مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

منابع رسانه‌ای امروز چهارشنبه، از مخالفت دادگاه اسراییل با درخواست تسهیل شرایط «مروان البرغوثی» از رهبران جنبش فتح در زندان خبر دادند. به گزارش ایسنا، روزنامه عبری‌زبان «یسرائیل هیوم» در این باره نوشت: دادگاه اسرائیل درخواست مروان البرغوثی، اسیر فلسطینی را برای تسهیل شرایطش در زندان را قاطعانه رد کرد. البرغوثی در سال ۲۰۰۲ و ... مخالفت صهیونیست‌ها با تسهیل شرایط حبس مروان البرغوثی

ادامه

اسراییل, اشغالگری, تروریسم, جهان, خاورمیانه, خبر, صهیونیسم, فلسطین

تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین اختیارات دولت شامل تمام سرزمین‌های فلسطینی از جمله نوار غزه می‌شود. به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «محمد مصطفی»، نخست وزیر فلسطین تشکیلات خودگردان فلسطین امروز -سه‌شنبه- تاکید کرد که به رسمیت شناختن کشور فلسطین با مرزهای ۱۹۶۷ به پایتختی بیت‌المقدس شرقی محور راهکار دو کشوری قرار دارد. مصطفی از ... تشکیلات خودگردان: بدون غزه کشور فلسطین وجود نخواهد داشت

ادامه

تشکیلات خودگردان فلسطین, جهان, خاورمیانه, خبر, فلسطین

چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

چین با اشاره به حضور نمایندگان گروه‌های حماس و فتح در پکن، اعلام کرد که آنها برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی به توافق رسیدند. به گزارش ایرنا از رویترز، لین جیان، سخنگوی وزارت خارجه چین گفت، نمایندگان جنبش‌های فلسطینی فتح و حماس در پکن رایزنی کردند و بر قصد خود برای ادامه گفت وگو ... چین از توافق حماس و فتح برای گفت‌وگو در مورد آشتی ملی خبر داد

ادامه

اسراییل, چین, خاورمیانه, خبر, سازمان ملل, شرق آسیا, فلسطین, همبستگی

کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

کشور‌های قطب خاورمیانه و آفریقا از بیم اقتصاد راکد آمریکا به دنبال خارج کردن ذخایر طلای خود از آمریکا هستند. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ نشریه آمریکایی هوستون پست نوشت: کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد ایالات متحده خارج می‌کنند. به نوشته این نشریه، کشور‌هایی که چنین اقداماتی را انجام می‌دهند عبارتند از ... کشور‌های آفریقایی و خاورمیانه ذخایر طلا را از اقتصاد آمریکا خارج می‌کنند

ادامه

آفریقا, آفریقای جنوبی, آمریکا, اقتصادی, الجزایر, خاورمیانه, خبر, سنگال, عربستان سعودی, غنا, مصر, نیجر

چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

وزارت خارجه چین جنایات رخ داده در بیمارستان الشفا را شوکه کننده خواند و آن را محکوم کرد. به گزارش باشگاه خبرنگاران؛ توحش اسراییل در نوار غزه به حدی رسیده است که دیگر تل آویو در مجامع بین‌المللی آبرویی ندارد و تمامی کشور‌ها اگر این رژیم را محکوم نمی‌کنند، دستکم دیگر خبری از حمایت از ... چین: کشف گور‌های جمعی در بیمارستان الشفا شوکه کننده است

ادامه

اسراییل, تحلیل, جهان, چین, حقوق بشر, خاورمیانه, سازمان ملل, شرق آسیا, صهیونیسم, فلسطین

جمعه خونین فلسطین؛ شهادت ۲ جوان و زخمی شدن ده‌ها تن

به نقل از فلسطین الیوم، وزارت بهداشت فلسطین امروز جمعه از شهادت دو فلسطینی و زخمی شدن ۳۹ نفر دیگر به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی در کرانه باختری و نوار غزه خبر داد.

 

بر اساس اعلام وزارت بهداشت فلسطینی نظامیان اسرائیلی یک نوجوان ۱۶ ساله فلسطینی را در نزدیکی شهرک سلواد به ضرب گلوله به شهادت رساندند.

 

وزارت بهداشت فلسطین همچنین از شهادت ایهاب عطالله حسین عابد جوان ۲۵ ساله فلسطینی به ضرب گلوله اسرائیلی‌ها در شرق رفح خبر داد.

 

این در حالی است که هلال احمر فلسطین پیش از این اعلام کرده بود که در جریان سرکوب چهل و چهارمین راهپیمایی بازگشت توسط نظامیان اسرائیلی ۳۹ فلسطینی زخمی شدند.

 

از سوی دیگر ده‌ها تن از فلسطینیان نیز در جریان راهپیمایی بازگشت امروز در پی استنشاق گازهای اشک آور دچار خفگی شدند.

 

هزاران نفر از شهروندان فلسطینی ساکن نوار غزه امروز جمعه برای شرکت در چهل و چهارمین راهپیمایی بازگشت رهسپار چادرهای بازگشت در شرق نوار غزه شدند تا بر حق بازگشت خود به سرزمین‌های اشغالی و شکستن محاصره ظالمانه ساکنان غزه تاکید کنند.

 

فلسطینی‌های ساکن نوار غزه از روز جمعه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین) مصادف با چهل و دومین سالگرد روز زمین، راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را آغاز کردند. آن‌ها در این راهپیمایی مردمی تلاش دارند بر قطعنامه ۱۹۴ شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند ۱۱ آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

 

از آغاز راهپیمایی‌های بازگشت تا کنون بیش از ۲۶۲ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان اسرائیلی به شهادت رسیده و حدود ۲۶ هزار نفر نیز زخمی شده‌اند.

تسنیم

خبرگزاری واتیکان: فعالان ضدجنگ خواهان برگزاری کنفرانس صلح با حضور ایران شدند

خبرگزاری ‘آسیا نیوز’ وابسته به واتیکان نوشت: روشنفکران، اساتید دانشگاه و فعالان حقوق بشری و ضدجنگ جهان ضمن انتقاد از نشست ضدایرانی ترامپ در ورشو لهستان خواهان برگزاری کنفرانس بزرگ صلح با حضور ایران شدند.

ادامه

امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, ضد جنگ, لهستان

پوتین؛ روسیه دمشق را تشویق کرده تا با کردها وارد مذاکره شود

روزنامه «ایزوستیا»، چاپ مسکو امروز در تحلیلی نوشت: نشست سه‌جانبه سران روسیه، ایران و ترکیه به زودی برای یافتن راهی برای خارج شدن از بحران سوریه در شرایطی که نظامیان امریکایی قرار است خاک سوریه را ترک کنند، برگزار خواهد شد.

ادامه

المان, امریکا, انگلستان, ایران, ترکیه, جهان, خاورمیانه, خبر, روسیه, سوریه, شمال غرب آسیا

احتمال لغو نشست ضدایرانی ورشو به دلیل عدم استقبال اروپایی‌ها

وال‌استریت ژورنال در گزارشی نوشت: در حالیکه از سران کشورهای اتحادیه اروپا دعوت شده تا در کنفرانس ضدایرانی ورشو در لهستان شرکت کنند، دیپلمات‌های اروپایی تصور می‌کنند با توجه به مشارکت پایین کشورها و عدم تمایل آنها برای شرکت در این نشست و یا حضورشان با مقام‌های سطح پایین، احتمال اینکه پمپئو در آخرین لحظات ... احتمال لغو نشست ضدایرانی ورشو به دلیل عدم استقبال اروپایی‌ها

ادامه

اتحادیه اروپا, امریکا, ایران, جهان, خاورمیانه, خبر, لهستان

گاردین؛ دموکراسی اسرائیلی؛ کشتار با مصونیت، دروغگویی بدون عقوبت

“در ۹ ماه آخر سال ۲۰۱۸ و براساس گزارش‌های سازمان ملل، هر روز تعدادی فلسطینی که اکثرا کودک بودند و حتی پزشک و پرستار نیز در میانشان دیده می‌شد به جرم شرکت در تظاهرات در کنار حصار ایجاد شده توسط اسرائیلی‌ها با غزه کشته شدند.

ادامه

اسراییل, امریکا, جهان, حقوق بشر, خاورمیانه, خبر, فلسطین