براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

براساس نتایج منتشر شده از شاخص ادراک دموکراسی (DPI)، جایگاه آمریکا به‌ویژه به‌دلیل حمایت بی‌دریغ از جنگ اسرائیل در غزه روبه افول است. به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه پولیتیکو، آمارهای جدید نشان می‌دهد که اقبال عمومی در سطح جهان نسبت به آمریکا رو به کاهش است و این امر به ویژه در پی ... براساس نتایج یک بررسی بین‌المللی، جایگاه جهانی آمریکا رو به افول است

ادامه

آسیا, آفریقا, آلمان, آمریکا, آمریکای شمالی, آمریکای لاتین, اروپا, اسراییل, اوکراین, جهان, چین, خاورمیانه, روسیه, شمال افریقا, غرب اروپا

دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به برنامه ارتش کشور متبوعش مبنی بر برگزاری رزمایش تسلیحات تاکتیکی اتمی، تاکید کرد که سیاست گستاخانه و تهاجمی غرب، مسکو را وادار به برگزاری این رزمایش کرده است. به گزارش روز سه شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، آناتولی آنتونوف با بیان اینکه روسیه کسی را تهدید نمی‌کند، افزود: ... دیپلمات روس: گستاخی غرب، روسیه را به برگزاری رزمایش اتمی واداشت

ادامه

آمریکا, انگلیس, اوکراین, تحلیل, جنگ سرد, جنگ نیابتی, جهان, روسیه, غرب, فرانسه

آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

نیروهای روسیه توانستند مواضع تحت کنترل خود را بهبود بخشند. به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش داد، یگان‌های نیروهای مسلح روسیه شهرک های کوتلیاروکا در منطقه خارکف و سولوویوو در دونتسک را آزاد کردند. وزارت دفاع روسیه گزارش داد: “یگان های “غرب” در نتیجه اقدامات فعال، شهرک کوتلیاروفکا در منطقه خارکف را آزاد کردند. ... آزادی یک شهرک دیگر در دونتسک توسط نیروهای روسیه

ادامه

آلمان, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

وزارت خارجه فرانسه با تکذیب اظهارات یک مقام دفاعی سابق آمریکا درباره اعزام نظامیان فرانسه به اوکراین، گفت پاریس هیچ سربازی را به کی‌یف نفرستاده است. به گزارش ایسنا، وزارت خارجه فرانسه گزارش‌های منتشرشده درباره اعزام ارتش نیروهای خارجی فرانسه به اوکراین را تکذیب کرد و گفت این کشور هیچ سربازی به اوکراین نفرستاده است. ... فرانسه اعزام سرباز به اوکراین را تکذیب کرد

ادامه

آمریکا, اروپا, اوکراین, جنگ نیابتی, جهان, خبر, شرق اروپا, فرانسه

مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

معاون شورای امنیت روسیه می‌گوید که اعزام نیروهای غربی به اوکراین، به معنای اعلان جنگ با روسیه است. به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه با هشدار درباره اعزام احتمالی نیرو از غرب به اوکراین، گفت که چنین اقدامی به فاجعه‌ای در سطح جهانی منجر خواهد شد. مدودف ... مدودف: پاریس، واشنگتن و لندن هدف قرار خواهند گرفت

ادامه

آمریکا, اتحاد شوروی, انگلس, جنگ سرد, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, غرب, فرانسه

روسیه: مسکو منتظر توضیح تفلیس درباره مرکز بیولوژیکی امریکا است

معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت: کشور ما از تفلیس و واشنگتن خواستار ارایه توضیح درباره فعالیت مرکز بیولوژیکی آمریکا در گرجستان است.

 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری ‘ اسپوتنیک گرجستان’، گریگور کاراسین با اشاره به نگرانی شدید روسیه از فعالیت این مرکز بیولوژیکی آمریکا در گرجستان افزود: همچنان در انتظار توضیح درباره فعالیت این مرکز بیولوژیکی هستیم چرا که این مرکز در نزدیکی مرزهای روسیه فعال است.

 

بنا به این گزارش، کارشناسان ۱۷ کشور عضو سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا ۱۴و ۱۵ نوامبر (۲۳ و ۲۴ آبان ماه) برای بررسی فعالیت مرکز بیولوژیکی لوگار آمریکا در حومه تفلیس از گرجستان دیدار کردند ولی روسیه از اعزام کارشناس خود به این مرکز خودداری کرد.

 

مسکو، هدف از سازماندهی سفر کشورهای یاد شده به این مرکز را فریب دادن مجامع بین‌المللی درباره فعالیت واقعی این مرکز عنوان کرد.

 

معاون وزیر امور خارجه روسیه، در مورد بازدید این هیات گفت: هیات بازرسی کشورهای خارجی که ۱۴ و ۱۵ نوامبر از گرجستان دیدار کردند به هیچ وجه نتوانستند فعالیت واقعی این مرکز را مشخص کنند.

 

مرکز بیولوژیکی لوگار در سال ۲۰۱۱ میلادی با کمک های مالی آمریکا در منطقه آلکسئوکا حومه تفلیس تاسیس شده است.

 

این مرکز در ابتدا تحت کنترل وزارت دفاع و سپس وزارت کشور گرجستان فعالیت داشت و مدتی بعد به وزارت بهداشت این کشور واگذار شد.

 

اسپوتنیک در گزارشی در ۱۲ سپتامبر ۲۰۱۸ باره این مرکز می نویسد؛ در یک آزمایشگاه مخفی در حومه تفلیس، آزمایش‌های ارتش آمریکا بر روی مردم عادی موجب مرگ ده ها نفر شده است.

 

به گزارش اسپوتنیک به نقل از سخنان ایگور گیورگادزده، وزیر سابق امنیت ملی گرجستان ، ده ها تن از کسانی که تحت آزمایش سلاح های بیولوژیکی ارتش آمریکا در یک آزمایشگاه مخفی در حومه تفلیس قرار گرفته اند، جان خود را از دست داده اند.

 

این آزمایشگاه در چهل کیلومتری از تفلیس، پشت حصار بالا و سیم خاردار قرار دارد. به نقل از این مقام گرجستانی، در طی سال های اخیر ارتش آمریکا به بهانه درمان با مواد شیمیایی، مردم عادی را مورد ازمایش قرار می داد.

 

وی گفت: “در ماه آوریل، ۳۰ نفر می میرند. در ماه اوت ۱۳ نفر دیگر نیز بی هیچ عللی جان خود را از دست داده اند. علت مرگ این افراد ناشناخته اعلام شده است.

 

این آزمایشگاه در سال ۲۰۱۱ افتتاح شده است که به عقیده بسیاری مرگ های اخیر به علت انجام آزمایشات بر روی این افراد در این ازمایشگاه صورت گرفته است. جفری سیلورمن، یک روزنامه نگار آمریکایی، می گوید: “این یک آزمایشگاه نظامی برای مطالعه گونه های بیولوژیکی است و گمانه هایی وجود دارد که سرخجه را منتشر می کنند، زیرا در گرجستلت درست پس از ایجاد این آزمایشگاه، یک بیماری همه گیری سرخچه پدید آمد که موجب مرگ بسیاری شد”.

با وجود مخالفت ۹۳ درصد اوکراینی‌ها با لغو پیمان دوستی با روسیه، «پروشنکو» این پیمان را لغو کرد

یک نظرسنجی در اوکراین نشان داد، ۹۳ درصد از مردم این کشور معتقدند که تصمیم مقامات کی‌یف درباره لغو پیمان دوستی بین اوکراین و روسیه، منافعی برای کشورشان نداشته و تنها به نفع طرف روسی تمام خواهد شد.

ادامه

اوکراین, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا

روسیه بهانه‌ای برای مشکلات نئولیبرال‌های غربی

سناتور بلندپایه روس گفت تعجبی نکرده که بالاخره مسئله دخالت مسکو در اعتراضات خیابانی فرانسه هم مطرح شده، در حالی‌که از لحاظ فنی غیرممکن است روسیه بتواند در امور داخلی همه کشورها، از آمریکا و کانادا گرفته تا اوگاندا، دخالت کند.

ادامه

امریکا, ایتالیا, جهان, خبر, روسیه, شرق اروپا, فرانسه, کانادا