چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

پکن در واکنش به افزایش تعرفه‌های آمریکا بر برخی از کالاهای چینی از جمله خودروهای برقی که مدتی است در روابط تجاری دومین اقتصاد بزرگ دنیا با غرب چالش به وجود آورده، اعلام کرد که گویا برخی در واشنگتن عقل خود را از دست داده‌اند. به گزارش ایرنا از خبرگزاری رویترز، وانگ یی وزیر خارجه ... چین: گویا برخی در آمریکا عقل خود را از دست داده‌اند

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تحلیل, جهان, چین, شرق آسیا, غرب

آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

اولاف شولتس صدراعظم آلمان با اعمال و تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد. به گزارش ایرنا به نقل از آناتولی، شولتس سه‌شنبه درباره تصمیم آمریکا برای تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین اظهار کرد: در حال حاضر، ۵۰ درصد از خودروهای برقی وارداتی چین شامل برندهای غربی است که ... آلمان با تعیین تعرفه بر واردات خودروهای برقی از چین مخالفت کرد

ادامه

آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, اتحادیه اروپا, اروپا, اقتصادی, چین, خبر, شرق آسیا

رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

چند منبع آگاه از برگزاری یک رزمایش مشترک میان آمریکا و تایوان (چین تایپه) در اقیانوس آرام در ماه گذشته میلادی خبر دادند که بنابر اعلام این منابع به صورت رسمی اعلام نشده است. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری رویترز، چهار منبع آگاه اعلام کردند که نیروی دریایی آمریکا و تایوان رزمایش‌های مشترکی ... رزمایش مخفیانه آمریکا و تایوان در اقیانوس آرام

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تایوان, تشنج‌ زایی, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

دولت بایدن تعرفه واردات کالا از چین را به شدت افزایش داد

کاخ سفید در بیانیه‌ای از افزایش شدید وضع تعرفه واردات بر بسیاری از کالاهای چینی با هدف مقابله با آنچه خطرات غیرقابل قبول برای امنیت اقتصادی آمریکا مدعی شده است، خبر داد. به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از روزنامه دیلی‌میل، جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا امروز سه‌شنبه از افزایش شدید تعرفه‌ها بر کالاهای وارداتی از چین ... دولت بایدن تعرفه واردات کالا از چین را به شدت افزایش داد

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, اقتصادی, تنش‌زایی, جهان, چین, خبر, شرق آسیا

کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

دانشمندان چینی راهی برای تولید انبوه تراشه‌های نوری یافته‌اند تا محدودیت‌های آمریکا برای جلوگیری از دسترسی پکن به فناوری نوین تراشه‌ها را دور بزند. به گزارش دوشنبه ایرنا از نشریه صبح جنوب چین، محققان چینی تکنیکی را ابداع کردند که از یک ماده کم‌هزینه به نام «لیتیوم تانتالات» که در حال حاضر برای ساخت قطعات ... کشف تازه چینی‌ها برای دور زدن تحریم تراشه‌ای آمریکا

ادامه

آمریکا, آمریکای شمالی, تحریم, جنگ سرد, جهان, چین, خبر, سوئیس, شرق آسیا

موسسه‌پیو: آلمانی‌ها و فرانسوی‌ها آمریکا را تهدید اصلی برای کشور خود می‌دانند

بنابر اطلاعات یک موسسه نظرسنجی آمریکایی، شمار قابل توجهی از مردم آلمان و فرانسه آمریکا را تهدید بزرگی برای کشور خود می دانند.

 

موسسه نظرسنجی آمریکایی «پیو» با مطرح کردن سوالی از مردم شماری از کشور جهان به جمع بندی درباره دیدگاه آنها درباره تهدید‌ اصلی که متوجه کشور آنهاست دست یافته است.

 

در این نظرسنجی از مردم پرسیده شده: «آیا شما تصور می‌کنید که … تهدیدی اصلی برای کشور شماست؟ در جای خالی این عبارات «قدرت و نفوذ آمریکا»، «قدرت و نفوذ روسیه» و « قدرت و نفوذ چین» پیشنهاد شده است.

 

به عنوان مثال، ۶۶ درصد از مردم ژاپن، آمریکا را به عنوان تهدید می‌دانند. در ژاپن این رقم درباره روسیه به ۴۹ درصد و درباره چین به ۶۹ درصد می‌رسد. این آمار درمورد آلمان هم ناخرسندی زیادی را در ارتباط با آمریکا را نشان می‌دهد به طوری که ۴۹ درصد از آلمانی‌ها قدرت و نفوذ آمریکا را تهدیدی برای کشور خود می‌دانند. این رقم درباره روسیه و چین به ترتیب ۳۰ و ۳۳ درصد است.

 

در فرانسه هم دیدگاه مشابهی درباره آمریکا حکمفرماست به طوری که ۴۹ درصد قدرت و نفوذ واشنگتن را تهدیدی برای کشورخود می‌دانند و درباره روسیه و چین هم این آمار ۴۰ درصد است.

 

در آرژانتین، برزیل، مکزیک و تونس هم نگرانی از قدرت و نفوذ آمریکا بالاست. بیش از نیمی از مردم این کشورها معتقدند که آمریکا تهدید اصلی برای کشورشان است.

 

این آمار در گزارش سال جاری کنفرانس امنیتی مونیخ آمده است.پنجاه ‌و پنجمین کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز ۱۵ تا ۱۷ فوریه (۲۶ تا ۲۷ بهمن‌ماه) در هتل «بایریشرهوف» تحت تدابیر امنیتی برگزار می‌شود و همچون سال‌های گذشته مقاماتی از سراسر جهان در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. چهار هزار و ۴۰۰ نیروی پلیس تامین امنیت کنفرانس امسال را بر عهده دارند که ۴۰۰ نفر از سال گذشته بیشتر است. بررسی مسایل امنیتی و چالش‌های سیاسی در دستور کار کنفرانس مونیخ قرار دارد.

فارس

کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا: هیچ مدرکی دال بر تبانی ترامپ با روسیه یافت نشده است

شبکه خبری ان بی سی در گزارشی اعلام کرد کمیته اطلاعاتی سنای آمریکا هیچ مدرک مستقیمی دال بر تبانی میان کمپین ترامپ و روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا پیدا نکرده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, روسیه

سناتور دموکرات: دونالد ترامپ نشانه یک نظام است که به طور جدی دچار مشکل شده

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، الیزابت وارن، سناتور دموکرات آمریکایی در جریان یک سخنرانی در نخستین روز از کمپین انتخاباتی خود در ایالت آیووا، اظهار کرد: زمانی که ما به سال ۲۰۲۰ می‌رسیم، ممکن است دونالد ترامپ دیگر رئیس‌جمهور نباشد.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر

انتقاد نماینده ایالت «هاوایی» از جنگ‌‌های بی‌‌معنا و پرهزینه‌ی امریکا برای تغییر حکومت‌ها

«تولسی گابارد» (Tulsi Gabbard) عضو دموکرات ایالت «هاوایی» در مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «ام‌اس‌ان‌بی‌سی» اعلام کرد: «اسد»، دشمن آمریکا نیست؛ زیرا سوریه تهدیدی مستقیم علیه آمریکا به شمار نمی‌رود.

ادامه

افغانستان, امریکا, امریکای شمالی, جهان, خبر, سوریه

رئیس کمیته خدمات مسلح سنا در”تولسا ورلد” ؛ آمریکا برتری نظامیش را از دست داده

جیمز اینهوف، رئیس کمیته خدمات مسلح سنای آمریکا در سرمقاله‌ای در روزنامه تولسا ورلد نوشت: آمریکا هم در تسلیحات متعارف و هم در فناوری‌های پیشرفته شامل هوش مصنوعی، تسلیحات فراصوت و حتی انرژی مستقیم (تفنگ لیزری و پرتو ذرات) برتری خود را از دست داده است.

ادامه

امریکا, امریکای شمالی, جهان, چین, روسیه, مسابقه تسلیحاتی, مقاله