کرد. به گزارش رادیو بین‌المللی چین؛ «شی جین پینگ» رئیس جمهوری خلق چین بعد از ظهر دوشنبه ششم مه (۱۷ اردیبهشت) به وقت محلی در ... امضا نزدیک به ۲۰سند همکاری دوجانبه در دیدار شی جین‌پینگ با ماکرون

ادامه

استقلال, جهان, چین, خاورمیانه, سازمان ملل, صلح, فرانسه, گزارش

در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

داده‌های اخیر دولت ژاپن در مورد میلیون‌ها خانه خالی از یکی دیگر از تبعات رشد جمعیت منفی در این کشور آسیایی پرده برداشت. به گزارش روز دوشنبه ایرنا، ژاپن در حال حاضر یکی از پیرترین کشورهای جهان است. میانگین سنی این کشور نزدیک به ۴۹ سال است درحالیکه سال‌هاست دولت ژاپن تلاش می‌کند تا با ... در سال ۲۰۲۳ نرخ مرگ و میر در ژاپن بیش از دو برابر تولد بوده است

ادامه

جهان, حقوق بشر, ژاپن, شرق آسیا, گزارش

گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

توافق تجارت آزاد که اکوادور به عنوان چهارمین کشور آمریکای لاتین با چین، این غول آسیایی امضا کرده است، از دیروز (چهارشنبه یکم مه ۲۰۲۴) لازم‌الاجرا شد و مقام‌های دو کشور، این «نقطه عطف تاریخی» را با برگزاری مراسمی در کیتو، پایتخت اکوادور گرامی داشتند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از خبرگزاری افه، اکوادور ... گسترش حضور پکن در آمریکای لاتین / توافق تجارت آزاد اکوادور- چین لازم‌الاجرا شد

ادامه

آلمان, آمریکای لاتین, اقتصادی, اکوادور, پرو, چین, شرق آسیا, شیلی, کاستاریکا, گزارش

چین برای مقابله با آمریکا سیستم حفاظت از تجهیزات فن آوری راه اندازی کرد

در پی تشدید جنگ تجاری آمریکا و تحریم شرکت هوآوی، دولت پکن در راستای حفظ منافع ملی سیستم حفاظت از تجهیزات فن آوری راه اندازی کرد.

 

به گزارش روز یکشنبه خبرگزاری شینهوا، کمیسیون توسعه ملی و اصلاحات چین به‌ منظور جلوگیری و رفع خطرات امنیت ملی متعهد به راه اندازی یک سیستم حفاظتی شد.

 

خبرگزاری چین بدون اشاره به جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن نوشت، در آینده نه چندان دور جزئیات این طرح منتشر خواهد شد.

 

در همین زمینه «هو شی جینگ» سردبیر روزنامه گلوبال تایمز در پیامی توییتری نوشت: تا آنجایی که من می‌دانم، پکن در حال ساخت یک مکانیسم مدیریتی برای محافظت از فن آوری های کلیدی چین است.

 

شی جینگ در ادامه افزود، راه اندازی این سیستم اقدامی برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در مورد تجهیزات مخابراتی چین است.

 

به دنبال توقف مذاکرات میان آمریکا و چین؛ جنگ تجاری میان دو کشور مجدداً در ماه گذشته از سر گرفته شد و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اقدامی تعرفه واردات ۲۰۰ میلیارد دلار از کالاهای چینی را افزایش داد و پکن نیز در اقدامی متقابل تعرفه ۶۰ میلیارد دلار از کالاهای آمریکا را افزایش داد.

 

دولت آمریکا علاوه بر افزایش تعرفه کالاهای وارداتی، هوآوی بزرگترین شرکت تجهیزاتی چین را در لیست شرکت‌های ممنوعه قرار داد و از دیگر شرکت‌های بزرگ جهان خواست تا از همکاری خود با این شرکت چینی را متوقف کنند.

 

شرکت هوآوی، غول تکنولوژی‌ های مخابراتی چین از تصویب طرح «مجوز دفاع ملی ۲۰۱۹» در کنگره آمریکا که باعث محرومیت این شرکت از حقوق عمومی خود شده است، به یکی از دادگاه‌های واشنگتن شکایت کرد.

 

«سونگ لیوپینگ» مدیر بخش حقوقی شرکت هوآوی با صدور بیانیه‌ای در باره این موضوع، طرح قانونی مجوز دفاع ملی را ناقض قانون اساسی خوانده و خواستار لغو آن شده است.

 

از نظر هوآوی طرح یاد شده مصداق محروم کردن این شرکت از حقوق عمومی و مانعی در مسیر فعالیت‌های آن است.

 

پیش‌تر شرکت گوگل نیز اعلام کرده بود آن دسته از همکاری‌ها با شرکت فناوری هوآوی چین را که مستلزم انتقال سخت افزار، نرم افزار یا سرویس‌های فنی باشد؛ متوقف کرده است.

ایرنا

هشدار امنیتی گوگل به آمریکا: تحریم‌ها، هواوی را خودکفا می‌کند

شرکت گوگل به واشنگتن هشدار داد تحریمها در بلندمدت موجب خودکفایی شرکت چینی هواوی و تضعیف سلطه شرکتهای آمریکایی می‌شود.

ادامه

استرالیا, اقتصادی, امریکا, امریکای شمالی, تحریم, جهان, چین, خبر, ژاپن, شرق آسیا, نیوزلند