پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

روزنامه «ال پائیس» اسپانیا با اشاره به اینکه برای یافتن جنبش‌های اعتراضی دانشجویان آمریکایی، مشابه آنچه اکنون در این کشور شاهد هستیم، «باید به حدود ۴۰ سال قبل برگردیم» تصریح کرد: فشار دانشجویان آمریکایی، «جو بایدن» را در دوراهی حمایت از اسرائیل یا جلب رضایت بخشی از رای‌دهندگانش قرار داده است. به گزارش روز پنج‌شنبه ... پردیس‌های آمریکا علیه جنگ غزه

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکا, آمریکای شمالی, اسپانیا, اسراییل, انگلیس, حقوق بشر, غرب, فرانسه, فلسطین, مقاله, ویتنام

سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ که گفته می‌شود حامل مواد شیمیایی احتمالا خطرناکی بوده است، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در آمریکا سقوط کرد. به گزارش ایسنا، یک هواپیمای جنگنده اف-۱۶ (F-۱۶) نیروی هوایی آمریکا که ظاهرا نوعی زباله شیمیایی را با خود حمل می‌کرد، در نزدیکی یک پایگاه هوایی در ایالت نیومکزیکو سقوط کرد. رسانه‌های ... سقوط اف-۱۶ حامل مواد شیمیایی در آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, خبر, کره جنوبی, مکزیک

وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

گروهی از وکلای دولت آمریکا با توجه به گزارش‌ها درباره جنایات جنگی اسرائیل در غزه که آن را ناقض قوانین بین‌المللی و قوانین آمریکا تلقی کرده‌اند، خواستار متوقف شدن عرضه تسلیحات آمریکا به اسرائیل شدند. به گزارش ایسنا، گروهی از وکلای داخل و خارج از کشور، از جمله، حداقل ۲۰ نفر از آن‌ها که در ... وکلای دولت آمریکا از بایدن خواستند کمک نظامی به تل‌آویو را متوقف کند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اروپا, اسراییل, جنایات جنگی, جهان, حقوق بشر, خبر, فلسطین

واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

طی روزهای اخیر نیروهای اوکراینی مجبور به عقب‌نشینی از سه روستا در منطقه دونتسک شدند؛ اتفاقی که نه تنها نقاط آسیب‌پذیر اوکراین را عمیق‌تر کرده است، بلکه مسئله کمبود نیروهای این کشور را مجددا برجسته می‌کند. به گزارش ایسنا، پس از کمک‌های ایالات متحده به اوکراین به ارزش بیش از ۶۰ میلیارد دلار که پیشتر ... واشنگتن‌پست: اوکراین دیگر نیرویی ندارد که آمریکا بخواهد کمک کند

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اروپای مرکزی, اسلواکی, اوکراین, جنگ نیابتی, روسیه, رومانی, شرق اروپا, غرب, غرب اروپا, گزارش, لهستان, مجارستان, مولداوی

تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

پایگاه خبری آکسیوس گزارش داد که اعضای کنگره آمریکا هشدار دادند که صدور حکم بازداشت ضد مقامات اسرائیلی با واکنش آمریکا مواجه خواهد شد. به گزارش خبرگزاری مهر، در بحبوحه افزایش ابهامات درباره دادگاه لاهه که می‌تواند حکم بازداشت بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل و همچنین سایر مقامات این رژیم را به اتهام نقض قوانین ... تهدید دادگاه لاهه از سوی کنگره آمریکا درآستانه صدورحکم ضداسرائیلی

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اسراییل, جهان, حقوق بشر, خبر, دیوان داوری لاهه, فلسطین, هلند

ترامپ رای کنگره برای لغو وضعیت فوق‌العاده را وتو کرد

رئیس جمهور آمریکا نخستین وتوی خود را صادر کرده و رای کنگره برای لغو وضعیت فوق‌العاده اعلام شده از سوی وی درخصوص تامین بودجه ساخت دیوار مرزی با مکزیک را رد کرد.

 

به گزارش روزنامه نیویورک تایمز، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا به خبرنگاران در دفتر ریاست جمهوری گفت: امروز من این قطعنامه را وتو می‌کنم. کنگره این آزادی و اختیار را دارد که این قطعنامه را تصویب کند و من این وظیفه را دارم که آن را رد کنم.

 

ترامپ این قطعنامه را “خطرناک”، “بی‌ملاحظه” و “رای علیه واقعیت” خواند.

 

در مراسم وتو، مایک پنس، معاون رئیس جمهور، ویلیلم بار، دادستان کل و کریستین نیلسن، وزیر امنیت داخلی در کنار ترامپ حضور داشتند. ویلیام بار گفت: دستور رئیس جمهور برای وضعیت فوق‌العاده کاملا قانونی بوده و بر مبنای قانون صادر شده بود.

 

این وتو باعث می‌شود که این قطعنامه مجددا به کنگره بازگردد که بدون شک رای کافی برای لغو و ابطال را به دست نخواهد آورد. این بدان معناست که دستور ترامپ برای حالت فوق‌العاده سر جای خود باقی می‌ماند.

 

در همین حال دموکرات‌ها فورا این اقدام ترامپ را محکوم کردند.

 

سناتور چاک شومر، رهبر دموکرات‌ها در بیانیه‌ای گفت: جای تعجب ندارد که رئیس جمهور به اجرای قانون و قانون اساسی ما بی‌توجهی کند. هیچ وضعیت فوق‌العاده‌ای وجود ندارد. کنگره درخواست بودجه دیوار مرزی ترامپ را بارها رد کرده است. مکزیک هزینه ساخت این دیوار را پرداخت نمی‌کند و یک اکثریت دو حزبی در مجالس مختلف به پایان این وضعیت فوق‌العاده ساختگی رای داده‌اند.

 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نیز افزود: مجلس نمایندگان و سنا با اکثریت آرا با تصاحب قدرت غیرقانونی رئیس جمهور مخالفت کرده اند اما رئیس جمهور همچنان ادامه دادن به نادیده گرفتن قانون اساسی، کنگره و خواست مردم آمریکا را انتخاب کرده است.

 

سنای آمریکا هم پس از مجلس نمایندگان به پیشنهاد لغو وضعیت فوق‌العاده‌ای که از سوی رئیس جمهوری این کشور اعلام شده بود، رای داد.

 

پس از آنکه کنگره آمریکا با ارائه پول مورد نیاز برای ساخت دیوار مرزی به ترامپ مخالفت کرد، وی با اعلام وضعیت فوق‌العاده در مرز با مکزیک به دنبال راهی جایگزین برای دریافت چندین میلیارد دلار با هدف ساخت دیوار مرزی با مکزیک بود.

 

براساس اعلام وضعیت فوق‌العاده که ترامپ در ۱۵ فوریه امضا کرد، وی احتمالاً پول مورد نیازش برای ساخت دیوار مرزی را از سایر برنامه‌های فدرال به دست می‌آورد.

ایسنا