رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

رئیس‌جمهور شیلی جنگ جاری اسرائیل در نوار غزه را «وحشیانه» توصیف کرد. به گزارش ایسنا، «گابریل بوریچ» رئیس‌جمهور شیلی در شبکه‌های اجتماعی عکسی از «صابرین» دختر فلسطینی را پس از دست‌ دادن مادر، پدر و خواهر ۴ ساله‌اش در بمباران اسرائیل منتشر کرد. به نقل از آناتولی، بوریچ گفت: «هرگز نباید وحشیگری را که توسط ... رئیس‌جمهور شیلی جنگ علیه غزه را وحشیانه خواند

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, تحلیل, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, شیلی, فلسطین

«باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

جمهوری باربادوس کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه فلسطین الیوم، جمهوری باربادوس (در حاشیه دریای کارائیب) کشور مستقل فلسطین در مرزهای سال ۱۹۶۷ را به رسمیت شناخت. وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که از اقدام ... «باربادوس» کشور مستقل فلسطین را به رسمیت شناخت

ادامه

آمریکا, آمریکای لاتین, باربادوس, جهان, خبر, سازمان ملل, فلسطین

عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

روسای جمهوری کلمبیا و برزیل در بیانیه‌ای مشترک از عزم بوگوتا برای پیوستن به ائتلاف اقتصادهای نوظهور جهان معروف به گروه «بریکس» در کوتاه‌ترین زمان ممکن و حمایت برزیل از این روند خبر دادند. به گزارش روز پنج شنبه ایرنا از تارنمای اسپوتنیک موندو، سران دو کشور به دنبال برگزاری نشستی دو جانبه در بوگوتا ... عزم کلمبیا برای پیوستن به «بریکس» با حمایت برزیل

ادامه

آفریقای جنوبی, آمریکای لاتین, اتیوپی, اقتصادی, امارات, ایران, برزیل, بریکس, بولیوی, جهان, چین, خبر, روسیه, سازمان ملل, عربستان سعودی, کلمبیا, کوبا, مصر, نسل‌کشی, هندوستان, ونزوئلا

ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

اتحاد بولیواری برای مردم آمریکای ما (آلبا -ALBA) با ابراز نگرانی عمیق نسبت به تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه، وضعیت کنونی را ناشی از سکوت شورای امنیت سازمان ملل پس از حمله غیرقانونی اسرائیل به کنسولگری ایران در دمشق دانست. به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا، اتحادیه آلبا با انتشار بیانیه‌ای در وب‌گاه رسمی خود، بار دیگر ... ابراز نگرانی عمیق اتحادیه آلبا از تشدید خشونت‌ها در خاورمیانه

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, ایران, تجاوز نظامی, حقوق بشر, سازمان ملل, سوریه, صلح, عربستان سعودی, فلسطین, گزارش, نسل‌کشی

کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

وزیر امور خارجه کوبا تاکید کرد تا وقتی اسرائیل به جنایات خود در منطقه ادامه می‌دهد، اما از پاسخ معاف است، صلح جهانی در خطر قرار دارد. وزارت امور خارجه کوبا تاکید کرد که توقف تشدید خشونت در خاورمیانه لزوما مستلزم آتش‌بس فوری و دائمی در نوار غزه و پایان دادن به نسل‌کشی است که ... کوبا خواستار آتش‌بس در غزه و بازگشت آرامش به خاورمیانه شد

ادامه

آمریکای لاتین, اسراییل, بیانیه, تحلیل, جهان, خاورمیانه, سوریه, صلح, فلسطین, کوبا

مورالس: به امپریالیسم اجازه دخالت در آمریکای لاتین نمی‌دهیم

رئیس جمهوری بولیوی در واکنش به حوادث ونزوئلا، جنگ را خواست امپراتوری ها دانست و گفت: مردم متحد ما اجازه دخالت در آمریکای جنوبی را نمی دهند.

 

اوو مورالس روز یکشنبه در یادداشت توئیتری خود این مطلب را نوشت و افزود: با خروج آمریکا از پیمان منع گسترش موشک های هسته ای میان برد با روسیه می‌تواند صلح و امنیت بین‌المللی را تضعیف و مسابقه تسلیحاتی را بار دیگر آغاز کند.

 

وی ادامه داد: امپراتوری ها به دنبال جنگ هستند. پیش از این در خاورمیانه دخالت داشتند و اکنون آمریکای جنوبی هدف قرار گرفته است.

 

رئیس جمهوری بولیوی تاکید کرد: مردم متحد ما این اجازه را نخواهند داد.

 

اظهارات رئیس جمهوری کشور همسایه ونزوئلا پس از آن صورت می گیرد که احتمال دخالت نظامی آمریکا در این کشور افزایش یافته است.

 

آمریکا از خوان گوایدو رهبر مخالفان ونزوئلا حمایت کرده و او را به عنوان رئیس جمهوری موقت این کشور به رسمیت شناخته است اما ارتش از نیکلاس مادورو رئیس جمهوری قانونی ونزوئلا پشتیبانی می‌کند و خواستار پرهیز از هرگونه دخالت خارجی شده است.

 

پیشتر رسانه ها با انتشار یادداشت جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ، حمله نظامی از طریق کلمبیا را پیش بینی کرده بودند اما مقام های کاخ سفید آن را رد کردند.

ایرنا

هشدار سناتورهای روس به آمریکا درباره ماجراجویی نظامی در ونزوئلا

سناتورهای روس معتقدند، اگر تهدید “ترامپ” درباره اعزام نیروی نظامی به ونزوئلا واقعا تحقق یابد، ضربه دیگری به اعتبار آمریکا وارد شده، جنبش پارتیزانی قدرتمندی در ونزوئلا براه افتاده و واشنگتن بهای سنگینی بابت این اقدام خواهد پرداخت.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, چین, خبر, روسیه, ونزوئلا

ایتالیا بیانیه اتحادیه اروپا در مورد «گوایدو» را وتو کرد

ایتالیا امروز دوشنبه با بیانیه اتحادیه اروپا در مورد به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» به عنوان رئیس جمهوری ونزوئلا مخالفت کرد.

ادامه

اتحادیه اروپا, اسپانیا, المان, امریکا, انگلستان, ایتالیا, جهان, خبر, فرانسه, ونزوئلا

کوبا؛ بیایید همگی ما برای متوقف‌کردن مداخله امپریالیستی در آمریکای لاتین بسیج شویم

به گزارش شینهوا، «برونو رودریگز» (Bruno Rodriguez) وزیر خارجه کوبا در پیامی توییتری اعلام کرد: دولت آمریکا یعنی مغز متفکر واقعی کودتا علیه ونزوئلا تهدید کرد که به این کشور تجاوز نظامی می‌ٰکند و بر اروپا برای همدست‌ شدن در این تجاوز هم فشار می‌آورد.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, شرق آسیا, کره شمالی, کوبا, ونزوئلا

با نقض منشور سازمان ملل؛ کاخ‌سفید از ارتش ونزوئلا خواست به مخالفان بپیوندد!

به گزارش خبرگزاری فرانسه، یک مقام مسئول در کاخ‌ سفید امروز یکشنبه بر خلاف منشور ملل متحد در الزام به عدم مداخله در امور داخلی یک کشور مستقل از ارتش ونزوئلا خواست تا به «خوان گوایدو» بپیوندند.

ادامه

امریکا, امریکای لاتین, جهان, خبر, ونزوئلا